نقص فني مترو در تهران چه بود؟
مديرعامل شركت بهرهبرداري متروي تهران و حومه از نقص فني پيش آمده در خط دو متروي تهران از شهروندان و مسافران عذر خواهي كرد و گفت: پيرو اطلاعيه قبلي با موضوع نقص فني يكي از قطارهاي خط 2 كه موجب نارضايتي برخي از مسافران اين خط گرديد گفت: ما در شركت بهرهبرداري متروي تهران و حومه تمامي تلاش خود را ميكنيم تا بهترين خدمات رساني را ارايه دهيم. به گزارش مديريت ارتباطات و امور بينالملل شركت بهرهبرداري متروي تهران و حومه مهندس فرنوش نوبخت افزود: شركت به عنوان بزرگترين شركت در زمينه حملونقل ريلي درون شهري كشور همواره سعي كرده است تا با برنامهريزي مناسب بهترين امكانات و خدمات را به شهروندان و مسافران خود ارايه دهد و در همين راستا امسال نيز توانستيم با همكاري كارشناسان فني، پرسنل زحمتكش شركت و همكاري متخصصين داخلي شاهد كاهش فاصله حركت قطارها در خطوط ۷ گانه مترو باشيم اما نقص فني در برخي از قطارها يكي از مشكلاتي است كه با تمامي تلاشي كه ما براي سرويس و اورهال كردن قطارها انجام ميدهيم شاهد آن هستيم. وي با اشاره به اينكه صبح امروز شنبه 18 آبان ماه 1398 در اولين روز هفته با خرابي قطار در خط 2 روبرو شديم و تلاش كارشناسان فني در محل ايستگاه براي رفع نقص فني پيش آمده بي نتيجه ماند و موجب توقف پانزده دقيقهاي حركت قطارها در خط دو شد و مجبور به انتقال اين قطار به پايانه شديم، هنوز به خاطر اين اختلال زمانبندي حركت قطارها به حالت عادي بازنگشته بود كه قطار ديگري در همان ايستگاه به دليل ازدحام مسافري متوقف شد و باز سرويس دهي در اين خط با اختلال مواجه شد. وي تصريح كرد: اين دو موضوع در ايستگاه دانشگاه شريف باعث توقف طولاني سرويس دهي در ساعات پيك مسافري خط دو شد و شاهد ازدحام جمعيت در ايستگاهاي اين خط و به خصوص سكوي ايستگاه تقاطعي تهران (صادقيه) در خط ۵ بوديم. نوبخت افزود: پرسنل ايستگاه صادقيه مدام مسافران را دعوت به حفظ آرامش ميكردند و از نقص فني پيش آمده از مسافران عذرخواهي كرده و از مسافران ميخواستند براي كاهش ازدحام تا رفع نقص فني در خط 2 براي رسيدن به مقاصد خود از ايستگاه تقاطعي ارم سبز در خطوط 4 و5 استفاده كنند تا از ازدحام جمعيت در ايستگاههاي قبل و بعد كاسته شود.