ادامه از صفحه اول
در سينما بدعت نگذاريم
در ارتباط با فيلم «خانه پدري» يا فيلمهايي ديگري كه به هر نوعي رفع توقيف ميشوند بايد به اين نكته اشاره كرد كه رفع توقيف از هر فيلمي رويكرد مثبتي است، زيرا براي ساخت يك فيلم و پروژه، افراد متعددي درگير ميشوند كه توقيف فيلم، آنها را با مشكلات اقتصادي روبهرو ميكند بنابراين رفع توقيف با هر رويكردي خوب است. در همين حال بايد به اين موضوع توجه داشت به همان اندازه كه توقيف يك فيلم توسط فردي غير از وزارت ارشاد براي اهالي سينما گيجكننده است، رفع توقيف هم از طريق افراد ديگر براي سينماگران گيجكننده خواهد بود و بدعت خوبي نيست. براي رفع توقيف يك فيلم خارج از حيطه فعاليت وزارت ارشاد نبايد جشن گرفت زيرا به بلاتكليفي اهالي سينما دامن ميزند و مشخص نميشود كه متولي سينما در كشور كيست و گرفتن مجوزها چه ارزشي دارد. بايد قانون مشخص باشد و مطابق آن پيش رفت. اگر وزارت ارشاد فيلمي را توقيف كند و ما جايي را براي دادخواهي نداشته باشيم، آن وقت است كه بايد قوه قضاييه وارد عمل شود. به عبارت ديگر مسير منطقي و درست براي ورود قوه قضاييه در حوزه سينما اين است كه اگر ما از وزارت ارشاد شاكي بوديم بايد به قوه قضاييه مراجعه كرده و از طريق اين قوه موضوع را پيگيري كنيم.
مثلث حرفه معلمي
و به عبارتي شاگرد در جغرافياي شخصيت معلم، خود و آيندهاش را جستوجو ميكند نه در كلام و مهارت او. رابطه استاد و شاگرد است كه تلنگرهاي اصلي را بر دانشآموز و دانشجو وارد ميكند و به همين دليل است كه دانشآموزان به درسهاي معلمان محبوب خود بيشتر اهميت ميدهند و حتي دانشآموزي كه ممكن است به درسي علاقه نداشته باشد يا استعداد چنداني در يك درس نداشته باشد اما وقتي به معلمش علاقهمند ميشود، نگرش و احساس او نسبت به درس نيز تغيير ميكند. حال اگر يك معلمي ويژگيهاي شخصيتي متناسب با حرفه معلمي را داشته باشد با كسب فنون معلمي و دانش مورد نياز دروسي كه ميخواهد تدريس كند بيترديد معلم موفقي خواهد بود و او به عنوان يك رهبر آموزشي در فرآيند ياددهي- يادگيري اثرات ماندگاري را بر ذهن و روان دانشآموزان خواهد گذاشت كه آينده تحصيلي و شغلي او را تضمين ميكند يا به عبارتي او را براي زندگي كردن در همه ابعاد توانمند خواهد كرد. البته ناگفته پيداست كه در كنار صلاحيتهاي شغلي شرايط و مزاياي هر شغل و عوامل درونسازماني و برونسازماني نيز نقش بسترساز و مكمل دارند كه اگر متناسب با آن فراهم نباشد، موفقيت شغلي افراد تضمين نخواهد شد و با صلاحيتترين فرد نيز در يك شرايط نامناسب محكوم به شكست است.