• ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4874 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۶ اسفند

اين اسفند، تكليف لباس‌هاي‌تان را مشخص كنيد

سحر موسوي

يك سال ديگر هم با همه سختي‌ها پشت‌سر گذاشته شد و با رسيدن اسفند، شور و حال عيد در حال جوانه زدن است؛ ليست كارهاي ماه پاياني فصل، وقت دكتر و آزمايش‌هاي متعدد و حتي شلوغي خيابان‌ها همه از نشانه‌هاي نزديك بودن عيد هستند كه هر كدام به نوعي با آن مواجه هستيم. اين اسفند مي‌خواهيم هماهنگ با رسم خانه‌تكاني، نگاهي به كمد لباس خود داشته باشيم و رفتار خريد و استايل‌مان را مورد بازنگري قرار دهيم. 

انباشتگي‌زدايي 
درست مانند افرادي كه عادت دارند قبل از شروع كارهاي مهم همه جا را تميز و مرتب كنند، لازم است به عنوان قدم اول، انباشتگي‌زدايي را انجام دهيم. به اين صورت كه موجودي كمد لباس‌مان را مورد بازنگري قرار مي‌دهيم و لباس‌ها را تفكيك مي‌كنيم. 

لباس‌هاي ماندني 
براي مشخص شدن تكليف لباس‌ها، لازم است يك به يك آنها را در دست بگيريم و سوالاتي از خود بپرسيم. آيا سايز آن مناسب است؟ در سال گذشته از آن استفاده كرده‌ام؟ از نظر احساسي حاوي ارزش خاصي است؟ كالايي ارزشمند است؟ ايرادي دارد؟ لك يا پاره است؟ قابل تعمير يا بازطراحي هست؟ 

لباس‌هاي تعميري 
لباس‌هايي هستند كه علاقه‌مند به نگهداري آنها هستيم اما ويژگي يا ايرادي در آنها باعث شده است كه نتوانيم از آنها استفاده كنيم. در رابطه با اين موارد به دنبال راه‌حل مي‌گرديم، لباس كوتاه را بلند، تنگ را گشاد، پاره را رفو، رنگ رفته را رنگرزي مي‌كنيم و... 

لباس‌هاي اهدايي 
لباس‌هايي هستند كه ارزشمند و قابل استفاده هستند ولي براي ما كارايي ندارند. اين اسفند با قلبي سخاوتمند لباس‌هايي كه استفاده نمي‌كنيم را اهدا مي‌كنيم تا فضا را براي آنچه مناسب ما هست آماده كنيم. در اين مرحله مي‌توانيد به دوستان و اطرافيان خود فكر كنيد، از استارت‌آپ‌هايي كه در زمينه اهدا و فروش كالاهاي دست‌دوم فعاليت مي‌كنند كمك بگيريد يا به موسسات خيريه ببخشيد. 

لباس‌هاي رفتني 
لباس‌هايي هستند كه نه ‌تنها مناسب ما نيستند، براي ديگران هم توصيه نمي‌شوند. لباس‌هايي كه عمر خود را كرده‌اند. راحت‌ترين كار اين است كه يك كيسه زباله بزرگ بياوريد و همه را سريع داخل آن بريزيد و از شر آنها خلاص شويد. اما اين راهي است كه اصلا پيشنهاد داده نمي‌شود. لباس‌هاي رفتني را از كمد لباس خود خارج كنيد، مرتب در گوشه‌اي بگذاريد و تلاش كنيد از آخرين پتانسل آنها بهره ببريد. از پارچه لباس‌ها به عنوان تكه پارچه براي كلاژ، تزيين و حتي رفو لباس‌ها نمي‌توان استفاده كرد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون