• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4901 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۴ فروردين

ادامه حاشيه‌هاي سفر به سرزمين عجايب

هندي‌ها خواب را از هواداران پرسپوليس گرفتند

سامان سعادت

اعزام كاروان تيم پرسپوليس به هند براي برگزاري رقابت‌هاي گروه پنجم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا از همان ثانيه نخست با حاشيه‌هاي زيادي همراه بود و اين حواشي در ادامه نيز دست از سر نماينده كشورمان برنداشت. بعد از اينكه در فرآيند صدور ويزا مشكلاتي به وجود آمد و سپس فرودگاه گوآي هند با پرواز هواپيماي پرسپوليس مخالفت كرد و باعث بروز سردرگمي چند ساعته سرخ‌ها شد، در خود هند گرفتن تست كرونا از كاروان پرسپوليس و اعلام نتايج آن تبديل به يك دردسر بزرگ براي پرسپوليسي‌ها شد. در اين بين يك بيانيه عجيب از سوي پيج رسمي باشگاه پرسپوليس وضعيت را پيچيده‌تر كرد و خشم هندي‌ها را برانگيخت. اين اتفاقات صداي مديران پرسپوليس و هواداران اين تيم را درآورد و در سوي مقابل باعث واكنش رسانه‌هاي هندي شد. 

داستان از جايي شروع شد كه در گير و‌دار گرفتن ويزا و حركت هواپيما، باشگاه پرسپوليس پيش از سفر به هند در صفحه اينستاگرامش نوشت: «283سال پس از فتح هند توسط لشكر ايرانيان، حالا نوبت به جوانان ايراني رسيده تا يك بار ديگر و اين‌بار در آوردگاه ديگري دست به فتح‌الفتوح بزنند.» اين پست بي‌ادبانه هواداران هندي را عصباني كرد و البته هواداران پرسپوليس تلاش كردند نشان بدهند ارتباطي با اين موضوع ندارند و ديدگاه‌شان در مورد رقابت‌هاي پيش رو صرفا فوتبالي است. 
يكي از رسانه‌هاي هند در رابطه با زير سوال رفتن ميزباني كشورشان روز يكشنبه نوشت: «پرسپوليسي‌ها مي‌دانستند براي پرواز چارتر بايد مجوز ويژه بگيرند و مي‌دانستند كه تا روز يكشنبه فرودگاه گوآ نمي‌تواند از آنها ميزباني كند اما دوباره برنامه‌ريزي خود را براي شنبه انجام دادند.» وبسايتthefangarage در گزارشي با اشاره به بيانيه باشگاه پرسپوليس، آن را شگفت‌آور خواند و نوشت: «در دوره كرونا تاخير در پرواز و مسائل بروكراتيك طبيعي است اما پرسپوليس بلافاصله مسوولان هندي را به خرابكاري متهم كرد.» در پايان اين گزارش همچنين آمده كه هند يكي از رقباي ايران در ميزباني جام ملت‌هاي 2027 است و به همين خاطر پرسپوليس تلاش مي‌كند تا ميزباني هندي‌ها را زير سوال ببرد. آنها همچنين خطاب به فدراسيون فوتبال خود نوشته‌اند كه بايد ميزباني موفق و شايسته باشند تا‌ اي اف سي با اطمينان از اين موضوع، ميزباني جام ملت‌هاي 2027 را به هندوستان بدهد.»
در ساعات آينده مشخص شد عصبانيت مقامات هندي از مصاحبه‌هاي مديران پرسپوليس عليه ميزباني هند كه در تهران انجام شده بود و همچنين آن پست اينستاگرامي صرفا قرار نيست در اينستاگرام و فضاي رسانه‌اي ادامه پيدا كند. گفته مي‌شود ورود كاروان سرخپوشان به گوآ با هيچ استقبالي از سوي مقامات باشگاه گوآ يا فدراسيون فوتبال كشور هند همراه نبود. با اين حال آنچه طاقت پرسپوليسي‌ها را در ۲۴ ساعت بعدي طاق كرد ماجراي گرفتن تست كرونا و اعلام نتايج آن بود.  بعد از به زمين نشستن هواپيماي حامل پرسپوليسي‌ها تمامي اعضاي كاروان پرسپوليس بعد از ورود به ايالت گوآ تست كرونا دادند و قرار بود نتايج اين تست در عرض چند ساعت در اختيار باشگاه قرار بگيرد اما اعلام نتايج تست‌ها هر بار به دليلي از سوي مقامات بهداشتي هند با تعويق مواجه و باعث شد برنامه تمرين سرخپوشان به هم بريزد. در اين بين بازار داغ شايعات راه افتاد و برخي گفتند به دليل مثبت شدن تست تعداد قابل توجهي از بازيكنان نتايج منتشر نشده تا تست‌گيري دوباره انجام شود. اين شايعه از آنجايي ترسناك بود كه پرسپوليس در آخرين بازي داخلي در ليگ با تيم نساجي بازي كرد. تيمي كه تست ده نفر از بازيكنان و كادر فني‌اش مثبت شده بود. بعد از آن بازي تست كروناي سعيد آقايي دفاع چپ سرخ‌ها مثبت شد و نتوانست تيم را در سفر به هند همراهي كند. 
در همين راستا روز يكشنبه خبر رسيد تا ساعات پاياني شب نتايج تست كروناي كاروان پرسپوليس منتشر مي‌شود. به همين علت هواداران پرسپوليس به‌ شدت مضطرب بودند و خيلي‌‌هاي‌شان حتي نخوابيدند تا از نتايج تست مطلع شوند. با اين حال تا آخرين ساعات شب خبري از نتايج تست نبود. مقامات باشگاه هم در گفت‌وگو با رسانه‌ها و در صفحات شخصي‌شان مدام تاكيد مي‌كردند كه نتايج تست به دست ما نرسيده است و هواداران از دامن زدن به شايعات خودداري كنند. در ادامه و به شكل عجيبي نه تنها در ساعات پاياني روز يكشنبه و بامداد دوشنبه كه اعلام نتايج تست كروناي كاروان پرسپوليس تا ظهر روز دوشنبه هم منتشر نشد و اين باعث شد مديران پرسپوليس واكنش شديد‌اللحني به اين موضوع نشان بدهند. 
ابراهيم شكوري در مورد تاخير ۳۶ ساعته در ارايه پاسخ تست PCR اعضاي كاروان تيم پرسپوليس ايران به رسانه رسمي باشگاه پرسپوليس گفت: «متاسفانه همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌كرديم، با شرايط پيچيده‌‌اي مواجه هستيم. قبل از شروع سفر به هند هم در مكاتبات رسمي بابت نگراني از ميزباني هند، به كنفدراسيون فوتبال آسيا هشدار داديم.» شكوري افزود: «از عصر روز يكشنبه پيگير دريافت پاسخ تست‌ها هستيم اما هر بار جواب مي‌دهند كه بايد منتظر باشيم و اين انتظار و طولاني شدن روند دريافت پاسخ، نگراني زيادي براي هواداران ايجاد كرده است.»
سخنگوي باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين سوال كه چه اقداماتي براي پيگيري انجام شده، تصريح كرد: «جدا از پيگيري از داخل هتل محل اقامت، تماس‌هاي تلفني پياپي با مسوولان برگزاري مسابقات و فدراسيون فوتبال هند و ايران داشتيم و از شب گذشته نامه‌نگاري رسمي را ادامه داديم و اعتراض شديدمان به اين وضعيت را اعلام كرديم.» شكوري عنوان كرد: «در پاسخ به پيگيري ما اعلام شده تا ظهر امروز، تست‌ها آماده مي‌شود و ترافيك كاري در بيمارستان را دليل اين تاخير عنوان مي‌كنند. به هر حال، ما منتظر واكنش كنفدراسيون فوتبال آسيا هستيم و پيگيري‌ها را تا زمان رسيدن به جواب نهايي، ادامه مي‌دهيم.»
درنهايت ساعت ۱۴ روز دوشنبه جواب تست كاروان پرسپوليس آمد كه همگي منفي بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون