• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4963 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۷ تير

اقتصاد بين‌الملل

آمازون يك پيام رسان امن خريد

آمازون جديدترين شركتي است كه با خريد يك پيام‌رسان،‌وارد‌حوزه ‌پيام‌رساني ايمن مي‌شود.مادربورد گزارش كرد كه شركت آمازون Wickr را خريداري كرد كه به عنوان پلتفرم پيام‌رسان ايمني معروف است كه دموكرات‌ها پس از حمله هك دي ان سي در سال ۲۰۱۶ از آن استفاده كردند. اين غول اينترنتي پلتفرم پيام‌رسان را مكمل خدمات وب آمازون (AWS) مي‌بيند كه براي شركت‌ها و دولت‌ها راهكار آساني را براي مكالمات كاري راه دور شامل مكالمات صوتي و ويديويي فراهم مي‌كند. شركت خدمات وب آمازون خدمات Wickr را فورا عرضه خواهد كرد و مشتريان فعلي اين پيام رسان تغييري را نخواهند ديد.


ايلان ماسك  بيت‌كوين را دستكاري مي‌كند

الكس مشينسكي، مديرعامل و بنيانگذار شركت سلسيوس Celsius، پلتفرم وام دهي ارز رمزنگاري شده، در مصاحبه با «كوين تلگراف» در همايش «بيت‌كوين 2021» در شهر ميامي امريكا به توييت‌هاي اخير ايلان ماسك درباره بيت كوين اشاره و تاكيد كرد كه وي به جامعه رمزارز كمك نمي‌كند، بلكه بيشتر به دنبال دستكاري اين بازار است.به گفته اين كارشناس، ماسك فقط يك «گردشگر‌» در سرزمين ارزهاي رمزنگاري شده است.مشينسكي همچنين تاكيد كرد كه شركت تسلا با پذيرش پرداخت‌هاي بيت‌كوين به نفع ماسك عمل كرده است نه به نفع مشتريان اين شركت. اگرچه قيمت بيت‌كوين (BTC) همچنان در حدود 30000 دلار است، اما به گفته اين كارشناس، يك نگرش بلندمدت صعودي نيز وجود دارد.مشينسكي در بخش ديگري از اظهارات خود به روند صعودي قيمت بيت كوين در بلندمدت اشاره و پيش‌بيني كرد كه اين ارز ديجيتال در سال جاري ميلادي به 160 هزار دلار يا احتمالا كمي پايين‌تر مي‌رسد.


ناپديد شدن دو برادر  و 3.6 ميليون بيت‌كوين

دو برادر كه بنيانگذار بزرگ‌ترين كارگزاري خريد و فروش ارزهاي مجازي در آفريقاي جنوبي بودند، به همراه 3.6 ميليارد دلار بيت‌كوين ناپديد شدند. آنها البته قبل از رفتن گفته بودند كه كارگزاري آنها هك شده است.امير و راييس كاجي، مالك كارگزاري افري كريپت، حالا ناپديد شده و يك موسسه حقوقي كه از سوي مالباختگان مامور رسيدگي به اين پرونده شده است گفته كه نمي‌تواند اين دو برادر را پيدا كند. كارگزاري افري كريپت، به مشتريانش گفته بود كه در ماه آوريل مورد هك قرار گرفته است. در عين حال البته از آنها خواسته بود تا از مراجعه به مراجع قضايي و وكلا خودداري كنند؛ چراكه اين مساله مي‌تواند روند بازيابي اطلاعات را كُند كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون