• ۱۴۰۳ شنبه ۳ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4970 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۵ تير

شنيده‌ها حاكي از مردد بودن رييس ستاد اجرايي فرمان امام براي حضور در كابينه به‌دليل ميزان اختيارات است

ترديد مخبر

محمد مخبر را بسياري از منابع خبري اسحاق جهانگيري دولت بعدي معرفي مي‌كنند. «اعتماد» نيز ديروز در گزارشي با عنوان «ياران موافق» به اعضاي احتمالي و قطعي كابينه پرداخت و در اين گزارش از محمد مخبر و فرهاد رهبر به عنوان دو گزينه محتمل براي معاون اولي سيد ابراهيم رييسي نام برد. البته بعد از اينكه نام مخبر در محافل رسانه‌اي و سياسي پيچيد، رييس مركز اطلاع‌رساني ستاد اجرايي فرمان امام اين خبر را رد كرد و حجت نيكي ملكي در توييترش نوشت كه مخبر با تمام توان پيگير پروژه‌هاي ستاد مخصوصا در موضوع مقابله با كرونا است اما شنيده‌هاي ديروز نشان مي‌دهد احتمال حضور محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام بيش از گذشته قوت گرفته است. 
شنيده‌ها حاكي از آن است كه رايزني‌هاي بسياري با محمد مخبر براي قبول اين مسووليت صورت گرفته است. مخبر اما همچنان براي پذيرش اين سمت ترديد دارد و تصميم قطعي نگرفته است. گفته مي‌شود كه او گفته با توجه به نامشخص بودن ميزان اختيارات و تركيب نامعلوم كابينه نمي‌تواند به تصميم قطعي و نهايي برسد. او گفته در سمت فعلي به اندازه چندين وزارتخانه اختيار و امكانات و مسووليت دارد و اگر قرار است معاون اولي او همچون معاون اولي اسحاق جهانگيري باشد، نمي‌پذيرد كه با دولت بعدي همكاري كند. اشاره مخبر به گلايه‌هايي است كه اسحاق جهانگيري سال ۹۷ مطرح كرد. او مهر آن سال بعد از ماه‌ها حمله و هجمه در مورد مساله معروف به «دلار جهانگيري» در مراسم سالروز ملي صادرات با كنايه گفته‌بود: «من تا اين لحظه اجازه بركناري منشي خودم را نداشته‌ام، پس از من انتظار نداشته باشيد كه وكيل و وزير را تغيير دهم.» او البته زماني كه وارد رقابت انتخاباتي شد، در يك نشست خبري مجازي در كلاب‌هاوس اگرچه محافظه‌كارانه اما در  اين مورد به تشريح شرايط و موقعيتش پرداخت و البته تاكيد كرد همان‌طور كه در آن مراسم هم گفته از او در مورد بركناري مديران سوال مي‌كنند كه جهانگيري در واكنش به اين درخواست‌ها گفته است: «آنها فكر مي‌كنند كه در دستان من قلم و كاغذ است و راه كه مي‌روم مي‌توانم مدير را بركنار كنم. اين در حالي است كه من تا الان اجازه بركناري مديرم را پيدا نكردم چه برسد به وكيل، وزير و... » 
۳ روز پيش از اين خبر كه مخبر براي برعهده گرفتن پست معاون اولي رياست‌جمهوري دچار ترديد شده، رييس اطلاع‌رساني ستاد اجرايي فرمان امام نسبت به حضور مخبر در كابينه واكنش نشان داده‌‌بود. در واقع واكنش آن به دليل خبر ديدار  وحضور مخبر در دفتر جهانگيري بود. اين خبر باعث شد كه بسياري حضور مخبر در كابينه بعدي را قطعي شده‌ بدانند چراكه بنا بر رسم امسال هم سيدابراهيم رييسي به عنوان رييس دولت سيزدهم با رييس‌جمهوري و وزرا ديدارهايي داشته و هم گفته مي‌شود برخي نيروهاي دولت آينده براي تحويل گرفتن كار و انتقال آرام قدرت در برخي وزارتخانه‌ها مستقر شده‌اند. از همين روي ديدار مخبر و جهانگيري در دفتر معاون اول نيز چنين تلقي ايجاد كرد. به هر روي اگر مخبر به نتيجه قطعي نرسد و در جايگاه معاون اولي قرار نگيرد، احتمال حضور فرهاد رهبر در اين سمت قوت مي‌گيرد. همچنين گفته مي‌شود اين پست به پرويز داوودي پيشنهاد شده كه البته او براي حضور در معاونت اقتصادي رييس‌جمهوري ابراز آمادگي كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون