• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4983 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲ مرداد

نگاهي به رقابت‌هاي ليگ در فاصله يك هفته تا پايان

تكليف قهرماني به هفته پاياني مي‌كشد؟

سامان سعادت

هفته بيست‌ونهم و ماقبل پاياني رقابت‌هاي ليگ برتر فردا يكشنبه با برگزاري هشت ديدار به صورت همزمان از ساعت ۲۱: ۱۵ آغاز مي‌شود. در هفته گذشته دو تيم صدرنشين و مدعي قهرماني پرسپوليس و سپاهان با برتري مقابل رقبا تنور مسابقات را گرم نگه داشتند. سرخ‌ها با ۵ گل از سد ماشين‌سازي سقوط كرده عبور كردند و سپاهان با يك گل پديده را در مشهد شكست داد. استقلال هم كه جايگاه سومش را تثبيت كرده با يك گل مقابل نفت مسجد سليمان به پيروزي دست پيدا كرد. 

فردا يكشنبه تيم صدرنشين پرسپوليس در ورزشگاه آزادي مقابل تراكتورسازي به ميدان خواهد رفت. دو تيم ماه گذشته در فينال سوپرجام هم مقابل يكديگر قرار گرفتند و پرسپوليس با يك گل به برتري دست پيدا كرد. با اين حال تراكتوري كه در آن بازي مقابل سرخ‌ها به ميدان رفت با تراكتوري كه امروز به ميدان مي‌رود، متفاوت است. 
اين تيم فيروز كريمي را جاي رسول خطيبي روي نيمكت خود مي‌بيند و با توجه به رسيدن به رتبه چهارم همه تلاشش را مي‌كند كه بتواند اين جايگاه را حفظ كند، چراكه امكان دارد با قهرماني احتمالي تيم استقلال در جام حذفي، تيم چهارم ليگ هم بتواند سهميه ليگ قهرمانان سال بعد را كسب كند. 
در ديگر بازي مهم سپاهان تيم دوم جدول در نقش جهان ميزبان همشهري‌اش ذوب‌آهن است. دربي اصفهان در حالي برگزار مي‌شود كه سپاهان براي قهرماني مي‌جنگد و ذوب‌آهن براي فرار از سقوط. ذوبي‌ها فعلا با ۲۶ امتياز در رده چهاردهم جدول قرار دارند و كوچك‌ترين لغزشي آنها را به منطقه خطر نزديك و نزديك‌تر مي‌كند. در مجموع مي‌توان گفت برخلاف بسياري از تيم‌ها كه در اين هفته بدون انگيزه خاص جدولي وارد زمين مي‌شوند، رقباي پرسپوليس و سپاهان كاملا از انگيزه‌هاي كافي براي گرفتن امتياز برخوردارند.  در جدول رده‌بندي پرسپوليس فعلا با ۶۱ امتياز صدرنشين است و سپاهان با ۵۹ امتياز دوم است. پرسپوليس فصل قبل با ۶۷ امتياز قهرمان شد و اگر اين فصل هم بتواند اين تعداد امتياز را دشت كند، يعني دو بازي باقيمانده‌اش را ببرد قطعا قهرمان مي‌شود. با اين حال پرسپوليس در صورت كسب يك تساوي هم همچنان شانس بالايي براي قهرماني دارد. شاگردان يحيي گل‌محمدي فعلا تفاضل گل ۲۹ را ثبت كرده و تفاضل گل سپاهان ۲۴ است. با توجه به بازي اين هفته سپاهان كه با يك تيم باانگيزه است و بازي آخر اين تيم كه مقابل استقلال خواهد بود، بعيد به نظر مي‌رسد كه زردپوشان اصفهاني بتوانند تفاضل گل خودشان را به شكل معناداري افزايش بدهند. اين يعني پرسپوليس فرصت يك تساوي و از دست دادن دو امتياز را دارد. در اين صورت كار به تفاضل گل كشيده مي‌شود. البته پرسپوليس خاطره خوبي از كشيده شدن كار به تفاضل گل ندارد. آنها در فصل ۹4-۹5 با تفاضل كمتر نسبت به استقلال خوزستان نايب قهرمان شدند.  با برگزاري ديدارهاي امروز تنها يك هفته از ليگ برتر باقي مي‌ماند كه آن هم روز جمعه در ساعت ۲۱: ۱۵ به انجام مي‌رسد تا پرونده فصل بيستم به پايان برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون