• ۱۴۰۳ شنبه ۳ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5021 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۸ شهريور

«پرونده باز است» فيلم جديد كيومرث پوراحمد

گروه هنر و ادبيات 

 

جمع بازيگران اسكاري در يك فيلم نوآر جديد

«آل پاچينو»، «مورگان فريمن» و «هلن ميرن» در فيلم جديدي با عنوان «اسنيف» همبازي خواهند شد. به گزارش ايسنا به نقل از هاليوود ريپورتر، در اين فيلم كه در بازار جشنواره فيلم تورنتو معرفي و عرضه خواهد شد، «آل پاچينو»، «مورگان فريمن» و «هلن ميرن» سه بازيگر برنده اسكار با حضور «دني دويتو» بازيگر برنده اسكار مقابل دوربين خواهند رفت. «تيلور هكفورد» كارگرداني «اسنيف» را كه در حال و هواي ژانر فيلم نوآر ساخته خواهد شد برعهده دارد و داستان فيلم كه در يك مركز نگهداري سالمندان روي مي‌دهد، با مرگ مشكوك دو نفر آغاز مي‌شود و «جو مولري» (مورگان فريمن) كارگاه بازنشسته با بازگشت به كار به همراه همكار سابقش «ويليام كيز» (دني دويتو)، پرده از دنياي زيرزميني جرايم مربوط به مواد مخدر و قتل در اين خانه سالمندان به سركردگي «هروي استرايد»  (آل پاچينو) و دستيارش اسپايدر (هلن ميرن) برمي‌دارند. «آدام گودمن» و «مت اسكينا» به همراه «تيلور هكفورد» تهيه‌كنندگي اين فيلم را بر‌عهده دارند.

كيومرث پوراحمد فيلم جديد مي‌سازد
كيومرث پوراحمد فيلم سينمايي «پرونده باز است» را كه به تازگي پروانه ساخت آن را دريافت كرده است، جلوي دوربين مي‌برد. به گزارش مهر، كيومرث پوراحمد كارگردان سينما بعد از گذشت سه سال از ساخت فيلم سينمايي «تيغ و ترمه»، به تازگي پروانه ساخت «پرونده باز است» را دريافت كرده است. او‌ فيلمنامه اين اثر سينمايي را سال‌ها پيش به نگارش درآورده بود اما طي سال‌هاي گذشته شرايط براي توليد آن فراهم نبود. اين فيلم كه تهيه‌كنندگي آن را علي قائم‌مقامي برعهده دارد، چهارمين همكاري پوراحمد بعد از «شب يلدا»، «كفش‌هايم كو؟» و «تيغ و ترمه» با اين تهيه‌كننده سينما است. كيومرث پوراحمد قرار است اين‌بار با «پرونده باز است» يك ماجراي جنايي را جلوي دوربين ببرد. «پرونده باز است» به زودي و بعد از پايان مراحل پيش‌توليد جلوي دوربين مي‌رود.

بهناز جعفري راوي «بودن يا نبودن»
 براي نابينايان
بهناز جعفري، فيلم سينمايي «بودن يا نبودن» ساخته كيانوش عياري را براي نابينايان توضيح‌دار كرد. گروه سوينا، نسخه ويژه نابينايان فيلم سينمايي «بودن يا نبودن»، ساخته كيانوش عياري را روز پنجشنبه ۱۸ شهريور در چارچوب برنامه فيلمخانه منتشر مي‌كند. اين فيلم امروز، ساعت ۱۹ از راديو سوينا پخش مي‌شود و پس از آن، روي سايت سوينا در دسترس مخاطبان قرار مي‌گيرد. نظارت متن و ضبط اين برنامه به عهده كيوان كثيريان بوده و متن روايت آن را شيدا محمدطاهر نوشته و بهناز جعفري خوانده است. اين برنامه در استوديو شهرصداي پارسيان ضبط شده و مرجان طبسي آن را ميكس و تدوين كرده است. علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي سوينا، به فايل صوتي فيلم‌هاي سينمايي توضيح‌دار دسترسي داشته باشند.

«قهرمان» در فهرست فيلم‌هاي لندن 
جشنواره فيلم لندن با تكميل فهرست فيلم‌هاي حاضر در اين دوره، «قهرمان» اصغر فرهادي را به فهرست فيلم‌هاي بلند خود افزود و «ديوار چهارم» ساخته محبوبه كلايي را در ميان فيلم‌هاي كوتاه جاي داد. «قهرمان» اصغر فرهادي، «هيچ ردي به جاي نگذار»، «اسپنسر»، «كينگ ريچارد»، «دختر گمشده» و «تيتان» از جمله فيلم‌هايي هستند كه در جشنواره لندن امسال روي پرده مي‌روند. جشنواره فيلم لندن كه از ۶ تا ۱۷ اكتبر (۱۴ تا ۲۵ مهر) برگزار مي‌شود با تكميل كردن برنامه امسال خود شماري از فيلم‌هاي مهم سال را به فهرست برنامه‌هايش افزود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون