• ۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5053 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۹ مهر

مهدي طارمي زمستان ميلان را تمديد كرد

سوغات پسر بوشهري براي روسونري

در هفته سوم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب پورتو در خانه از ميلان پذيرايي كرد و موفق شد با يك گل از سد حريف نامدار ايتاليايي عبور كند. در اين بازي مهدي طارمي ستاره ايراني آبي‌وسفيدها عنوان بهترين بازيكن زمين را به دست آورد. 
انگار پيراهن آبي و سفيد براي ايراني‌ها مقابل ميلان كارساز است. چندين سال پيش بود كه علي دايي در يوسي‌ال 2000-1999 با پيراهن هرتابرلين آلمان موفق شد برابر ميلان گلزني كند و بعد از سال‌ها نوبت به ستاره‌اي رسيد كه توسط خود دايي كشف و به فوتبال معرفي شده بود تا او نيز با همان رنگ پيراهن ميلان را به بند بكشد. 
مهدي طارمي كه اين روزها همه جا صحبت از درخشش‌ اوست بعد از گلزني مقابل اتلتيكو و ليورپول (كه البته گل طارمي مقابل تيم اسپانيايي به اشتباه مردود اعلام شد) برابر سومين تيم پرافتخار تاريخ ليگ قهرمانان هم عملكردي درخور ستايش داشت و با دادن پاس تنها گل تيمش و نقش محوري در پيروزي يك بر صفر پورتو به عنوان بهترين بازيكن زمين معرفي شد. مهدي طارمي با اين كار اجازه نداد ميلان در نخستين بازگشتش به ليگ قهرمانان اروپا بعد از سال‌ها بتواند دور رفت را حداقل با يك امتياز به پايان برساند.
 به اين ترتيب سوغاتي پسر بوشهري براي روسونري چيزي جز ادامه فصل زمستان نبود. 
با برد پورتو مقابل ميلان اين تيم دور رفت ليگ قهرمانان را با كسب ۴ امتياز به پايان رساند كه اگر اشتباه داوري در بازي اين تيم مقابل اتلتيكو نبود تيم پرتغالي مي‌توانست با كسب ۶ امتياز در گروه مرگ در بهترين شرايط براي صعود از گروه قرار بگيرد. با اين حال فعلا شاگردان كنسيسائو با كسب يك تساوي و يك برد و البته شكست سنگين مقابل ليورپول در رده سوم قرار دارند. ليورپول در اين گروه ۹ امتيازي است و در صدر قرار گرفته است. اتلتيكو نيز با ۴ امتياز و به دليل تفاضل گل در جايگاه دوم قرار دارد و ميلان بدون امتياز سوم است. مهدي طارمي اگر بتواند عملكرد دور رفتش را در دور برگشت تكرار كند شايد بتواند پورتو را از سخت‌ترين گروه اين فصل يوسي‌ال راهي مرحله حذفي كند. 
حالا طارمي با درخشش در سه بازي متوالي مقابل سه غول فوتبال اروپا بيشتر از هميشه چشم فوتبال دوستان دنيا و كارشناسان را به خود خيره كرده است. اين روزها همه در مورد مهدي طارمي و قابليت‌هاي بالاي جوان اول فوتبال ايران حرف مي‌زنند. متئو بونتي، روزنامه‌نگار سي‌بي‌اس اسپورتس بعد از بازي ميلان با پورتو در توييترش نوشت: مهدي طارمي آخرِ بازيكنه.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون