• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5055 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۳ آبان

خبر

60 هزار كودك سبد  ماهانه  رفع  سوءتغذيه  مي‌گيرند 

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد در گفت‌وگو با ايلنا از توزيع كارت سبد ماهانه غذايي براي 60 هزار كودك كمتر از 5 سال دچار سوءتغذيه و حدود ۶۰ هزار مادر باردار و شيرده خبر داد و گفت: « هر ماه ۱۰۰ هزار تومان كارت اين افراد شارژ مي‌شود، اين افراد بيشتر در استان‌هاي محروم هستند، در استان‌هايي كه ناامن غذايي محسوب شده و افراد داراي بيشترين مشكلات تغذيه‌اي . اين افراد توسط وزارت بهداشت شناسايي شده و متولي تشخيص سوءتغذيه در افراد وزارت بهداشت است و اين افراد از سوي وزارت بهداشت پس از تشخيص سوء‌تغذيه در صورت نيازمند بودن به ما معرفي مي‌شوند و تحت پوشش ما قرار مي‌گيرند.در بسياري از موارد خانواده اين افراد نيز تحت پوشش كميته هستند و از آنجا كه كودك يا زن باردار يا شيرده در اين خانواده‌ها نيز حضور دارند از اين خدمات نيز بهره‌مند مي‌شوند. البته برخي از اين افراد نيز تحت پوشش ما نيستند اما براساس اعلام وزارت بهداشت اين افراد هم به ما معرفي مي‌شوند و اين خدمات به آنها ارايه مي‌شود. اين كارت براي مادران از ۵ ماه پايان بارداري تا پايان ۶ ماهگي نوزاد و براي كودكان هم تا ۷ سالگي شارژ مي‌شود . 


كارگران ساختماني را بدون هيچ عذر  و  بهانه‌اي بيمه كنيد

تشكل‌هاي كارگري استان كردستان از مديرعامل سازمان تامين اجتماعي درخواست كردند موانع بيمه كارگران ساختماني برطرف شود. به گزارش ايلنا، ميكاييل صديقي، رييس كانون انجمن‌هاي كارگران ساختماني كردستان در اشاره به گله‌مندي كارگران ساختماني از سازمان تامين اجتماعي در خصوص‌عدم بهره‌مندي تعداد زيادي از كارگران از بيمه و تاكيد بر اينكه بيمه نبودن كارگران بر خلاف ماده ۲۹ قانون اساسي و همچنين ماده ۵ تامين اجتماعي است گفت: « همه كارگران ساختماني بايد بدون عذر و بهانه بيمه شوند.بيمه نبودن كارگران ساختماني خسارات جبران‌ناپذيري براي  كارگران  و خانواده  آنها  خواهد  داشت . »

12 الي 14 هزار خودروي تاريخي در كشور  وجود  دارد 

گروه اجتماعي: به دنبال افتتاح موزه خودروهاي تاريخي با بيش از 60 خودروي تاريخي متعلق به خاندان سلطنتي قاجاري و پهلوي با حضور رييس بنياد مستضعفان و وزير ميراث فرهنگي، سيدپرويز فتاح ضمن تاكيد بر اينكه سود حاصل از گردشگري موزه‌ها براي مستضعفان هزينه خواهد شد، افزود: « تمامي اين خودروها داراي اصل و نصب و شناسنامه هستند. برخي از اين خودروها، فقط يك نمونه در كل دنيا هستند، برخي ديگر، چند نمونه بوده‌اند  اما حالا فقط يكي از آنها از جنگ و حوادث مختلف جان به در برده، براي بعضي خودروهاي اين موزه، بعضا كارخانجات سازنده، پيشنهادهاي كلاني براي خريد اين خودروها دادند ولي ما به دليل تاريخچه اين خودروها و ارزش بالاي آنها براي ملت ايران، حاضر به اين كار نشديم.عمده اين خودروها متعلق به خاندان سلطنتي قاجار و پهلوي اول و دوم بوده در حالي كه با توجه به منحصر به فرد بودن برخي از اين خودروها، قيمت‌گذاري بر آنها بدون برگزاري حراج‌هاي بين‌المللي، امكان‌پذير نيست و علاوه بر ارزش مادي بي نظير اين خودروها، هركدام از آنها داراي ميراثي تاريخي هستند كه روايت كننده گذشته و تاريخ اين مرز و بوم هستند؛ خودروهايي كه در زمان بدبختي و فلاكت مردم ايران، به بهايي گزاف از جيب ملت خريداري شدند و مايه تبختر شاهان شدند.امروز بيش از ۶۰ خودروي تاريخي در اين موزه به نمايش درآمده و ۲ برابر اين تعداد، در مخازن موسسه موزه‌ها قرار دارد و به مرور در معرض ديد مردم كشور قرار مي‌گيرد. »  به گفته رييس بنياد مستضعفان، خودروهاي به نمايش در آمده در اين موزه كه از جمله اموال متعلق به بيت المال و عموم مردم است، در اين مدت توسط مسوولان جمهوري اسلامي استفاده نشده و به نحوي نگهداري شده كه اصالت آنها حفظ شود. در اين مراسم، عزت‌الله ضرغامي؛ وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي هم با اشاره به اينكه اين خودروها به لحاظ تاريخ بسيار ارزشمند است، گفت: « حدود ۲۷۴ خودرو با پلاك تاريخي در كشور داريم كه قدمتي بالاي ۵۰ سال دارند و طبق آيين‌نامه خاصي، اين پلاك را دريافت كردند و ۱۸۰۰ خودرو نيز در نوبت اخذ پلاك تاريخي هستند و در كشور ۱۲ تا ۱۴ هزار خودروي تاريخي داريم كه ۳ تا ۴ هزار خودرو، مشمول دريافت پلاك تاريخي مي‌شوند.برخي از اين خودروهاي تاريخي در اختيار مردم است و بايد براي آنها فكري كرد . » از جمله خودروهاي به نمايش در آمده در اين موزه، خودروي آموزشي رضا پهلوي است كه ساخته ۳ كمپاني بزرگ خودروسازي بزرگ دنيا است و به گفته ضرغامي، سه خودرو‌ساز بزرگ دنيا در يك پروژه مشترك، يك خودرو ساختند آن هم فقط براي آموزش فرزند محمدرضا پهلوي؛ علاوه بر اينكه اين خودروها به لحاظ تاريخ صنعت، بسيار ارزشمند است چراكه بعضاً اين خودروها  تنها   نمونه  در  دنيا  هستند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون