• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5059 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۸ آبان

نوپا

چهارمين شماره مجله ادبي «نوپا» با پرونده دكتر سيروس شميسا همراه با مقاله‌ها، ترجمه‌ها و داستان‌هايي از نويسندگانِ جوانِ ايران، افغانستان و عراق همراه با نقدهايي بر داستان‌ها، منتشر شد. 
اين شماره با بخش داستانِ فارسي آغاز مي‌شود و در ابتدا، داستاني خواهيد خواند از مصطفي راحمي همراه با يادداشت دكتر حسن ميرعابديني. در ادامه هشت داستانِ ديگر از نويسندگانِ جوانِ ايران و افغانستان اميد ذاكري‌نيا، حميده عليزاده، مائده علوي، نگار قلندر، ليدا قهرمانلو، امير نعيمي و نيلوفر نورپور كه بر تمام داستان‌ها، نقد‌هايي از حسين ورجاني، محمدرضا ايوبي، سيدمرتضي حسيني شاهترابي، سعيد ناظمي، فريبا عابدين‌نژاد و بهاره ارشد رياحي آمده است. رمان چاپ‌نشده جبار جمال غريب «سقوط آسمان» ترجمه مريوان حلبچه‌اي و بعد از آن داستان مسيح عراقي نوشته حسين بلاسم ترجمه نرگس قنديل‌زاده و داستان كليد نوشته وندي ارسكين ترجمه منصوره شوشتري در اين شماره آمده است.
در بخش نقدها و مقاله‌ها  «چرا ضحاك در افسانه ايراني كشته نمي‌شود؟» نوشته دكتر ابوالحسن تهامي، «ابهام‌زدايي از خطِ فارسي» نوشته احسان راستان و نقدي بر رمان «خانه گربه‌ها» نوشته شوكا حسيني را مي‌خوانيد و در اين بخش تازه‌هاي بازار كتاب توسط دكتر آرمان فاتح و سالار خوشخو و... معرفي شده است.
پرونده اين شماره به شناخت و بررسي دكتر سيروس شميسا مي‌پردازد كه در آن علاوه‌ بر گفت‌وگو با شميسا و شعر و مقاله‌اي منتشر نشده از او، مقالاتي از اصغر دادبه‌، ناصر فكوهي، هرمز رحيميان، حسين پاينده، شعري از سعيد حميديان، بهرام پروين گنابادي، ياسر دالوند، الوند بهاري و... را مي‌خوانيد.
چهارمين شماره مجله ادبي نوپا با ۳۰۰ صفحه و قيمت ۵۰ هزار تومان روانه كتابفروشي‌ها شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون