• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5063 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۲ آبان

حجم وسيع واكنش‌ها به باخت پرسپوليس عجيب است

قرار نيست پرسپوليس با ۹۰ امتياز قهرمان شود

سامان سعادت

 

عجيب است حجم زياد حاشيه‌هاي ايجاد شده بابت باخت پرسپوليس به آلومينيوم. هم از جانب سرمربي، هم از جانب هواداران و هم از جانب برخي كارشناسان. يحيي گل‌محمدي بعد از باخت بحث پروژه نابودي پرسپوليس را وسط كشيد، هواداران بالا تا پايين تيم را شستند و كنار گذاشتند و كارشناسان هم گفتند پرسپوليس ديگر قهرمان نمي‌شود. همه اينها در حالي است كه تنها سه هفته از ليگ گذشته و سرخ‌ها در اين سه بازي دو برد به دست آورده‌اند. 
نوع واكنش‌ها به باخت پرسپوليس در يكي از بازي‌هاي ليگ كه ۲۷ هفته از آن مانده و احتمالا ناكامي‌هاي ديگري هم در پيش دارد مشابه واكنش‌ها به باخت پرسپوليس مقابل الهلال است. در حالي كه آنجا بحث حذف از يك‌چهارم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا، نرسيدن به جمع چهار تيم برتر، از دست دادن صدها هزار دلار پول و ناكامي در يك ديدار مهم بين‌المللي مطرح بود و اينجا فقط يك بازي از مسابقات ليگ. 
اينكه چرا هواداران پرسپوليس تصور كرده بودند قرار است تيم محبوب‌شان ليگ را بدون شكست و با كسب ۹۰ امتياز كامل به پايان برساند جاي تعجب دارد اما از آن عجيب‌تر مواجهه كادر فني سرخ‌ها با اين شكست است. انگار كه همه‌ چيز به پايان رسيده و فصل براي پرسپوليس تمام شده است. 
برخي در اين ميان به نمايش پرسپوليس مقابل آلومينيوم اشاره مي‌كنند و آن را نااميدكننده مي‌خوانند. اين دسته معتقدند عامل اصلي همه اين حواشي شكل بازي پرسپوليس است نه نتيجه. اين حرف در شرايطي مي‌توانست درست باشد كه سبك بازي تيم براي چندين بازي متوالي انتقادبرانگيز بشود والا هر تيمي در طول مسابقات روزهاي بد و خوب زيادي را پشت سر مي‌گذارد. اصلا خاصيت ليگ همين است كه تيم‌ها بتوانند عملكرد كلي خودشان را در طول يك دوره از مسابقات بسنجند. پرسپوليس فصل قبل هم مقابل همين تيم آلومينيوم شكست خورد اما درنهايت براي پنجمين‌بار پياپي جام قهرماني را بالاي سر برد. تازه تمام اين تحليل‌ها بدون در نظر گرفتن چيزي به اسم طلسم و گربه سياه و اين‌جور حرف‌هاست. مساله‌اي كه وارد شدن به آن يك مبحث جداگانه مي‌طلبد. به هر حال نمي‌توان از اين مساله چشم‌پوشي كرد كه آلومينيوم در حال حاضر براي پرسپوليس مصداق بارز گربه سياه به حساب مي‌آيد. 
به هر حال اين هم شايد از عوارض ۵ قهرماني پياپي باشد كه عوض صبورتر كردن هواداران و كادر فني آنها را سمت بي‌طاقتي سوق داده است. جايي كه هيچ‌ كس حتي نمي‌خواهد يك شكست يا يك روز بد را از كادر فني و بازيكنان بپذيرد. بدون شك چند تن از بازيكنان پرسپوليس افت كرده‌اند و در چند پست بازيكنان هنوز به شرايط آرماني نرسيده‌اند اما اين هيچ معناي خاصي ندارد جز اينكه مثل چند سال گذشته بايد كار و تلاش بيشتري انجام شود تا تيم به سمت موفقيت قدم بردارد. اين همان جمله‌اي است كه يحيي گل‌محمدي هم بعد از شكست به آن اشاره كرد؛ هرچند بعد از طرح گلايه‌ها!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون