• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5100 -
  • ۱۴۰۰ جمعه ۲۶ آذر

ويژه

تعريف پروژه‌هاي شهري با هدف توسعه فضاهاي فرهنگي
نخستين نشست خبري علي قاسم‌زاده شهردار اصفهان در حالي برگزار شد كه او در اين جلسه بيش از 4 ساعت پاسخگوي رسانه‌ها بود. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، علي قاسم‌زاده در نخستين نشست خبري خود با اصحاب رسانه با بيان اينكه يكي‌ از افتخارات بنده اين است كه زماني خبرنگار و همكار شما بودم و تعلق خاطر به جامعه خبري دارم، اظهار كرد: در روند تغيير قانوني شهردار، هر شهرداري افقي را به عنوان مسير راه تعيين مي‌كند و شعار اين دوره شهر و مديريت شهري «اصفهان من شهر زندگي» است.

 امكان توليد ربات جراح توسط شركت‌هاي تمام‌ايراني

به گزارش خبرنگار برنا؛ «نخستين عمل جراحي رباتيك از راه دور در ايران، با استفاده از ربات جراح بومي سينا و بر بستر شبكه امن و پرسرعت همراه اول روي يك حيوان انجام شد.» اين خبري بود كه سر و صداي زيادي به پا كرد و چشم جهان را دوباره به سوي ايران چرخاند. اين اتفاق در بيمارستان سينا با فاصله هفت كيلومتري از بيمارستان امام انجام شد. به نظر مي‌‌آيد اين اقدام ملي شروع حركتي بزرگ و نوآورانه در جراحي بود كه البته فعلا توانايي جراحي روي حيوانات دارد و در آينده با دريافت مجوز، انسان هم مي‌تواند زير تيغ جراحي آن قرار بگيرد. اخيرا ميرباقري، عضو هيات‌علمي دانشگاه علوم پزشكي درباره ساخت ربات جراح گفته است ۱۸ سالي است كه روي ربات جراح ايراني كار مي‌كنم. وي افزود: هرگز از كشورم دلسرد نمي‌شوم و چه مسوولان به ما توجه كنند، چه توجه نكنند ما كار خودمان را ادامه مي‌دهيم.


شهر زيرزميني ميزبان آموزش‌هاي شهروندي در حوزه مديريت پسماند
به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه، مهدي شايسته‌اصل در اين مراسم‌نامه كه ظهر روز چهارشنبه 24 آذر ماه در شركت بهره‌برداري متروي تهران برگزار شد، گفت: ۶۳ درصد عبور و مرور شهروندان تهراني و حتي شهرهاي اطراف پايتخت از طريق مترو صورت مي‌گيرد و اين ناوگان در حال حاضر با عبور و مرور روزانه بيش از يك ميليون و 200 هزار نفري بهترين مكان براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در حوزه مديريت شهري است. او افزود: ناوگان مترو تهران مي‌تواند محلي براي توسعه آموزش‌هاي شهروندي باشد و با تفاهمنامه‌اي كه ميان سازمان پسماند و شركت بهره‌برداري مترو منعقد شده تلاش داريم بسياري از آموزش‌هاي شهروندي در اين خصوص را در شهر زيرزميني فرهنگ‌سازي كنيم.


حمايت اصحاب رسانه را مي‌خواهيم

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه، مهدي شايسته‌‌اصل در نشست صميمي با 4 نفر از كاركنان امور ايستگاه‌هاي شركت بهره‌برداري مترو ضمن دلجويي از آنها كه از ورود آقايان به واگن بانوان و دستفروشان ممانعت كرده بودند، تقدير كرد و درباره درگيري‌هاي چند روز گذشته برخي مسافران آقا كه قصد ورود به واگن بانوان را داشتند، توضيحاتي ارايه كرد.  او تصريح كرد: با حضور دستفروشان و متكديان حفظ آرامش رواني شهروندان در شهر بزرگ زيرزميني با اين حجم از تردد كه بحث بسيار مهمي است، خدشه‌دار شده است و ما رفع اين معضل را در اولويت كاري خود قرار داده‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون