• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5105 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱ دي

مرور خبر

  رييس سازمان غذا و دارو: با پيگيري‌هاي انجام‌شده و با دستور رييس‌جمهوري، ارز مورد نياز دارو تامين شد و با توجه به كنترلي كه انجام شده كمبود دارويي ما نسبت به سال گذشته بسيار كمتر است. تلاش مي‌كنيم اين كمبودها به‌خصوص داروي بيماران خاص را به حداقل برسانيم. درحال حاضر ما براي يك ماه 40 تا 50 كمبود دارو داريم به اين معنا كه ظرفيت آنها براي يك ماه است و بايد داروي موردنياز را تامين كنيم، بنابراين اولويت خود را در تامين اين داروها مي‌گذاريم تا كمبودهاي دارويي كنوني براي دي و بهمن‌ماه را به حداقل برسانيم و اميدواريم حمايت‌ها ادامه داشته باشد تا آخر سال بتوانيم كمبودها را كنترل كنيم.
  رييس كل سازمان نظام پرستاري با تشريح فرآيند اجراي قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري گفت: 1200 ميليارد تومان براي اجرا در سه ماهه پاياني امسال و پنج هزار ميليارد تومان براي اجرا در سال آينده پيش‌بيني شده و نهادهاي غيردولتي نيز از منابع خودشان اعتبار آن را تامين مي‌كنند و تامين اجتماعي و بخش خصوصي و نيروهاي مسلح در جلسه‌اي كه در مجلس و نهاد رياست‌جمهوري تشكيل شد نمايندگاني داشتند و دو صورتجلسه را امضا كردند كه هركدام از منابع موجود خودش قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري را اجرا كند. قرار شد از اول دي‌ماه بر اساس روش كاري كه تدوين كرديم در بالين، يعني در بخش‌ها به صورت بسته خدمتي و براساس «K پرستاري»، قانون اجرا شود؛ تعرفه‌گذاري پرستاري در درمانگاه‌ها و خدمات پرستاري در منزل به صورت موردي خواهد بود. 
  دبير كميته كشوري اپيدمولوژي و پژوهش كوويد۱۹: تجربه ما نشان داده كه توفيق چنداني نه در رعايت اصول بهداشتي براي پيشگيري و نه در تعطيلي‌ها داشته‌ايم. دليل آن هم اين بوده است كه وقتي واحدهايي را تعطيل كرده‌ايم، نتوانستيم از آنها حمايت كنيم، بنابراين نمي‌توانيم به صورت جدي با آنها برخورد كنيم. در فاصله‌گذاري‌ها نتوانسته‌ايم موفق عمل كنيم. داخل مغازه‌ها و آسانسورها علامت گذاشتيم اما حداقل مشاهدات من نشان نداده كه افراد اين موارد را رعايت كرده باشند، ظرفيت‌هاي داخل خودروها را رعايت كرده باشند يا اصلا براي‌شان مقدور باشد كه ظرفيت اتوبوس شركت واحد را رعايت كنند. نمي‌خواهم نقد كنم كه چرا نتوانستيم اين اقدامات را انجام بدهيم. اما مي‌خواهم بگويم عملا در اين پنج موج گذشته، ما نشان داديم كه توفيق بالايي در رعايت پروتكل‌ها نداشتيم. نمي‌خواهم آنها را كمرنگ كنم، بايد تمام تلاش‌مان را انجام دهيم و نقاط ضعفش را پيدا كنيم و سعي كنيم آنها را تقويت كنيم. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون