• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5113 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ دي

سرخابي‌ها در انتظار پايان تعطيلات سال نوي ميلادي

معجزه‌اي در كار هست؟

بهرام سرگوسرايي

طبق اعلام مقامات كميته صدور مجوز حرفه‌اي فدراسيون فوتبال روز دوشنبه دو باشگاه پرسپوليس و استقلال مدارك تكميلي خود را براي AFC ارسال كردند تا شايد از ليگ قهرمانان آسيا حذف نشوند. پيش از اين كنفدراسيون فوتبال آسيا به اين دو باشگاه اعلام كرده بود اين دو باشگاه صلاحيت شركت در اين رقابت‌ها را به دست نياورده اند. داشتن مالك مشترك، انباشت بدهي مالياتي و پرونده‌هاي باز مالي از جمله دلايل AFC براي كنار گذاشتن دو تيم بوده. 

روز دوشنبه هفته گذشته اعلام شد اين دو باشگاه به دو وزارتخانه صمت و اقتصاد واگذار شده‌اند تا بحث مالكيت مشترك برطرف شود. جدا از اينكه واگذاري استقلال به وزارت صمت مشكل مالكيت مشترك با تمام تيم‌هاي صنعتي را به وجود مي‌آورد، اين دو وزارتخانه روز بعد خبر واگذاري دو باشگاه را تكذيب كردند! به نقل از وزارت اقتصاد، رييس سازمان خصوصي‌سازي اخبار منتشر شده مبني بر واگذاري مالكيت دو باشگاه پرسپوليس و استقلال به وزارتخانه‌هاي اقتصاد و صمت را نادرست خواند و از تعيين تكليف اختيار مالكانه و اعضاي مجمع سرخابي‌ها براي حل شدن مشكل از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا خبر داد.از سمت ديگر داريوش مصطفوي و كاظم اوليايي دو عضو كميته استيناف صدور مجوز حرفه‌اي در يك هفته گذشته با حضور در اكثر رسانه‌هاي كشور ريز به ريز مشكلات فوتبال ايران را رسانه‌اي كردند. يعني اگر نكته‌اي بود كه از دست بازرسان آلماني همكار كنفدراسيون فوتبال آسيا در رفته بود توسط اين دو نفر به سمع و نظر نهادهاي خارجي رسيد. 
با تكذيب واگذاري دو باشگاه به دو وزارتخانه صمت و اقتصاد و مصاحبه‌هاي تفصيلي مقامات فوتبال ايران به نظر مي‌رسد كار سرخابي‌ها در آسيا تمام است و آن طور كه فرهاد مجيدي سرمربي استقلال گفته است تنها يك معجزه مي‌تواند دو باشگاه را نجات دهد. 
آن طور كه از كوالالامپور مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا به گوش رسيده اين نهاد قرار است بلافاصله بعد از تعطيلات سال نوي ميلادي بررسي مدارك سرخابي‌ها را آغاز كند و به موضوع دو باشگاه رسيدگي كند. بر همين اساس 16 دي‌ماه (6 ژانويه) جلسه رسيدگي به پرونده باشگاه‌هاي ايراني برگزار مي‌شود، جلسه‌اي كه تكليف استقلال و پرسپوليس را براي حضور يا عدم حضور در فصل پيش‌روي ليگ قهرمانان مشخص خواهد كرد.
در اين بين برخي از كارشناسان آرزو كردند اين دو باشگاه امسال از رقابت‌هاي آسيايي حذف شوند تا شايد شرايط حرفه‌اي شدن شان با رويكردي جديد انجام گيرد. مجيد جلالي كارشناس فوتبال ايران در اين رابطه پا را فراتر گذاشت و حذف دو تيم را لطف AFC خواند. جلالي گفت: «اگر اين مرتبه كنفدراسيون فوتبال آسيا كوتاه نيايد و اين دو باشگاه را محروم كند شايد خدمت بزرگي به اين دو باشگاه شود چون در آن صورت اين دو باشگاه يك مرحله به پيش مي‌روند و در راه حرفه‌اي‌سازي درست و واقعي قدم برخواهند داشت.» البته كارشناسان ديگري مخالف جلالي فكر مي‌كنند. محمد دادكان رييس سابق فدراسيون فوتبال هفته گذشته به روزنامه اعتماد گفت اگر سرخابي‌ها 20 سال هم به آسيا نروند شرايط شان فرق نمي‌كند و خصوصي نمي‌شوند. با اين تفاسير بايد منتظر ماند و ديد كنفدراسيون فوتبال آسيا در اين رابطه چه تصميمي اتخاذ خواهد كرد. فعلا همه‌چيز به يك معجزه بستگي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون