• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5113 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ دي

شكايت فعالان محيط‌زيست از مسعود ميركاظمي

لايحه بودجه ۱۴۰۱ در حالي در مجلس در دست بررسي است كه فعالان محيط زيست معتقدند بيش از ۴۰۰ رديف بودجه‌اي در اين لايحه مجوز محيط‌زيستي ندارند. در همين راستا برخي كنشگران محيط‌زيست از مسعود ميركاظمي رييس سازمان برنامه و بودجه شكايت كرده و جلسه دادگاه روز چهارشنبه هشتم دي ماه برگزار ‌شد. به گزارش رويداد 24، در لايحه بودجه ۱۴۰۱ سهم سازمان محيط زيست فقط معادل ۱/۶درصد كل بودجه كشور است و در مقابل در همين لايحه طرح‌ها و پروژه‌هاي زيادي مطرح شده كه فاقد مجوز محيط‌زيستي است و به‌زعم كارشناسان محيط‌زيست اجراي آنها تبعات مخرب زيادي براي محيط‌زيست به دنبال دارد. همين اتفاق باعث شكل‌گيري يك كمپين اعتراضي شده است. برخي كنشگران حوزه محيط‌زيست اقدام به شناسايي پروژه‌هاي فاقد مجوز محيط زيستي در لايحه بودجه ۱۴۰۱ كرده و ليست اين پروژه‌ها را به مجلس اعلام كردند. در ادامه جليل مختار نماينده آبادان در مجلس طي نامه‌اي به علي سلاجقه رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست با اشاره به قرار گرفتن بسياري از پروژه‌هاي فاقد مجوز در بودجه سال گذشته مرتبط با وزارت نيرو و مسكن و راه و شهرسازي درخواست كرد به هر شكل ممكن از قرار گرفتن پروژه‌هاي فاقد مجوز محيط زيستي در بودجه سال آينده جلوگيري شود.
به گفته اين نماينده مجلس بسياري از اين پروژه‌ها با لابي و سفارش ذي‌نفوذان در رديف‌هاي بودجه نشسته‌اند. جليل مختار نماينده مجلس اين نامه را به رييس سازمان محيط‌زيست مي‌فرستد و رييس سازمان هم پروژه‌هاي فاقد مجوز محيط‌زيستي در لايحه بودجه ۱۴۰۱ را تاييد كرده و در انتقاد به اين لايحه نامه‌اي به رييس سازمان برنامه و بودجه ارسال كرده و از ميركاظمي رييس اين سازمان مي‌خواهد: «از تخصيص هر گونه بودجه به پروژه‌هايي كه فاقد مجوز‌هاي لازم هستند، جلوگيري به عمل آيد.»
اما جالب است كه ميركاظمي رييس سازمان برنامه و بودجه بي‌اعتنا به اين انتقادات به كار خود ادامه داده است. از اين‌رو تشكل‌ها و فعالان محيط‌زيستي كارزاري عليه پروژه‌هاي فاقد مجوز محيط‌زيستي در بودجه‌هاي سالانه راه انداخته و علاوه بر اين از رياست سازمان برنامه و بودجه شكايت كردند.  

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون