• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5124 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ دي

پيشخوان

برگزاري گسترده‌ترين رزمايش تركيبي نيروي زميني سپاه

با اجراي مراحل گوناگون بزرگ‌ترين رزمايش مشترك و تركيبي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه با عنوان مقدس «محمد رسول‌الله(ص)»، يكي از بزرگ‌ترين صحنه‌هاي تمرينات عملياتي اين نيرو در منطقه جنوب شرق كشور برگزار شد. به گزارش سپاه‌نيوز، رزمايش مشترك و تركيبي نيروي زميني سپاه با نام «محمد رسول‌الله (ص)» در منطقه جنوب شرق كشور برگزار شد. اين رزمايش با محوريت جغرافيايي و عملياتي قرارگاه قدس در استان سيستان و بلوچستان به صورت تركيبي در دو فاز بزرگ رزمي - نظامي و مردم ياري - غيرنظامي برگزار شد. در رزمايش محمد رسول‌الله(ص) يگان‌هاي گوناگون عملياتي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه اعم از موشكي، توپخانه، پهپادي، بالگردي، زرهي، تخريب و انفجارات، نيروهاي مخصوص و واحدهاي تخصصي- رزمي قرارگاه قدس، شرايط شبيه‌سازي شده درگيري‌ها و عمليات‌هاي واقعي را با موفقيت كامل اجرا كردند. در فاز رزمي و نظامي اين رزمايش تاكتيك‌هاي تركيبي يگان‌هاي موشكي، ادوات و زرهي، توپخانه، پهپاد، بالگردهاي تهاجمي و نيروهاي پياده و تكاور با همراهي جنگال و بهداري رزم با تمركز بر عمليات هجومي و دفاع مستحكم به مرحله اجرا درآمد.
يكي از ويژگي‌هاي مهم و اجرايي رزمايش اخير محمد رسول‌الله صلي‌الله عليه وآله وسلّم قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه كه با مشاركت نيروهاي مردمي و بسيج، نيروي انتظامي و مرزباني همراه بود، تمركز بر مشاركت مردمي در تامين امنيت پايدار و مردمي كردن امنيت بود. فرماندهان و بازرسان قرارگاه مركزي خاتم‌الانبيا(ص) و ستاد كل سپاه، سردار علي شادماني معاون هماهنگ‌كننده قرارگاه مركزي خاتم‌الانبيا(ص)، سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه، سردار محمد كرمي فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق و جمعي از فرماندهان و مسوولان نيروي زميني سپاه در مراحل مختلف رزمايش و مقامات استاني و محلي، سران طوايف مختلف، معتمدين تشيع و تسنن منطقه در مرحله نهايي اجراي اين رزمايش حضور داشتند. در جريان اين نمايش اقتدار مردمي براي مقابله با تهديدات تروريستي و اقدامات شرارت‌آميز گروهك‌هاي نيابتي دشمن، سران طوايف گوناگون استان سيستان و بلوچستان ضمن ديدار و گفت‌وگوي صميمي با سردار پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه مراتب سپاس و تقدير مردم استان از اقدامات نيروي زميني در حوزه امنيت مردم و فعاليت‌هاي عمراني، خدماتي و فرهنگي را اعلام كردند. در اين ديدارها كه در حاشيه رزمايش محمد رسول‌الله صلي‌الله عليه وآله و سلم برگزار شد، سران طوايف مختلف استان از فراهم شدن زمينه مشاركت مردمي در تامين امنيت منطقه تقدير كرده و آمادگي كامل خود را براي مقابله با تحركات شرارت‌آميز در منطقه اعلام كردند. در اين رزمايش، علاوه بر اجراي تاكتيك‌ها و تمرينات رزمي براي مقابله با تهديدات متصور، برنامه‌هاي متنوع و گوناگون غيرنظامي و مردم ياري قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با هدف تحكيم همدلي و همراهي و كمك به تامين برخي نيازهاي مردم شريف و نجيب استان سيستان و بلوچستان اجرايي شد. بنا بر اين گزارش، تهيه و توزيع صدها قلم كالاي اساسي و جهيزيه عروسي براي خانواده‌هاي محروم، تهيه و توزيع هزاران بسته كمك معيشتي شامل اقلام ضروري، تهيه و توزيع بسته‌هاي فرهنگي و ورزشي و... از جمله مهم‌ترين اقدامات غيرنظامي و مردم ياري نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جريان رزمايش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) بود. اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و حضور فرماندهان در سطح مدارس مختلف، تجمع گسترده بسيجيان استان و همچنين اجراي فعاليت‌هاي عمراني و خدماتي قرارگاه محروميت‌زدايي نيروي زميني سپاه در كنار نمايش اقتدار و آمادگي‌هاي نظامي و دفاعي، برگ زرين و صحنه افتخارآميز جديدي از قدرت‌نمايي ملت عزتمند ايران براي مقابله با تهديدات متصور دشمنان را خلق كرد.

تحليل صوفي از دوگانه اصلاح‌طلبان و اصلاح‌طلبي

دبيركل حزب پيشروي اصلاحات كه معتقد به تفكيك اصلاح‌طلبان و اصلاح‌طلبي است، گفته كه آينده اصلاح‌طلبي را روشن مي‌بيند. به گزارش ايلنا، علي صوفي گفته است: «آينده از آن اصلاح‌طلبي است؛ يعني در بسياري از موارد مثل برگزاري انتخابات، حذف نظارت استصوابي، پاسخگو بودن شوراي نگهبان درباره ردصلاحيت‌ها كه اصلاح‌طلبان به ‌دنبال اصلاح آن بودند، جريان اصولگرا هم خواهان اصلاحات است. قبلا فقط اصلاح‌طلبان از آن موارد ضرر مي‌ديد و اصولگرايان از آن به عنوان يك رانت، براي ورود به قدرت استفاده مي‌كردند ولي حالا جناح مقابل نيز با اصلاح‌طلبان هم‌نظر است؛ بنابراين اصلاح‌طلبي يك نياز اساسي، ضروري و دايمي جامعه براي گذر از وضع نامطلوب به وضع ايده‌آل است. اصلاح‌طلبي جرياني است كه مي‌خواهد جامعه را از اين مرحله عبور بدهد. بنابراين در اصلاح‌طلبي آينده، روشن و هميشه زنده و فعال است.» او اما در عين حال با طرح اين پرسش كه «چه كساني بايد اصلاح‌طلبي را نمايندگي كنند» و اينكه آيا اصلاح‌طلباني كه امروز حضور دارند، مي‌توانند اين كار را انجام دهند» ،گفت: «به نظرم شايد اصلاح‌طلبان موجود نتوانند آن پروسه‌اي كه اصلاح‌طلبي اقتضا مي‌كند، پيش ببرند و آن را نمايندگي كنند.» او مي‌گويد: «اصلاح‌طلبان موجود مثل جريان چپ سابق نيستند. آن شجاعت و اخلاصي كه در جريان چپ وجود داشت، در جريان اصلاح‌طلبي امروز ديده نمي‌شود. اصلاح‌طلبان موجود، گرايش به قدرت دارند و به آن آلوده‌اند. با وجود حضور اصلاح‌طلبان در بدنه دولت و جاهاي مختلف در دوران 8 ساله رياست‌جمهوري آقاي روحاني، شاهد اصلاح‌طلبي نبوديم.» صوفي در پايان تاكيد كرد: «دوگانه اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبي به عنوان يك پديده نوظهور در دوران آقاي روحاني به وجود آمد و در واقعيت خودش را نشان داد. حالا هم كسي منكر اين موضوع نيست كه اين دوگانه وجود دارد. اين دوگانه نشان مي‌دهد، اصلاح‌طلبان وقتي به قدرت مي‌رسند براي حفظ خودشان دست از اصلاح‌طلبي مي‌كشند. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون