• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5142 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۶ بهمن

سوءاستفاده از شرايط ميزباني به سبك يانكي‌ها

بازيكنان هندوراس قنديل بستند!

ايالات متحده امريكا با پيروزي مقابل هندوراس در شبي كه برخي بازيكنان رقيب در بين دو نيمه به دليل سرماي شديد و افت دماي بدن تعويض شدند، به راهيابي به جام جهاني قطر نزديك‌تر شد. 
گل‌هاي ميزبان را وستون مك‌كني، واكر زيمرمن و كريستين پوليسيچ به ثمر رساندند تا امريكا به يك پيروزي ارزشمند در ايالت مينه‌سوتا جايي كه دماي هوا به منفي ۱۶ درجه رسيده بود، دست پيدا كند. 
بازيكنان هندوراس علاوه بر جوراب شلواري و دستكش از كلاه سراسري كه دور گردن را هم مي‌پوشاند، استفاده كردند تا از سرما در امان بمانند اما كافي نبود. دو تن از بازيكنان هندوراس در بين دو نيمه به دليل افت دماي بدن رفتند زير سرم و از ادامه مسابقه باز ماندند. هرنان گومز، سرمربي هندوراس در بين دو نيمه دست به سه تغيير زد كه دو تا از اين موارد به خاطر يخبندان هوا بود. 
گومز قبل از شروع بازي گفته بود كه انجام بازي در مينه‌سوتا غير قابل تصور است. او افزود: «الان بازي شروع نشده اما من نمي‌توانم صبر كنم تا بازي تمام شود. اين فوتبال براي لذت بردن نيست. براي رنج كشيدن است.»
گرگ بر هالتر، سرمربي ايالات متحده در پاسخ به انتقاد مربي حريف گفت كه انتخاب محل برگزاري مسابقه به اين دليل بوده كه تيمش روز يكشنبه در هميلتون كانادا بازي كرده است و سفر ۹۳۰ مايلي به مركز ايالت مينه‌سوتا باعث شده زمان سفر كاهش پيدا كند. او اضافه كرد: ايالات متحده تلاش كرده است تا يك محيط امن براي بازي به وجود بياورد.  طبق داده‌هاي ايالات متحده دماي سنت پل مركز ايالت مينه‌سوتا اغلب در فوريه كمتر از منفي ده درجه و معمولا منفي يازده درجه است. ميانگين دما در روز هم معمولا حول نقطه انجماد است. در نيمه شب مركز هواشناسي ايالات متحده دماي منطقه بازي را منفي هفده درجه سانتي‌گراد ثبت كرد. 
به منظور ايمني هواداران كه در آليانز فيلد بازي را تماشا مي‌كردند، گرم‌كن‌هاي دستي روي صندلي‌ها قرار داده شده بود. همچنين ايستگاه‌هاي پزشكي در ورزشگاه به تعداد كافي وجود داشت. 
كريگ برلي، بازيكن بازنشسته اسكاتلندي كه سابقه بازي در ليگ برتر را دارد در صحبت با تلويزيون ايالات متحده گفت: «اين يك قطعه ديگر از پازل كارهاي رقت‌انگيز ايالات متحده است. اين كشور جمعيت زيادي دارد اما ذهنيت فوتبالي فقيري دارد. اگر فوتبالي هستيد و مي‌خواهيد در بهترين شرايط ممكن بازي كنيد به خودتان تكيه كنيد.»
او اضافه كرد: «آنها نمي‌روند در منطقه‌اي بازي كنند كه اين فصل از سال آب و هواي بهتري دارد و مي‌تواند بازي بهتري به دنبال داشته باشد. اين وحشتناك است. اين يك ذهنيت حقير در فوتبال است.»
سرمربي ميزبان در پاسخ به سوالي در مورد شرايط ‌آب‌وهوايي بازي گفت: «چيزي كه مي‌خواهم بگويم، اين است كه ما تجهيزات كافي گرمايشي در اختيار هندوراس و كادرفني آنها و داوران قرار داديم. كلاه به آنها داديم و سعي كرديم محيط امني براي بازي برقرار كنيم.» 
او افزود: «وقتي به كشور آنها مي‌رويم و دماي هوا ۹۰ درجه است و رطوبت غيرقابل تحمل است، آب بدن بچه‌هاي ما از بين مي‌رود و دچار گرفتگي و گرمازدگي مي‌شوند. ماهيت رقابت همين است.»
توضيحات سرمربي ايالات متحده و مقامات فدراسيون فوتبال اين كشور چندان مورد قبول واقع نشده و از زمان برگزاري بازي واكنش‌هاي بسيار منفي نسبت به انجام مسابقه در دماي منفي ۱۷ درجه در بين اهالي فوتبال و كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به وجود آمده است. منتقدان مخصوصا به اين نكته اشاره مي‌كنند كه بازيكنان هندوراس در پانزده دقيقه اول بازي اصلا نمي‌توانستند بدوند و ميزبان به همين دليل در دقيقه ۸ به گل رسيد. 
ديويد فيتلسون، خبرنگار «ESPN» هم در انتقاد از شرايط برگزاري اين بازي توييت كرد: «كونكاكاف بايد از برگزاري اين بازي در مينه‌سوتا جلوگيري مي‌كرد. مهم‌تر از هر چيزي سلامت بازيكنان است و فدراسيون فوتبال امريكا نياز به چنين فاكتوري براي كسب پيروزي نداشت. اين بازي مايه شرمساري بود. اعتراض هندوراسي‌ها منطقي بود و هيچ ديداري در دماي زير ۱۱ درجه نبايد برگزار شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون