• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5239 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲ تير

باز هم توفان خاك در گلوي مردم ايران

گروه اجتماعي| طبق گزارش‌هاي دريافتي ادارات كل هواشناسي و محيط زيست از استان‌هاي غرب، شمال شرق و جنوب غرب كشور، توفان‌هاي گرد و خاك در استان‌هاي آذربايجان غربي، خراسان، آذربايجان شرقي، شدت گرفته و هواي اين استان‌ها براي شهروندان غير قابل تنفس شده است. ديروز، رييس اداره حفاظت محيط زيست سردشت اعلام كرد كه ميزان غلظت گرد و خاك در هواي اين شهرستان در وضعيت بحراني بوده و به ۱۱ برابر حد مجاز رسيده است. طبق اعلام خالد بايزيدي، بر اثر وقوع پديده گرد و غبار، هواي اين شهرستان در وضعيت بسيار ناسالم و خطرناك قرار گرفته است. مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي هم ديروز اعلام كرد كه هواي تبريز به دليل انتشار پديده گرد و غبار در وضعيت خطرناك براي تمامي گروه‌هاي سني قرار گرفته است.رييس گروه پيش‌بيني هواشناسي ايلام هم ديروز خبر داد كه توده گرد و غبار از چهارشنبه وارد استان شده و مناطق مختلف را تحت تاثير آلودگي خود قرار داده در حالي كه اين توده نسبتا غليظ در بيابان‌هاي عراق تشكيل شده و بيشتر نواحي مرزي را درگير كرده علاوه بر اينكه باتوجه به ميزان غلظت آن، باعث كاهش افت كيفي هوا و ديد افقي در نقاط مختلف استان شده است. 
كارشناس مركز پيش‌بيني هواشناسي خراسان رضوي هم ديروز اعلام كرد كه از امروز و در كل هفته آينده، وزش باد شديد در بيشتر نقاط استان همراه با گرد و خاك و كاهش كيفيت هوا رخ خواهد داد.
هواي اولين روز تابستان براي ۱۳ شهر استان خوزستان هم، موج غليظي از گرد و خاك با آلاينده‌هاي بيشتر از حد مجاز بود بود علاوه بر اينكه ديروز هواي اكثر شهرهاي استان كرمانشاه هم در وضعيت غيراستاندارد قرار گرفت چنانكه بر اساس داده‌هاي ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي سطح استان، شاخص كيفيت هواي شهرهاي قصرشيرين و سرپل‌ذهاب تا صبح ديروز با عدد ۵۰۰ در وضعيت خطرناك، قهوه‌اي و بحران قرار داشت و شاخص كيفيت هوا براي شهر اسلام‌آبادغرب نيز ۲۶۸ و بيانگر وضعيت بسيار ناسالم، بنفش و اضطرار بود علاوه بر اينكه در شهر پاوه نيز با عدد شاخص ۳۶۴، وضعيت بحران، قهوه‌اي و خطرناك گزارش شد و شهر كرمانشاه نيز با شاخص ۲۳۷ هواي در شرايط بنفش، بسيار ناسالم و هشدار داشت. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون