• ۱۴۰۳ جمعه ۲ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5279 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۵ مرداد

خبر

شكايت لبنان از رژيم اسراييل در شوراي امنيت سازمان ملل
وزارت امور خارجه لبنان ضمن محكوم كردن استفاده آسمان اين كشور براي حمله به سوريه توسط رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه از رژيم اسراييل به شوراي امنيت سازمان ملل شكايت مي‌كند. به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري النشره، وزارت امور خارجه و مهاجران لبنان دوشنبه با صدور بيانيه‌اي حملات اخير رژيم اسراييل به سوريه و استفاده اين رژيم از آسمان لبنان براي بمباران خاك كشور همسايه يعني سوريه را به‌شدت محكوم كرد. وزارت امور خارجه لبنان نسبت به پيامدهاي اين رفتار تجاوزكارانه و تداوم نقض حاكميت لبنان كه نقض آشكار قوانين و معاهدات بين‌المللي است هشدار داد و افزود: از رژيم اسراييل به شوراي امنيت سازمان ملل شكايت خواهد كرد و از اين نهاد بين‌المللي مي‌خواهد به‌طور جدي براي پايان دادن به تجاوزات مداوم اين رژيم (اسراييل) دخالت كند. به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه، يك منبع نظامي اعلام كرد، در ساعت ۲۰ و ۵۰ دقيقه به وقت محلي دشمن اسراييلي حمله هوايي از سمت جنوب شرق بيروت به برخي از مناطق در حومه دمشق و همزمان حملات ديگري را از سمت دريا به برخي نقاط در جنوب استان طرطوس انجام داد كه پدافند هوايي ما با اين حملات مقابله و برخي از اهداف را رهگيري و منهدم كرد. اين منبع افزوده است: بر اثر حملات دشمن اسراييلي سه نظامي كشته و سه تن ديگر زخمي شدند و خسارت‌هايي نيز به وقوع پيوست. طي هفته‌هاي گذشته نيز رژيم صهيونيستي مناطقي در جنوب طرطوس را هدف قرار داده بود. اين تجاوزهاي هوايي رژيم صهيونيستي در حالي است كه دولت سوريه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد اين حملات را محكوم و خواستار توقف آن شده است. رژيم صهيونيستي در سال‌هاي اخير بارها به دمشق و مناطق مختلف سوريه تجاوز هوايي كرده كه با رهگيري به موقع پدافند هوايي سوريه در بيشتر مواقع اين حملات دفع شده است.


زخمي شدن ۵ امريكايي  در عمليات مسلحانه قدس اشغالي
سخنگوي وزارت خارجه امريكا خبر داد كه در ميان صهيونيست‌هاي زخمي‌شده در جريان عمليات تيراندازي در قدس اشغالي، حداقل ۵ تبعه امريكايي وجود دارند. به گزارش فارس، بعد از انتشار جزيياتي از نحوه عمليات جوان فلسطيني در قدس اشغالي و تيراندازي به سمت صهيونيست‌ها در نزديكي «ديوار البراق»، اكنون تابعيت پنج نفر از مجروحان اين عمليات مشخص شد. «ند پرايس» سخنگوي وزارت خارجه امريكا شامگاه يكشنبه خبر داد كه در ميان صهيونيست‌هاي زخمي‌شده در جريان عمليات قدس اشغالي، حداقل ۵ تبعه امريكايي وجود دارد. به نوشته خبرگزاري «رويترز»، پرايس با صدور بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن اين عمليات ضد صهيونيستي يك جوان فلسطيني در قدس اشغالي گفت: «سفير ما در اسراييل و مقامات امريكايي در اورشليم (بيت‌المقدس) با خانواده‌هاي قربانيان اين واقعه در تماس هستند.» در اين بيانيه آمده است: «براي وزارت خارجه [امريكا] هيچ اولويتي بالاتر از تضمين امنيت شهروندان امريكايي در خارج از كشور وجود ندارد. تيم كارمندان ما در اورشليم (بيت‌المقدس) براي حمايت از قربانيان و خانواده‌هاي آنها كار مي‌كنند و قصد دارند وضعيت را از نزديك زيرنظر داشته باشند.» بامداد يكشنبه بود كه يك جوان فلسطيني به سمت صهيونيست‌هاي حاضر در يك ايستگاه اتوبوس در قدس اشغالي شليك كرد كه به گفته منابع بيمارستاني اسراييلي، حداقل ۸ صهيونيست مجروح شدند. جوان فلسطيني عامل اين عمليات كه از سوي پليس رژيم صهيونيستي، «امير صيداوي» ۲۵ ساله از اهالي شرق قدس اشغالي معرفي شده، پس از تعقيب و گريزي در محله «سلوان» بازداشت شد. روزنامه عبري «يديعوت آحارونوت» درباره جزييات اين عمليات نوشت كه صيداوي با خودروي خود به محل عمليات رسيد و از آن خارج شد و بلافاصله شروع به تيراندازي به سمت اتوبوس صهيونيست‌ها كرد كه در پي آن، چند نفر زخمي شدند.


سرمايه‌گذاري شاهزاده ميلياردر سعودي در روسيه
وليد بن طلال، شاهزاده ميلياردر سعودي در روزهاي نزديك به آغاز حمله مسكو به اوكراين بيش از ۵۰۰ ميليون دلار در شركت‌هاي روسي سرمايه‌گذاري كرده بود. به گزارش ايسنا، به نقل از بلومبرگ، «كينگدام هولدينگ»، شركت سرمايه‌گذاري شاهزاده وليد بن طلال، فاكتورهاي حواله‌هاي سپرده‌گذاري را كه توسط شركت‌هاي «گازپروم»، «روس‌نفت» و «لوك اويل» روسيه در فوريه صادر شده‌اند، دريافت كرده است. اين در حالي است كه روسيه ۲۴ فوريه به اوكراين حمله كرد. هيچ تاريخ مشخصي براي اين سرمايه‌گذاري‌ها داده نشده و كينگدام هولدينگ به سوالاتي درباره اينكه آيا هنوز مالك اين سرمايه‌گذاري‌ها است يا خير، جوابي نداده است. به محض آغاز جنگ اوكراين هنگامي كه تجارت در روسيه متوقف شد و غرب تحريم‌هايي را عليه روسيه اعمال كرد، ارزش اين حواله‌هاي سپرده‌گذاري به‌شدت افت كرد. وليد كه پدر بزرگش بنيان‌گذار عربستان سعودي مدرن بود، يكي از ثروتمندترين افراد در اين كشور و يكي از معتبرترين سرمايه‌گذاران بين‌المللي است. شاهزاده وليد بن طلال همچنين يكي از شاهزاده‌هايي است كه در سال ۲۰۱۷ ميلادي به عنوان بخشي از تحقيقات دولتي مبارزه با فساد به همراه تعدادي ديگر از شاهزاده‌ها و مقامات دولتي در هتل «ريتز» رياض زنداني شد. هيچ اتهام رسمي عليه اين شاهزاده وارد نشد و وي پس از ۸۳ روز آزاد شد. كينگدام هولدينگ اعلام كرد در فاصله ۲۲ فوريه تا ۲۲ مارس، ۱.۳۷ ميليارد ريال در گازپروم و ۱۹۶ ميليون ريال در روس‌نفت و ۴۱۰ ميليون ريال در لوك اويل سرمايه‌گذاري كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون