• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5294 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۲ شهريور

خبرخوان

وزير ارتباطات: فرزندانم دوتابعيتي نيستند
«عيسي زارع‌پور» وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تكذيب دو تابعيتي بودن فرزندانش، توضيحاتي در اين باره ارايه كرد. وي با انتشار پستي در اينستاگرام نوشت: ديشب يكي از دوستان لينك تصويري خانوادگي از ما در دانشگاه استراليا را برايم ارسال كرد كه ظاهرا يك شبكه ضدانقلاب در بخشي از يك گزارش استفاده كرده و مدعي شده كه بچه‌هاي من تابعيت استراليا دارند. اينجور گزارش‌هاي مملو از دروغ، ارزش جواب دادن ندارد. در مدت تحصيل (در استراليا) خداوند دو فرزند ديگر هم به خانواده ما عنايت كرد. طبق قوانين استراليا از سال ۱۹۸۶ با ويزاي دانشجويي به فرزند كسي تابعيت نمي‌دهند مگر اينكه خودش 10 سال توي استراليا بماند كه ما موقعي اين دو فرزند، دو و چهار ساله بودند برگشتيم ايران. وزير ارتباطات ادامه داد: من يك ايراني كرد و متولد اسلام‌آباد غرب هستم، همه اعضاي خانواده ما حتي براي يك لحظه هم تابعيت جمهوري اسلامي ايران را با تابعيت هيچ جاي دنيا عوض نمي‌كنيم. با افتخار فرزند ايرانيم. هيچ‌كدام از اعضاي خانواده من و حتي بستگان درجه يك تابعيت هيچ جاي دنيا را ندارند غير از ايران!


كاهش 26 درصدي  صادرات پسته
ايران در نيمه نخست سال جاري ميلادي بيش از ۷۸ ميليون يورو پسته به اتحاديه اروپا صادر كرد كه اين رقم ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است. بر اساس اين گزارش صادرات پسته با پوست ايران به اروپا در ماه‌هاي ژانويه تا ژوئن2022 با كاهش 53درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 31.6 ميليون يورو رسيده است. ايران در نيمه نخست سال 2021 بالغ بر 67.8 ميليون يورو پسته با پوست به اروپا صادر كرده بود.


برخي از اعضاي كابينه دولت اجازه توليد مسكن را نمي‌دهند
محمدرضا رضايي كوچي، رييس كميسيون عمران مجلس اعلام كرد: با توجه به اينكه وزارت راه و شهرسازي دستگاه اجرايي بزرگ و طويلي است و مسكن زير سايه حمل و نقل گم شده، تفكيك بخش مسكن از راه به‌طور جدي مطرح شده و هم رييس‌جمهوري و هم رييس مجلس موافقت خود را از تفكيك اين دو را اعلام كردند و احياي وزارت مسكن به زودي به صحن مجلس مي‌رود.وي با تاكيد بر اينكه اراده جدي براي افزايش توليد مسكن در دولت وجود ندارد، افزود: علي‌رغم اينكه رييس‌جمهوري قول ساخت ۴ ميليون مسكن را به مردم داده اما برخي از وزرا و اعضاي كابينه از اجراي اين وعده رييس دولت امتناع مي‌كنند.


ماليات شركت‌هاي بورسي  به شرط افزايش سرمايه صفر شد
سازمان امور مالياتي اعلام كرد به منظور تشويق سرمايه‌گذاري و توسعه بخش‌هاي توليدي، شركت‌هايي كه تا تاريخ 29/12/1400در بورس اوراق بهادار تهران يا فرابورس ايران پذيرفته شده باشند، در صورتي كه از ابتداي سال 1401 تا پايان همان سال، سود تقسيم نشده سال مالي قبل آنان به حساب سرمايه منتقل شود، افزايش سرمايه صورت پذيرفته مشمول نرخ صفر مالياتي است.


هشدار وزارت راه به گران‌فروشان بليت سفرهاي اربعين
حسين مذنب، دبير اجرايي ستاد اربعين وزارت راه با هشدار نسبت به گران‌فروشي بليت سفرهاي اربعين حسيني، گفت: براي جلوگيري از دريافت مبالغ اضافه از زائران، فروش دربستي اتوبوس ممنوع شد.مذنب با تاكيد بر اينكه با هر شركت تعاوني مسافري كه خارج از نرخ مصوب رسمي و غيررسمي اقدام به دريافت هزينه بيشتر كند، با جديت برخورد مي‌شود، اظهار كرد: براي جلوگيري از دربست كردن اتوبوس و دريافت مبالغ اضافه از زائران، فروش دربستي اتوبوس ممنوع شد. ضمن اينكه با هماهنگي با دستگاه‌هاي مختلف مقرر شده اعزام كاروان‌هاي رسمي از طريق سازمان حج و زيارت صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون