• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5294 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۲ شهريور

خبرخوان

پرونده مسكن مهر بايد تا سال آينده بسته شود
عليرضا جعفري، معاون وزير راه و شهرسازي گفت: پرونده مسكن مهر بايد تا سال آينده بسته شود كه اميدوار هستم تا پايان امسال هشتاد درصد از اين مسكن‌ها را تحويل دهيم.معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه توضيح داد: چهار ميليون مسكن ظرفيتي است كه در كشور قابليت انجام دارد و ساخت چهار ميليون مسكن از توان كشور دور نيست. دولت موظف است شرايط خانه‌دار شدن هموطنان را فراهم كند. دولت امروز بايد متولي‌گري در حوزه امر مسكن را داشته باشد. قانون نهضت ملي مسكن كه توسط نمايندگان مجلس مصوب شد كارهاي كارشناسي در آن انجام شده، قانوني است كه فرصت اجرايي شدن را دارد اما يك‌سري الزامات دارد، اين الزامات در همان همكاري دستگاه‌هاي مختلف است.


اجازه واردات لوازم خانگي مشابه داخلي نمي‌دهيم
محمد‌مهدي برادران، معاون وزير صمت گفت: در محصولاتي كه مشابه داخلي دارد و سطح رضايت مشتري بالا باشد واردات نخواهيم داشت، اما در محصولاتي كه توليد نداشته باشيم، از ظرفيت‌هاي مختلف استفاده خواهيم كرد. وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه برخي محصولات لوازم خانگي ازجمله ماشين ظرفشويي پاسخگوي نياز داخلي نيست و آيا ممكن است در اين محصولات واردات انجام شود گفت: با توجه به پروژه‌هايي كه افتتاح خواهيم كرد، نياز به اين بخش نيز تامين مي‌شود.


سقف صادرات دام محرمانه است
افشين صدر دادرس، رييس اتحاديه مركزي دام سبك خاطرنشان كرد: سقف صادرات دام در مصوبه شوراي قيمت‌گذاري و شيوه‌نامه صادرات به دليل احتمال تنش در بازار اعلام نشده است؛ ولي به صورت محرمانه به سازمان جهاد كشاورزي استان‌ها ابلاغ شده تا براساس آن مجوز صادر كنند. وي با اشاره به ابلاغ شيوه‌نامه صادرات دام زنده از سوي سازمان دامپزشكي، گفت: مرجع صدور مجوز صادرات دام زنده، سازمان جهاد كشاورزي استان‌هاست؛ متقاضيان صادرات بايد درخواست خود را به اين سازمان اعلام كنند و هم‌اكنون در مرحله ثبت تقاضا هستيم.


صادرات ايران به تركيه۵۶ درصد رشد كرد
صادرات ايران به تركيه در ۷ ماهه نخست سال جاري ميلادي۵۶ درصد رشد كرده و تراز تجاري دو كشور در اين مدت به ميزان۴۴۳ ميليون دلار به نفع ايران بوده است.ارزش تجارت ايران و تركيه كه در ماه‌هاي ژانويه تا جولاي 2021 بالغ بر 2.877ميليارد دلار بوده در مدت مشابه سال جاري به 3.847 ميليارد دلار افزايش يافته است. براساس اين گزارش صادرات تركيه به ايران در ماه‌هاي ژانويه تا جولاي 2022 با افزايش 13درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 1.702 ميليارد دلار رسيده است. تركيه در ژانويه تا جولاي 2021 بالغ بر 1.507 ميليارد دلار كالا به ايران صادر كرده بود.


دستور بانك مركزي به بانك‌ها  در مورد ارز اربعين
بانك مركزي در بخشنامه‌اي جديد خطاب به بانك‌هاي منتخب فروش ارز اربعين اعلام كرد: درصورت بروز هرگونه اختلال احتمالي در سامانه‌هاي مربوطه، صرفا پس از احراز هويت متقاضيان، نسبت به فروش ارز اقدام و متعاقبا، اطلاعات مربوط به فروش ارز را ثبت نمايند. زائرين كه در سامانه «سماح» نام‌نويسي كرده‌اند، مي‌توانند به‌تدريج، به يكي از صرافي‌هاي عضو بازار متشكل ارز ايران يا شعب منتخب بانك‌هاي عامل، مراجعه كنند و ارز مورد نياز خود را تا سقف مبلغ يك‌صد دلار يا يك‌صد و پنجاه هزار دينار عراق با نرخ مندرج در نماد توافقي بازار متشكل ارز ايران خريداري نمايند.


مهر و آبانِ خشكي در راه است
بهزاد پارسا، مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران گفت: براساس پيش‌بيني‌هاي سازمان هواشناسي و رصدهايي كه روي سامانه‌هاي هواشناسي انجام داده‌ايم، مهر و آبان خشكي را در پيش داريم اما برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه بتوانيم منابع آبي شهر تهران را در شرايط پايدار نگه داريم. مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران با تاكيد بر اينكه منابع آبي از ذخاير استراتژيك كاهش پيدا كردند و اميدواريم بارندگي‌هاي پاييز زودتر آغاز شود و بتوانيم منابع جديدي را داشته باشيم، گفت: در سال‌هاي مختلف با توجه به حجم منابع آب سطحي و زيرزميني تلاش مي‌كنيم تا يك تعادل بين اين دو منبع ايجاد كنيم.


قيمت فيله مرغ به ۱۳۰ هزار تومان رسيد
مديرعامل اتحاديه مرغداران‌ گوشتي گفت: هم‌اكنون متوسط قيمت هر كيلو مرغ زنده در كشور ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان و فيله مرغ ۱۳۰ هزار تومان است. حبيب اسداله نژاد گفت: هم‌اكنون متوسط قيمت هر كيلو مرغ زنده در كشور ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان بوده كه از قيمت تمام شده واقعي ۶ تا ۷ هزار تومان ارزان‌تر است‌. اسدالله نژاد مي‌گويد: هم‌اكنون كمتر از ۱۵درصد مرغ توليدي كشور سايز است، چرا‌كه عموما كشتارگاه‌ها هم به سبب افت بيشتر مرغ سايز رغبتي ندارند و تنها در مواردي كه كمبود مرغ داريم، مرغ سايز خريداري مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون