• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5331 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱ آبان

روي موج خبر

عضو كميسيون سياست خارجي مجلس: 

 با قطع اينترنت هزاران شغل تعطيل شد

طي محدوديت‌هايي اينترنتي كه در يك ماه اخير رخ داده است؛ بسياري از كسب و كارهاي آنلاين لطمه خورده و موجب نگراني ميليون‌ها نفر تا امروز شده است و در اين وضعيت بد اقتصادي موج بيكاري را به دنبال دارد. اين در حالي است كه يكي از فرصت‌هاي خوب براي رونق اقتصاد، فضاي مجازي است. در اين باره شهريار حيدري، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به جماران گفت: به دليل بحران‌هاي به وجود آمده وزارت ارتباطات و فناوري پهناي اينترنت را كم كرده است و قول داده‌اند بعد از اينكه فضا آرام شود آن را افزايش دهند و البته اين كاملا طبيعي است. از طرفي با بحران‌هاي پيش آمده و قطعي اينترنت هزاران شغل تعطيل شد كه من معتقدم وزارت ارتباطات به زودي افزايش پهناي اينترنتي را انجام خواهد داد تا مردم به كسب و كار خود را ادامه دهند؛ چون مردم به اين فضا وابسته و بخشي از زندگي و معيشت آنان شده است. ضرر و زيان‌هاي زيادي در اين مدت به دليل وضعيت موجود به فضاي كسب و كار وارد شده است و به همين خاطر اميدوارم وزارت ارتباطات هر چه زودتر نسبت به افزايش پهناي اينترنت و همچنين روان‌سازي اين فضا اقدامات جدي به عمل بياورد. حيدري ادامه داد: وزارت ارتباطات تابع شوراي امنيت و نهادهاي ديگر است و استقلال قطع يا وصل كردن اينترنت را ندارد و همچنين تابع دستگاه‌هاي مسوول امور امنيت و انتظامي كشور است. امروز كه شرايط عادي شده است وزارت ارتباطات بايد در اين امر اقدام لازم را انجام دهد. يكي از نگراني‌هاي ما اين است كه به تعداد بيكاران اضافه شود و اين موضوع خود يك معضل اجتماعي است. اين نماينده مجلس در خصوص ارتباط سرعت پايين اينترنت با اجراي طرح صيانت افزود: فعلا نمي‌توانند اين طرح را اجرا كنند و اگر بخواهند مصون‌سازي كنند كسي مخالف آن نيست، اما امروز مردم به پهناي اينترنتي نيازمند هستند اين يك علم است كه در اختيار جامعه بشري قرار گرفته تا استفاده كنيم. به هر حال در شرايط حاضر به دليل فضاي امنيتي مقداري كاهش پيدا كرده و قطع به يقين در آينده نزديك بهتر خواهد شد.
مسوولان صداوسيما خودشان مي‌دانند تعداد مخاطب‌شان كمتر شده است
نماينده قصر شيرين در ادامه در خصوص عملكرد صداوسيما در مقابل رسانه‌هاي خارجي گفت: توليدات صداوسيما از نظر كيفي و كمي نياز به بازنگري دارد. صداوسيما بايد نظرسنجي واقعي انجام دهد كه در كشور چند درصد مخاطب دارد و در پي آن به دنبال افزايش و جذب مخاطب باشند؛ اگر تعداد مخاطب كاهش يافته حتما بايد آسيب‌شناسي صورت بگيرد. صداوسيما مقوله بسيار مهمي است و به همين خاطر است كه به آن «رسانه ملي» گفته مي‌شود و بايد در اختيار تمام جامعه باشد. صداوسيما بايد با نظرسنجي ميزان اثرگذاري خود در سطح ملي را مشاهده كند. اگر اثرگذار است بايد اثر آن را در سطح ملي ببينيم، اما اگر نيست بايد بازنگري جدي در عملكرد داشته باشند كه متناسب با مسائل روز دنيا تغيير كند. حيدري تصريح كرد: مسوولان صداوسيما خودشان مي‌دانند تعداد مخاطب نسبت به قبل كمتر شده است و حتما نياز به اصلاح ساختاري و سيستمي دارد، چون هر قدر مخاطب جذب كند مخاطبان بي‌بي‌سي و اينترنشنال و... كم مي‌شود. شهرياري نيز در مورد يكي ديگر از مسائل مهم امروز در خصوص تجمعات مسالمت‌آميز بنا به درخواست احزاب اصلاح‌طلب خاطرنشان كرد: تجمعات در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و قانون احزاب آمده است، متولي اين امر مجموعه وزارت كشور است. 
تجمعات چند نوع دارد. مثل تجمع در فضاي مسقف؛ بعضي از اين موارد را فرمانداري يا استانداري مي‌تواند مجوز دهند و برخي از طريق استانداري به وزارت كشور درخواست مجوز دهند. اما در واقع از اين ظرفيت قانوني استفاده نمي‌شود و به خيابان كشيده مي‌شود. من معتقدم وزارت كشور و ديگر نهادها و دست اندركاران بايد نسبت به بازنگري قانون احزاب جديت داشته باشند و به هر نهاد و حزبي و هر جريان چه چپ، راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا كه  نياز به تجمع داشته در چارچوب قانون و حزب، مجوز دهند و يك فضاي آرام و مناسب تامين كنند به نظرم خيلي از اين مسائل به جاي اينكه در خيابان گفته شود بايد در راديو، تلويزيون و رسانه‌هاي خارجي در يك فضاي آرام مورد گفت‌وگو قرار گيرد، در حالي كه احزاب قانون خوبي دارند اما هيچ عملكرد مناسبي ندارد.


وعده اقتصادي جذاب سرلشكر موسوي به ارتشي‌ها
ايلنا| ميزان آمادگي هواپيماها، پهپادها، رادارها، سامانه‌هاي پدافندي، موشك‌ها و مراكز فرماندهي و كنترل، در بازديد امير سرلشكر موسوي از يگان‌هاي هوايي و پدافند هوايي ارتش در بندرعباس بررسي شد. فرمانده كل ارتش در جمع كاركنان نيروي پدافند هوايي و نيروي هوايي ارتش در تبيين اقدامات در خصوص خانه‌هاي سازماني و شخصي گفت: ساخت ۲۵ هزار خانه سازماني برنامه‌ريزي شده كه تاكنون ۱۳ هزار واحد آن تحويل شده و بقيه در حال اجراست. امير سرلشكر موسوي افزود: تا رسيدن به حد كفايت، كاركناني كه در نوبت خانه سازماني هستند نيز از وام وديعه مسكن بهره‌مند مي‌شوند. فرمانده كل ارتش از آغاز ساخت ۶۴ هزار واحد خانه شخصي براي كاركنان خبر داد وگفت: در پايان اين برنامه، همه كاركنان فاقد مسكن بالاي ۲۰ سال خدمت صاحب خانه خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون