• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5331 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱ آبان

روي خط سياست

ما افسران و سربازان خنثي ‌كردن و دور زدن تحريم‌ها را داريم
پاد|رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: اگر احياي كارخانجات و كارگاه‌هاي توليدي، مثبت شدن تراز تجاري، رشد توليد و صادرات نفتي و غيرنفتي دشمن را عصباني مي‌كند، بگذار عصباني شود و از اين عصبانيت بميرد. ما متوقف نمي‌شويم. ما افسران و سربازان خنثي‌ كردن تحريم‌ها و دور زدن تحريم‌ها را داريم. سيدابراهيم رييسي در بيست و ششمين سالروز ملي صادرات اظهار كرد: ۴۰ درصد رشد صادرات و ۱۳ درصد رشد صادرات غيرنفتي در سال جاري نشان از عزم صادركنندگان و فعالان اقتصادي است. ديروز در صنعت نظامي گرفتار سيم خاردار بوديم، اما امروز در نيويورك و سمرقند يكي از خواسته‌هاي‌شان اين است كه يكي از صنايع‌ نظامي‌مان را به آنها بفروشيم. مي‌گويند ما شنيده‌ايم كه صنايع نظامي شما پيشرفته‌ است و با بقيه كشورها فرق دارد. رييس‌جمهور با بيان اينكه « قابل پيش‌بيني شدن توليد در گروي ثبات است و هر چه ثبات بيشتر شود و تصميمات لحظه‌اي كنار رود طبيعتا توليد رشد بيشتري خواهد يافت»، افزود: دستورالعمل‌ها و تصميمات بايد متقن باشد و داراي ثباتي باشد كه به بازار و عرضه كالا ثبات دهد.


واكنش وزارت كشور به ادعاي انفجار مين در زندان اوين
ايرنا| نخستين‌بار خبرگزاري اصولگراي فارس بود كه خبر انفجار ميان در محوطه زندان اوين را منتشر كرد. خبري كه طي روزهاي بعدي هم از سوي مسوولان قضايي و هم از سوي مسوولان وزارت كشور تكذيب شد. ديروز هم معاون امنيتي انتظامي وزير كشور با اشاره به اتفاقات در زندان اوين گفت: اينكه گفته مي‌شود افرادي در اوين روي مين رفتند مطلقا صحت ندارد و موضوع ندامتگاه اوين ارتباطي با اغتشاشات نداشت. سيد مجيد ميراحمدي گفت:‌بندي كه اين اتفاق افتاد، بند سارقان بود كه تصور كردند با توجه به اتفاقات سطح شهر، نيروي حفاظت زندان روي اغتشاشات شهري تمركز دارند و با اين تصور اين نقشه را طراحي كردند كه با ايجاد اغتشاش در زندان فرار كنند. اين اتفاق به سرعت مديريت شد و ربطي به اغتشاشات نداشت البته ارتباط غيرمستقيم اين بود چون نيروهاي امنيتي درگير اغتشاشات هستند، پس مي‌توانند از زندان فرار كنند، چون در بند سياسي و بند بازداشتي‌هاي اغتشاشات اخير اين اتفاق نيفتاد پس ارتباط مستقيم نداشت. كشته‌شدگان همان تعداد اعلام شده است و كسي هم از زندان فرار نكرد.


تورم لبنيات و گوشت قرمز و سفيد ۶۰درصد است
عصر ايران| عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس مي‌گويد: تورم لبنيات و گوشت قرمز و سفيد ۶۰درصد است. اركاني در ادامه تاكيد مي‌كند: به دولت دو هفته وقت مي‌دهيم كالابرگ الكترونيك ارايه كند. عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در مورد عدم ارايه كالابرگ الكترونيك در اجراي طرح اصلاح قيمت‌ها گفت: طبق قانون بودجه۱۴۰۱، دولت مكلف بود بعد از حذف ارز ترجيحي كالابرگ را به گونه‌اي پرداخت كند كه قدرت كاهش يافته به نسبت شهريور ۱۴۰۰براي دهك‌هاي مشمول حفظ شود الان اين كار انجام نشده است. احسان اركاني با بيان اين مطلب به گفت: قرار بود مابه‌التفاوت افزايش قيمت كالاهاي اساسي به نسبت شهريور ۱۴۰۰ با كالابرگ جبران شود؛ وزارت اقتصاد هم گفته داريم روي كالابرگ كار مي‌كنيم؛ اما اگر تعلل اتفاق بيفتد ما ناگزيريم ظرف دو، سه هفته آينده با هماهنگي كميسيون‌هاي مربوطه در اين حوزه اقدام نظارتي انجام دهيم. وي ادامه داد: در حال حاضر بيشترين افزايش قيمت را اقلام غذايي دارند. حدود ۶۰درصد تورم در لبنيات، گوشت قرمز و سفيد، تخم‌مرغ، برنج و محصولات بر پايه آرد صنعتي و نان سفيد داريم. در مجموع تورم براي همه كالاها در كشور 30 درصد است، اما آنچه براي مردم مهم است قيمت ميلگرد و مصالح ساختماني نيست، بلكه افزايش قيمت مواد غذايي است كه حدود ۶۰درصد است.


چه كسي نسل‌كشي در كردستان كه مطرح است را ديده‌؟
فارس| معاون امنيتي استاندار كردستان با اشاره به اينكه نمي‌توانيم بر همه رفتارها و كنش‌هاي مسوولان مهر تاييد صددرصد بزنيم، مي‌گويد: چه كسي نسل‌كشي در كردستان كه مطرح است را ديده‌؟رمضاني گفت: همه متاثريم از اينكه شكاف‌هاي طبقاتي وجود دارد و بايد كار بكنيم و اما با وجود اينكه استاندار كردستان شبانه‌روز براي توسعه استان كار مي‌كند روز ۱۶ مهرماه در خيابان شهداي سنندج سنگربندي مي‌شود، با حمله به فروشگاه تعاون روستايي، لباسشويي و يخچال را بيرون مي‌كشند و آتش مي‌زنند، نايسر ديرالزور شده بود، اما هيچ كدام از رسانه‌ها اين واقعيت‌هاي تلخ را منعكس نكردند. معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار كردستان گفت: شب ۱۶ مهرماه در خيابان شهداي سنندج سنگربندي مي‌شود، با حمله به فروشگاه تعاون روستايي، لباسشويي و يخچال را بيرون مي‌كشند و آتش مي‌زنند، نايسر ديرالزور شده بود، خانمي فرياد مي‌زند اسلحه اينها (نيروي انتظامي)، پلاستيكي است و همين باعث مي‌شود كومله سوءاستفاده كند، به سمت نيروهاي ما تيراندازي كند و پاسدار «بامدي» شهيد شود. معاون استاندار كردستان جمهوري اسلامي را مبرا از برخي شايعات خواند و گفت: چه كسي نسل‌كشي در كردستان كه مطرح است، ديده‌، يا اينكه از نقشه كردستان خون مي‌چكد، اينترنشنال با تكنيك رسانه‌اي آتش ‌زدن يك لاستيك در محله‌اي كه فردي براي اين رسانه ارسال كرده و پولش هم گرفته را سياه‌نمايي مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون