• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5445 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ اسفند

برگزاري موفقيت‌آميز مسابقات ورزش‌هاي الكترونيك روي شبكه همراه اول

نخستين تجربه همراه اول در اجراي مسابقات ورزش‌هاي الكترونيك با هدف انتخابي تيم ملي براي بازي‌هاي جهاني و آسيايي، به شكل موفقيت‌آميز رقم خورد. 
به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، مسابقات انتخابي تيم ملي ورزش‌هاي الكترونيك و نخستين دوره مسابقات ورزش‌هاي الكترونيك همراه اول سرانجام پس از جدالي پرهيجان بين تيم‌هاي حاضر در اين دوره از رويداد، جمعه 19 اسفند 1401 به كار خود پايان داد.
ورزش‌هاي الكترونيكي كه در ساليان اخير توانسته مخاطبان بسياري را مجذوب خود كند، به مسابقات بازي‌هاي ويديويي رقابتي يا مسابقات بين بازيكنان يا تيم‌هاي حرفه‌اي اطلاق مي‌شود.
اين رويداد ملي با برگزاري 3 مسابقه با محوريت بازي‌هاي Efootball، Fifa 2023 و PUBG mobile بر بستر تكنولوژي 5G همراه اول همراه بود كه براي نخستين‌بار قدرت شبكه ارتباطي كشور كه توسط نخستين و بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور توسعه‌يافته است را در عرصه بازي‌هاي رايانه‌اي به نمايش گذاشت.
تيم‌ها و بازيكنان شركت‌كننده در اين دوره از رويداد توانستند براي نخستين‌بار به صورت جمعي به رقابت با يكديگر در حضور تماشاچيان و علاقه‌مندان به ورزش‌هاي الكترونيك بپردازند و از بالاترين نرخ سرعت دسترسي به شبكه با كمترين زمان تأخير (Ping) كه يكي از كليدي‌ترين فاكتورهاي بازي‌هاي آنلاين است، بهره‌مند شوند.
رقابت آنلاين تيم‌ها با سرعت يك گيگابيت بر ثانيه روي شبكه همراه اول و با بالاترين كيفيت ارتباطي مبتني بر شبكه ارتباطات سيار، بيش از پيش ماهيت فناوري نسل پنجم و ضرورت توسعه يوزكيس‌هاي مبتني بر 5G را به نمايش گذاشت.
لازم به ذكر است همراه اول پيش از اين نيز زيرساخت اختصاصي شده براي حمايت از ورزش‌هاي الكترونيك را در اختيار انجمن ورزش‌هاي الكترونيك ايران قرار داده بود كه از آن در برگزاري مسابقات آنلاين بين‌المللي بازي DOTA2 در مهر ماه سال جاري استفاده و منجر به صعود تيم ملي به مراحل بالاتر شد.
از آن جهت كه مخاطبان بازي‌هاي ويديويي بسته به نوع ژانر تيراندازي اول شخص، استراتژيك، مبارزه و بازي‌هاي ورزشي هم به صورت حضوري و هم آنلاين هستند، همراه اول براي اين دوره از مسابقات امكان تماشاي رقابت‌ها به صورت زنده از طريق لينك روبيكا به آدرس rubika.ir/strium را فراهم آورد كه از ابتداي برگزاري دوره‌هاي مقدماتي تا اختتاميه كه در روزهاي 18 و 19 اسفند 1401 برگزار شد، قابل دسترسي بود.
نخستين و بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور پس از اجراي پروژه‌هاي كليدي فناوري 5G در ابعاد ملي، نظير «جراحي از راه دور مبتني بر تكنولوژي نسل پنجم» كه براي نخستين‌بار در نمايشگاه ايران تلكام 1397 رونمايي و در تير 1400 نيز به صورت واقعي براي جراحي يك حيوان به كار گرفته شد، اين‌بار نيز ثابت كرد كه دستيابي به مقولات كلاني چون «شهر هوشمند» كه به اتصالات سريع و مطمئن نياز دارد، امكان‌پذير است.
همراه اول با در اختيار داشتن بيشترين تعداد سايت‌هاي فيزيكي نسل‌هاي نوين ارتباطي و با اجراي موفقيت‌آميز مسابقات انتخابي تيم ملي ورزش‌هاي الكترونيك، گامي در راستاي تصويرسازي تحول نحوه برقراري ارتباط، كار و زندگي در آينده برداشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون