• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5457 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۰ فروردين

از تتوي نام مادر به زبان عربي تا آشنايي با معشوق در كنسرت

13 واقعيت جالب زندگي ديبالا كه بايد بدانيد!

ديبالا در 15 نوامبر 1993 در لاگونا لارگا، شهري كوچك در آرژانتين، به دنيا آمد. او فوتبال را با باشگاهي در شهر خود آغاز كرد و اولين بازي حرفه‌اي‌اش را در سال 2012 انجام داد. او به سرعت تاثيرگذار شد و در پنج بازي اول خود چهار گل به ثمر رساند. به گزارش اعتمادآنلاين، عملكرد چشمگير او باعث شد در همان سال به تيم پالرمو سري B برود. در سال 2015، ديبالا با باشگاه يوونتوس قرارداد امضا كرد، جايي كه خود را به عنوان يكي از بهترين بازيكنان جهان معرفي كرد. او چندين عنوان در سري آ با اين باشگاه به دست آورد و چندين بار هم در تيم منتخب سري آ بازي كرد. ديبالا در تابستان 2022 يوونتوس را ترك كرد و به آ اس رم پيوست و با استقبال گسترده هواداران اين باشگاه مواجه شد. ديبالا با توانايي فني، خلاقيت و قدرت گلزني‌اش شناخته شده است. او بازيكني همه‌كاره است كه مي‌تواند در چندين پست از جمله هافبك تهاجمي وسط، مهاجم دوم يا وينگر بازي كند. ديبالا يكي از بااستعدادترين بازيكنان تهاجمي جهان است كه توانايي دريبل‌زني فوق‌العاده، پاهاي سريع و شم گلزني دارد. او جوايز انفرادي متعددي را در طول دوران حرفه‌اي خود كسب كرده است. در اينجا ۱۳ واقعيت جالب در مورد ديبالا وجود دارد كه شما بايد بدانيد: 


خون لهستاني  و ايتاليايي  در  رگ‌هايش
ديبالا در شهر كوچكي در آرژانتين به نام لاگونا لارگا در منطقه كوردوبا به دنيا آمد. با وجود اين، خون ايتاليايي و لهستاني در رگ‌هايش جاري است. پدربزرگ او در لهستان به دنيا آمد. ديبالا از طرف مادربزرگ مادري‌اش ژن‌هاي ايتاليايي دارد. مادربزرگ ديبالا اهل ناپل بوده است.


پدر، فوتبال و فوتبال
ديبالا چهره محبوبي در بين هواداران است، اما اين استعداد فوق‌العاده در آستانه ترك فوتبال بود. پدر ديبالا، آدولفو ديبالا، زماني كه ديبالا فقط 14 سال داشت بر اثر سرطان روده درگذشت. اين باعث شد او دل‌شكسته و پريشان شود و تقريبا فوتبال را كنار بگذارد زيرا پدرش تنها الهام‌بخش او براي دنبال كردن اين ورزش بود.


يك ايتاليايي، يك برزيلي و يك آرژانتيني به عنوان بت‌هاي فوتبال
ديبالا در مستند خود به نام «لا جويا» فاش كرد كه آندره پيرلو، اسطوره ايتاليايي، الگوي او بوده است. با اين حال، ستاره بيانكونري تنها فوتباليستي نيست كه ديبالا به او علاقه داشته؛ ديبالا، پائولو خوان رومن ريكلمه، هافبك افسانه‌اي آرژانتيني و همچنين رونالدينيو، اسطوره بارسلونا و برزيل، را به دليل استعداد استثنايي‌شان در زمين تحسين مي‌كند.


پشت پرده  نام  مستعار
زماني كه ديبالا براي حضور در پالرمو به ايتاليا نقل مكان كرد، يكي از رانندگان باشگاه، فرانكو ماركيونه، او را سوار كرد. او كسي بود كه به پائولو لقب 
«U picciriddu» (در گويش سيسيلي، «پسر كوچولو») را داد. ماركيونه بعدها گفت: «وقتي ديبالا به پالرمو رسيد، من رفتم تا او را از فرودگاه ببرم. دو تا ايجنت آنجا بودند و از آنها پرسيدم بازيكن كجاست؟ آنها به من گفتند: او اينجاست و من فرياد زدم: واي! او يك پيسيريدو است! همه‌ چيز از آنجا شروع شد.» نام مستعار ديگري كه خيلي سريع به ديبالا چسبيد «لا جويا» (جواهر) بود. اين يكي كار يك روزنامه‌نگار آرژانتيني بود. ديبالا مي‌گويد: زماني كه من خيلي جوان بودم مي‌گفتند باشگاه‌هاي ايتاليايي زيادي مي‌خواهند با من قرارداد ببندند و بنابراين ارزش من بسيار بالا بود؛ در حد الماس.


شادي گل نمادين
ستاره آرژانتيني علاوه بر مهارت فوق‌العاده، يك شادي گل نمادين نيز دارد. وقتي ديبالا گل مي‌زند، دست‌هايش را روي صورتش زير بيني مي‌گذارد و دهان و چانه‌اش را مي‌پوشاند. اين حركت «ديبالاماسك» ناميده مي‌شود. اما چرا؟ خيلي ساده است! او مي‌گويد از ماسك يك گلادياتور تقليد مي‌كند.


موسيقي، كنسرت  و  شريك   زندگي
اين جوان 27 ساله در حال حاضر با يك زن 22 ساله به نام اوريانا ساباتيني كه در صنعت موسيقي فعال است و اوريانا نام دارد در ارتباط است. اوريانا مدل، خواننده پاپ و بازيگر آرژانتيني است. اين خواننده خون ورزشي در رگ‌هايش دارد: گابريلا ساباتيني، برنده اوپن امريكا در سال 1990، عمه اوست. اين زوج در سال 2017، در يك كنسرت موسيقي كه ديبالا در آن شركت مي‌كرد، ملاقات كردند.


رختكن  مشترك با  دو ابر ستاره
تعداد كمي از مردم مي‌توانند در رختكن با يكي از بهترين‌هاي تمام دوران شريك شوند، چه رسد به دو نفر از بهترين بازيكنان تاريخ فوتبال. ديبالا اين شانس را داشته؛ او با كريستيانو رونالدو و ليونل مسي هم‌تيمي بوده. مسي و ديبالا هر دو در آرژانتين بازي كرده‌اند. در عين حال ديبالا و رونالدو در دوران حضور فوق ستاره پرتغالي در ايتاليا با هم صحنه‌هايي زيبا براي يوونتوس خلق كردند.


مردي  با  خالكوبي‌هاي  فراوان
ديبالا تتو را دوست دارد. او خالكوبي‌هاي متعددي روي بدنش دارد كه هر كدام داستاني در پشت خود دارند. اين بازيكن آرژانتيني يك خالكوبي از يك توپ فوتبال با تاج روي ساق پاي چپ خود انجام داده كه نشان‌دهنده عشق، علاقه و تعهد او به فوتبال است. او نام پدر و مادرش را با خط عربي روي بدنش حك كرده است. نام مادرش روي قفسه سينه سمت چپ در نزديكي قلبش نقش بسته و به گفته خودش مهم‌ترين خالكوبي است، در حالي كه نام پدرش روي ساق پاي راستش تتو شده است. اين بازيكن آرژانتيني همچنين نوارهاي مشكي قابل تشخيصي روي ساعد چپ خود دارد. او در مصاحبه‌اي با يك مجله آرژانتيني گفت: «اين كار را انجام دادم چون دوستش داشتم. يكي از هم‌تيمي‌هايم همين خالكوبي را دارد و من از زيبايي‌شناسي آن خوشم آمد. اين شبيه به دستبندهايي است كه روميان باستان براي جنگ استفاده مي‌كردند. اما من اين كار را براي زيبايي‌اش انجام دادم، نه براي هر معنايي كه ممكن است داشته باشد.»


گل‌هاي ديبالا  در  رم  و يوونتوس
ديبالا با 105 گل در تاريخ سري آ، پنجمين بازيكن آرژانتيني است كه بيشترين گلزني را به ثبت رسانده است. پائولو در حال حاضر پشت سر گابريل باتيستوتا، هرنان كرسپو، گونزالو هيگواين و مائورو ايكاردي در ليست قرار دارد. او فقط يك گل با مائورو ايكاردي فاصله دارد. ديبالا هفت فصل را در بانوي پير گذراند و خود را به عنوان يك اسطوره محبوب هواداران با زدن 115 گل تثبيت كرد. اين تعداد گل او را كنار روبرتو باجو در بين بهترين گلزنان تاريخ باشگاه (در حال حاضر نهمين گلزن مشترك) قرار داد. پائولو با 82 گل از اين تعداد گل در سري آ، از كريستيانو رونالدو جلوتر است.


چهار  بار قرار گرفتن در تيم  منتخب سري آ
اين بازيكن 29 ساله در دوران حضورش در ايتاليا و به خصوص در يوونتوس تاثيرگذار بوده است. مهاجم آرژانتيني به لطف تاثيرش در زمين، چهار بار در تيم منتخب سال سري آ قرار گرفت.


آرژانتين  به  جاي  لهستان  و  ايتاليا
با وجود ريشه‌هاي اجدادي ديبالا در ايتاليا و لهستان و حق انتخاب بين سه كشور براي حضور در تيم ملي، قلب او به آرژانتين متعهد بود. او آرژانتين را انتخاب كرد، زيرا احساس مي‌كند آرژانتيني است و هميشه آرزوي پوشيده پيراهن آلبي سلسته را داشته است.


عاشق  حيوانات  خانگي
ديبالا عاشق سگ است و سه سگ دارد. يكي به نام كايا، يك سگ ديگر به نام بوون و يك سگ كوچك كه در مه 2020 به آنها اضافه شد و نامش فعلا مشخص نيست!
منبع: سايت گل

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون