• ۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5457 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۰ فروردين

مهابادي: سپاهان مي‌تواند از تلفات دربي نهايت استفاده را ببرد

روزبه ‌دلاور 

به گزارش «اعتماد»، در حالي كه پنج هفته مانده به پايان بازي‌هاي ليگ برتر با برد پرسپوليس و استقلال و شكست سپاهان در برابر رقيبان خود رقابت بين اين سه تيم براي كسب عنوان قهرماني به نقطه اوج رسيده است.

در جدول، سپاهان به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال با وجود شكست در برابر تراكتور همچنان صدرنشين ليگ محسوب مي‌شود و آبي‌هاي تهران با يك پيروزي خوب خارج از خانه ديگر در برابر آلومينيوم ضمن حفظ فاصله يك امتيازي با رقيب سنتي هم امتياز با طلايي‌پوشان سپاهان شدند‌. رقابت بين آبي‌پوشان و طلايي‌پوشان ادامه دارد، اما نبايد از پرسپوليس به سادگي گذشت! شاگردان گل‌محمدي پس از شكست در برابر سپاهان خيلي زود به روند خوب خود بازگشتند و حالا فقط يك امتياز از دو تيم ديگر كمتر دارند. سرخپوشان پايتخت يك بازي مستقيم در برابر استقلال دارند كه آن نبرد مي‌تواند به عنوان حساس‌ترين تقابل اين دو تيم در چند سال اخير باشد‌. جنگ دربي و به قول داوود مهابادي تلفات آن مي‌تواند در نهايت به سود سپاهان تمام شود. در ادامه ضمن بررسي وضعيت اين سه تيم در بازي‌هاي آينده، گفت‌وگويي با داوود مهابادي، كارشناس فوتبال كشورمان و مربي سابق تيم‌هاي ليگ برتر و... كه سابقه پوشيدن پيراهن دو تيم استقلال و سپاهان را دارد، ترتيب داديم تا نظرات كارشناسانه او را با شما به اشتراك بگذاريم.

سپاهان، روي كاغذ شرايط براي قهرماني مهياست اما... 
شاگردان مورايس در جدول با ۵۲ امتياز به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشين هستند و نسبت به دو تيم ديگر شرايط بهتري براي حفظ صدرنشيني و در نهايت قهرماني در ليگ دارند، اما ديگر همه مي‌دانند فوتبال محاسبات رياضي نيست كه روي كاغذ پياده شود و در پنج بازي باقيمانده ممكن است هزار و يك اتفاق پيش‌بيني نشده رخ دهد. سپاهاني‌ها در پنج بازي باقيمانده خود بايد به مصاف مس رفسنجان و ملوان بندرانزلي و نفت مسجدسليمان و پيكان و مس كرمان بروند. هيچ كدام از اين تيم‌ها مدعي بالانشيني نيستند با اين حال، همچنان انگيزه كافي براي رقابت با تيم صدرنشين را دارند . مس رفسنجان با ربيعي و پيكان با حسيني مي‌توانند رقيبان سرسختي در شطرنج با مورايس باشند.

استقلال  و  سه بازي  دشوار پيش‌رو
در چند هفته اخير و با وجود مشكلاتي كه شاگردان ساپينتو داشتند تيمي نتوانسته در روند پيروزي‌هاي استقلال دردسر ايجاد كند. استقلال در پنج بازي آينده خود به مصاف تيم‌هاي هوادار، پرسپوليس، صنعت نفت، مس رفسنجان و تراكتور خواهد رفت. نبرد اين تيم با تيم‌هايي مثل پرسپوليس و مس رفسنجان و تراكتور به هيچ عنوان آسان نيست با اين حال آبي‌پوشان اين هفته‌ها حسابي آماده هستند و همچنان چشم به لغزش سپاهان‌دارند .


شرايط پرسپوليس هم مثل استقلال است
پرسپوليس در پنج بازي آينده به مصاف تيم‌هاي مس كرمان و استقلال و پيكان و گل‌گهر و نساجي مي‌رود. عبور از تيم‌هايي مثل پيكان و استقلال و گل‌گهر براي قرمزپوشان آسان نخواهد بود با اين حال تيمي كه جام مي‌خواهد نبايد حتي به نتيجه مساوي فكر كند و فقط بايد برنده از زمين خارج شود. شاگردان گل‌محمدي نيك مي‌دانند كه دو تيم بالانشين سخت امتياز از دست خواهند داد و اگر غفلت كنند با توجه به اينكه فقط پنج بازي از ليگ باقي مانده فاصله‌ها به هيچ‌وجه جبران شدني نيست . قرمزپوشان در اين هفته‌ها بد نتيجه نگرفتند و بايد ديد در ادامه مي‌توانند اختلاف يك امتيازي با استقلال و سپاهان را پاك كنند يا خير.
براي بررسي وضعيت اين سه تيم كه داراي بيشترين شانس كسب عنوان قهرماني هستند با داوود مهابادي يكي از بازيكنان اسبق ‌و مربي حال حاضر فوتبال تماس گرفتيم. مهابادي در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد» در خصوص   وضعيت اين سه تيم گفت: مثلث قهرماني بسيار فشرده شده و اين پنج بازي آخر بسيار حساس و جذاب شده است. مهابادي شكست سپاهان برابر تراكتور را قابل پيش‌بيني دانست و افزود: باخت سپاهان قابل پيش‌بيني بود، چون با يك تيم گردن كلفت با هواداران پرشور بازي داشت و شانس تراكتور بيشتر بود و برنده هم شدند. بازيكن اسبق سپاهان كه سابقه پوشيدن پيراهن استقلال را هم دارد در خصوص برد اين تيم در مقابل آلومينيوم گفت: استقلال هفته‌هاست كه شرايط خوبي دارد و به انسجام تيمي رسيده است. با اينكه آلومينيوم هم تيم خوبي نشان داده اما كسب نتيجه خوب استقلال مقابل اين تيم را هم مي‌شد پيش‌بيني كرد. استقلال يك بازي مهم را برد. مهابادي پيش‌بيني در خصوص قهرمان ليگ را سخت مي‌داند و در اين خصوص به خبرنگار «اعتماد» گفت: فكر مي‌كنم به نوع چينش بازي‌ها ربط دارد و اين مهم است. استقلال و سپاهان فكر مي‌كنم سه بازي خانگي دارند، اما چون بازي پرسپوليس و استقلال دربي دارند، فكر مي‌كنم به خاطر شانس ميزباني استقلال وضعيت بهتري دارد و براي همين مي‌گويم شانس اين تيم بيشتر است. مهابادي بازي استقلال و پرسپوليس را تعيين‌كننده دانست و ادامه داد: دربي هم امتيازي و هم روحي رواني مهم است. اگر استقلال دربي را ببرد مسير قهرماني خود را آسان مي‌كند‌، اما سپاهان هم تيم خوبي نشان داده و پرسپوليس هم در دو، سه هفته اخير خودش را پيدا كرده و با نتايجي كه گرفته كاملا مي‌شود روي آنها هم حساب كرد. ضمن اينكه از نگاه ديگر بايد اضافه كرد معمولا دربي تلفات دارد و سپاهان مي‌تواند بعد از دربي از شرايط به نفع خودش استفاده كند.
مهابادي در پايان درباره سطح كيفي ليگ گفت: در اواخر ليگ شرايط كمي بهتر شد، اما وقتي فقط 10 هفته از ليگ مي‌گذرد، مشخص مي‌شود سه تيم براي قهرماني مي‌جنگند و دو تيم هم سقوط كردند نشان مي‌دهد كيفيت ليگ پايين‌تر از سطح استاندارد بود‌ . مهم اين است هفت، هشت تا تيم تا هفته‌هاي آخر مدعي قهرماني باشند و تا روز آخر هم تيم‌هاي سقوط‌كننده مشخص نباشد، اما در ليگ جاري تقريبا همان اوايل ليگ مسجل بود مثلا مشخص بود نفت مسجدسليمان سقوط مي‌كند!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون