• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5512 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۰ خرداد

يحيي اول منتظر تعيين‌تكليف تمديدي‌ها است، بعد به فكر خريد

پشت پرده وضعيت نامطمئن گل‌محمدي و پرسپوليس

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» اگر بنويسيم وضعيت پرسپوليس بهتر از رقيب ديرينه‌اش استقلال نيست بيراه ننوشتيم. دو تيم پرطرفدار پايتختي كه تقريبا هرساله شاهد تغيير و‌ تحولات گسترده در كادر مديريتي و گاهي كادر فني خود هستند و علاقمندان خود را نگران وضعيت‌شان مي‌كنند! در استقلال تكليف مربي تيم مشخص نشده و هرروز حدس و گمانه‌زني‌ها در محور رختكن اين تيم بيشتر مي‌شود. در طرف مقابل هم پرسپوليسي‌ها هنوز نمي‌دانند چه كار بايد انجام دهند. تيمي كه در فصل پيش دوگانه را فتح كرده و تا مدتي ديگر بايد آماده بازي‌هاي حساس ليگ قهرمانان شود اما نه تنها خبري از تقويت اين‌ تيم ‌نيست بلكه هرروز اخباري پيرامون‌ قرمزپوشان به بيرون‌ درز پيدا مي‌كند كه در آن نشان حمايت از نماينده ايران در آسيا به چشم نمي‌خورد.  طبق اطلاعاتي كه خبرنگار اعتماد به دست آورده، وضعيت پرسپوليسي‌ها به قدري نابسامان است كه افشين پيرواني سرپرست با سابقه اين تيم ‌به گوش درويش رسانده كه خسته است و مايل به ادامه همكاري در فصل پيش رو نيست! اما درويش كه با خارج ‌شدن از جمع اعضاي هيات‌مديره به عنوان مدير اجرايي بايد فعال باشد عملا يك مدير خنثي شده و تا اين لحظه در تمديد با ستاره‌هاي پرسپوليس هم ناكام مانده است. تا جايي كه صدايي يحيي هم درآمده و در مصاحبه‌اي به ناكارآمدي مدير باشگاه در تمديد با بازيكنان تيمش اشاره غيرمستقيم‌ داشت. همچنين يك منبع آگاه در باشگاه به خبرنگار اعتماد اطلاع داده اعضاي هيات‌مديره پرسپوليس هم براي اينكه به شكلي حمايت خود را از سرمربي تيم ‌نشان دهند تا تحت فشار از جانب هواداران قرار نگيرند از مدير باشگاه خواستند جوابگوي رويكردش در فصل نقل و انتقالات باشد‌.  فصل نقل‌وانتقالات به سرعت در حال سپري شدن است و خيلي از تيم‌ها كار خودشان را شروع كردند و چند تيم مدعي هم همزمان با فعاليت در بازار آماده برگزاري اردو و تمرينات پيش فصل مي‌شوند‌ و اين خبر خوبي براي يحيي كه هدفش فتح ليگ قهرمانان است به حساب نمي‌آيد. عقب ماندن از ديگر تيم‌هاي مدعي مثل سپاهان كار پرسپوليسي‌ها را در بازي‌هاي ليگ هم دشوار مي‌كند چه برسد به بازي در آسيا و تقابل با غول‌هاي كشورهاي عربي! در ادامه با واكاوي بيشتري به اين موضوع و احتمال از بين رفتن آرامش پرسپوليسي‌ها پرداختيم. اتفاقاتي كه پيرامون اين باشگاه رخ مي‌دهد شايد تا اين لحظه سر و صداي چنداني به پا نكرده اما نقش آتش زير خاكستر را دارد و هر لحظه ممكن است شعله‌ور شود!

ليست پنج‌نفره گل‌محمدي به باشگاه 
يحيي پس از قهرماني با پرسپوليس در يك برنامه تلويزيوني اعلام كرد از فشار زيادي كه در اين مدت متحمل شده خسته است و بدش نمي‌آيد تا نيم‌فصل به استراحت بپردازد يا در تيمي كار كند كه شرايط كار در آن اندازه پرسپوليس سخت و پراسترس نباشد. البته با توجه به اينكه او يكسال ديگر با اين تيم قرارداد دارد و جدايي‌اش بدون اجازه باشگاه ميسر نيست و همچنين براي اينكه اعضاي تيم بلاتكليف نباشند يك ليست ۵ نفره از تمديدي‌ها را به باشگاه تحويل داد . طبق اطلاعاتي كه خبرنگار اعتماد به دست آورده ۵ بازيكن شامل گولسياني، سرلك، عاليشاه، صادقي، آل كثير مي‌شوند اما تا اين لحظه مديران پرسپوليس با چند نفر از اين بازيكنان تماسي نگرفتند و با يكي دو بازيكن هم مذاكرات جزيي داشتند. اتفاقي كه با توجه به كمبود وقت و بلاتكليفي نفرات باعث ايجاد نگراني بين اعضاي كادرفني شده است.


قدم بعدي ديگر يحيي: سه بازيكن ديگر در ليست 
مربي پرسپوليس براي اينكه بعدها متهم نشود به اينكه اين تيم را بلاتكليف گذاشته نام سه بازيكن ديگر از گزينه‌هايش را نيز در اختيار باشگاه قرار داده است كه البته در مورد آنها اتفاقي رخ نداده و فعلا پروژه جذب اين سه بازيكن هم مسكوت مانده است.


ليست كامل خريد  بعد از تعيين تكليف تمديدي‌ها 
سياست گل‌محمدي در فصل نقل‌وانتقالات هم جالب و صحيح به نظر مي‌رسد. طبق اطلاعات رسيده به خبرنگار اعتماد از باشگاه پرسپوليس سرمربي سرخ‌ها مي‌خواهد بداند از بين نفراتي كه درخواست تمديد به آنها را داده كدام‌يك در تيم مي‌ماند. بعد از آن در صورت جدايي هريك پلن بعدي جذب مهره‌هاي جايگزين است. يحيي طبق همين برنامه ليست مازاد و خريد را مي‌چيند. به عنوان مثال اگر يك بازيكن را بخواهد اما بازيكن نخواهد تمديد كند او به دنبال خريد بازيكن ديگر مي‌رود اما اگر بازيكن بماند داستان عوض مي‌شود و به همين علت اسامي خريد بازيكنان جديد تحت‌تاثير مشخص شدن تكليف بازيكنان تمديدي است.


چرا باشگاه پرسپوليس جاي پاي مربي خود  را سفت نمي‌كند؟
يحيي گل‌محمدي يك فصل ديگر با پرسپوليس قرارداد دارد اما خبري از جانب مديران اين باشگاه براي تمديد قرارداد طولاني‌‌مدت با او نيست. اتفاقي كه به‌طور حتم ذهن سرمربي را هم درگير مي‌كند. چنانچه گل‌محمدي قراردادش تمديد شود و به اصطلاح جاي پايش سفت شود، جذب بازيكن‌ آسان‌تر ‌خواهد شد و تمديدي‌ها هم ‌با آسودگي خاطر بيشتر پاي ميز مذاكره خواهند نشست.
سوالي كه در اينجا مطرح مي‌شود اين است كه اگر يحيي هم يك مربي خارجي بود پس از كسب اين همه افتخار و نتايج درخشان باز هم همين برخورد با او صورت مي‌گرفت؟ مديران پرسپوليس ديگر انتظار چه نتايجي داشتند كه سرمربي تيم برآورده نكرده؟ كسب سه جام در ليگ برتر، فتح جام حذفي و بردن سه كاپ در يك فصل و شكست استقلال و پيشي گرفتن در آمار دربي‌ها نتايج كمي بوده؟ ‌بايد ديد عزمي براي ماندن اين مربي در پرسپوليس وجود دارد يا مخالفاني در درون و خارج از باشگاه خواهان ادامه همكاري با وي نيستند؟ اينها سوالاتي است كه جوابش را فقط مديران پرسپوليس مي‌دانند! اما وضعيت براي اين تيم و مربي‌اش با شرايط ايده‌آل فاصله بسياري دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون