• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5512 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۰ خرداد

رضا وطنخواه در گفت‌وگو با «اعتماد»:

زماني با شوروي بازي مي‌كرديم الان با تيكه‌پاره‌هايش!

افغانستان كجاي فوتبال است كه از پيروزي مقابل آنها حرف بزنم؟

به گزارش «اعتماد» تيم ملي فوتبال كشورمان با دو برد پرگل در برابر افغانستان و قرقيزستان به فينال كاپ «كافا» صعود كرد و امروز و از ساعت 6 در ديدار پاياني به مصاف تيم ملي ازبكستان مي‌رود؛ ديداري كه بعد از بازي با منتخب روسيه ‌دومين حريف قابل اعتنا براي قلعه‌نوعي در دومين تجربه مربيگري‌اش در تيم ملي خواهد بود‌. 
يكي از نقدهايي كه از زمان مربيگري امير به تيم ملي مي‌شود گل خوردن در تمام بازي‌هايي است كه او روي نيمكت تيم ملي نشسته. با اين حال از اتفاقات خوب در تيم ملي نيز مي‌توان به عملكرد خوب در خط حمله اشاره كرد؛ مساله‌اي كه نبايد به سادگي از كنارش عبور كنيم. 
براي بررسي وضعيت تيم ملي با رضا وطنخواه پيشكسوت فوتبال تماس گرفتيم. ‌وطنخواه كه سابقه مربيگري در سطح باشگاهي را هم در كارنامه دارد تمايل چنداني براي صحبت از تيم ملي نداشت و كاپ «كافا» را فاقد اهميت دانست. وي درباره اين بازي‌ها به خبرنگار اعتماد گفت: «چند وقت است كه فوتبال را دنبال نمي‌كنم، من يك عمري در فوتبال بودم و به فوتبال علاقه هم دارم اما اين بازي‌ها بازي‌هاي مهمي نيست كه پيگير آن باشيم و من فقط دوست دارم تيم ايران برنده باشد.»
وطنخواه با اشاره به حضور تيم‌هايي مثل افغانستان ادامه داد: «افغانستان كجاي فوتبال دنياست كه اين تيم را ببريم يا قرقيزستان هم همينطور. ما بايد دنبال بازي با تيم‌هاي خوب اروپايي باشيم تا براي جام ملت‌ها و جام جهاني آماده شويم نه اين تورنمت‌ها.»
پيشكسوت فوتبال ايران تقابل تيم ملي با ازبكستان را هم محك خوبي براي تيم ملي نمي‌داند. او در اين رابطه توضيح داد: «يك زماني ايران با شوروي بازي مي‌كرد الان با ازبك‌ها كه تكه پاره جماهير شوروي هستند. حالا اينها آمدند براي ما قد علم كردند؟ اين يك چيز مسخره است! بردن اين تيم‌ها كه افتخار نيست كه بخواهم درباره اين تيم بگويم.»
وطنخواه در پايان درباره قلعه‌نوعي و بازيكنان تيم ملي و همچنين درصد شانس ايران در جام ملت‌ها اظهارنظر جالبي را مطرح كرد: «درباره قلعه‌نوعي نظري ندارم و فقط دوست دارم در هر رشته‌اي از مربي ايراني استفاده كنيم. ‌البته نه فقط اينكه ايراني باشد بلكه توانايي داشته باشد تا فوتبال ما را به درجات بالا برساند. از بچه‌هاي تيم ملي هم فقط مهدي طارمي را مي‌شناسم چون با فيروز كريمي در بوشهر مربي او بودم و از بقيه بچه‌ها هم شناختي ندارم.» 
او در پايان افزود: «درباره شانس موفقيت تيم ملي هم بايد بگويم دلي دوست دارم موفق شويم اما فكر نمي‌كنم اين اتفاق رخ دهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون