• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5517 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۵ تير

خبر

اميرعبداللهيان:  ايران، مخالف جنگ است

حسين اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و لارس لوكه راسموسن، وزير امور خارجه دانمارك در يك گفت‌وگوي تلفني، درخصوص آخرين وضعيت روابط دوجانبه و راه‌هاي توسعه آن بحث و تبادل‌نظر كردند.
وزير امور خارجه در اين گفت‌وگوي تلفني، ضمن توصيف روابط تاريخي دو كشور به عنوان يك سرمايه ارزشمند براي تهران و كپنهاگ، بر ضرورت ادامه مذاكرات به‌طور منظم براي توسعه روابط فيمابين تاكيد كرد. اميرعبداللهيان در مورد موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال جنگ در اوكراين، بار ديگر تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران، مخالف جنگ است و راهكار سياسي را براي حل اين بحران پيشنهاد داده است و اعتقاد دارد هرگونه تسليح يك طرف در جنگ، به تشديد تنش و كاهش ثبات در منطقه منجر خواهد شد. وزير خارجه دانمارك نيز در اين گفت‌وگوي تلفني روابط دو كشور را تاريخي و مهم خواند. لارس لوكه راسموسن ضمن مهم توصيف كردن گفت‌وگوها با جمهوري اسلامي ايران، بر ادامه ابتكارات براي تقويت روابط دوجانبه در حوزه‌هاي مختلف تاكيد كرد. طرفين در اين گفت‌وگوي تلفني در خصوص ايجاد سازوكاري براي تقويت مشورت‌هاي سياسي و كنسولي ميان دو كشور توافق كردند.

مرزهاي ايران  روي شهروندان آذربايجاني باز است

بنابر اعلام سفارت ايران در باكو كليه مرزهاي زميني و هوايي جمهوري اسلامي ايران از گذرگاه‌هاي موجود ميان جمهوري آذربايجان و جمهوري خودمختار نخجوان با ايران به روي برادران و خواهران آذربايجاني باز است. سفارت ايران در آذربايجان در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: به دنبال پرسش‌هاي متعدد اتباع محترم جمهوري آذربايجان در خصوص آخرين وضعيت سفر به ايران - پس از هشدار اخير مسافرتي دولت جمهوري آذربايجان و لغو رواديد فرودگاهي براي اتباع ايراني در فرودگاه‌هاي اين كشور- به آگاهي مي‌رساند: «كليه مرزهاي زميني و هوايي جمهوري اسلامي ايران از گذرگاه‌هاي موجود ميان جمهوري آذربايجان و جمهوري خودمختار نخجوان با ايران به روي برادران و خواهران آذربايجاني باز است و مقررات قبلي در خصوص لغو رواديد ورود به ايران براي آنان كماكان اجرا مي‌شود.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون