• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5523 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۳ تير

پيشكسوت پرسپوليس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

مطمئنم بيرانوند نمي‌رود

افشاگري مربي بيرو در گفت‌وگو با «اعتماد»

روزبه دلاور 

پرسپوليس اين روزها با مشكلات مالي شديدي روبه‌رو شده است. فعال شدن آپشن‌ قهرماني‌هاي بازيكنان اين تيم و باقيمانده مطالبات آنها از فصل گذشته و همچنين‌ جذب بازيكنان جديد شرايط سختي را مقابل مديران باشگاه قرار داده. اما در همين ‌هياهو خبر‌ فسخ قرارداد بيرانوند و مذاكراتش با استقلال باعث ايجاد نگراني بين ميليون‌ها هوادار قرمز دوست شد. هواداران پرسپوليس كه در سرما و گرما هميشه كنار اين تيم هستند، تحمل شنيدن اين خبر را ندارند و در دو روز گذشته سفت و سخت پيگير اين قضيه هستند. اينكه بيرانوند چه تصميمي مي‌گيرد هنوز مشخص نيست و شايد همين حالا كه در حال خواندن اين مصاحبه هستيد او به باشگاه استقلال رفته و قراردادش را با اين تيم بسته باشد. با اين حال مرتضي كرماني‌مقدم يكي از پيشكسوتان با سابقه پرسپوليس به خبرنگار «اعتمادآنلاين» گفته اطمينان دارم بيرانوند در پرسپوليس مي‌ماند‌ . گپ و گفت اختصاصي «اعتماد» با كرماني‌مقدم را در ادامه بخوانيد‌.

    اخبار پيرامون بيرانوند را حتما بايد شنيده باشيد؟ 
بله، يك چيزهايي شنيدم! 
   نظر شما چيست؟ 
بيرانوند به استقلال نمي‌رود. مطمئن باشيد!
    از جايي شنيديد يا دلي مي‌گوييد؟ 
نه! دلي مي‌گويم، چون من لر هستم و بيرانوند هم لر است و به خاطر لر بودنش مي‌گويم نمي‌رود‌! لر بودن را كه مزاح كردم، اما او پرسپوليسي هست و هر چه دارد از اين تيم است. فكر نمي‌كنم بخواهد خودش را پيش هواداران اين تيم خراب كند. بيرانوند نمي‌رود.
    حواشي ايجاد شده از اين حرف و حديث‌ها حال خيلي از هواداران پرسپوليس را بد كرد. فكر مي‌كنيد مقصر اين اتفاقات تلخ كيست؟ 
هر جور كه حساب كنيد، باشگاه مقصر است. بازيكنان حق خودشان را مي‌خواهند و بايد حق را به بازيكنان داد. اين بازيكنان دو تا قهرماني آوردند، اما هنوز نه پاداشي گرفتند و نه مابقي قراردادشان را. البته اين مشكلات براي همه تيم‌ها هست و فكر مي‌كنم اين مشكل حل شود و از ته دلم مي‌گويم بيرانوند چون پرسپوليس را دوست دارد به تيم رقيب نمي‌رود!
    يك صحنه عجيب از مدير باشگاه منتشر شده كه خيلي هم در صفحات مجازي سر و صدا كرده. 
بنده خدا درويش دارد به تنهايي همه كار مي‌كند. او در اين مدت خيلي زحمت كشيد و تنهايي جنگيد الان هم تنهاست و دنبال حفظ تيم است. بايد وزارت ورزش و همه كمك كنند، چون پرسپوليس قهرمان شده و بايد برود براي مسابقات آسيايي و در واقع اين تيم، تيم ملي ما محسوب مي‌شود . بايد تيم قوي ببندند، اما اين مشكلات را دارد. بنده خدا او تنهاست!
    در صورت جدايي بيرانوند جانشيني براي او هست؟
هست. دروازه‌بان هست، اما بيرانوند سابقه خوبي در تيم ملي و پرسپوليس داشته و خيلي سخت است كسي جاي او را بگيرد‌ . مطمئنم جايي نمي‌رود!
    مگر با او صحبت كرديد؟ 
نه، صحبتي نداشتيم.
    در زمان شما پول چقدر مهم بود؟ 
اصلا اهميت نداشت. پول زيادي هم نبود و تيم ما هم مردمي بود، اما هيچ‌ وقت فكرش را هم نمي‌كرديم كه به خاطر پول به تيم رقيب برويم. باز هم مي‌گويم بيرانوند به خاطر پول نمي‌رود.‌ شايد عصبي باشد به خاطر اينكه باشگاه به تعهداتش عمل نكرده، اما مطمئن باشيد نمي‌رود.
    شما هم در آن زمان از استقلال پيشنهاد داشتيد؟ 
من قبل از اينكه بيايم پرسپوليس از طريق دامادم به چنگيز معرفي شدم و يك ماه هم با استقلال تمرين كردم، اما چون پرسپوليس را دوست داشتم قرارداد نبستم و آمدم پرسپوليس . اما از تيم‌هاي بهمن و ذوب آهن پيشنهاد داشتم. مثلا وقتي از قطر برگشتم تيم بهمن كه وضع مالي خوبي داشت به من پيشنهاد ده ميليوني به علاوه يك ماشين اُپل داد. با ده ميليون مي‌توانستم پنج تا خانه بخرم اما با دو ميليوني كه از عابديني گرفتم قراردادم را با پرسپوليس بستم. نمي‌توانستم ‌فكرش را كنم كه از پرسپوليس جدا مي‌شوم.
    چرا بايد وضعيت پرسپوليس با وجود قهرماني به لحاظ مالي تا اين حد آشفته باشد تا بيرانوند با پيشنهاد چشمگيري از طرف استقلال روبه‌رو شود؟ 
فكر مي‌كنم ‌اين كار غيرحرفه‌اي بوده و اينجوري هم نيست كه بيرانوند به راحتي به آن تيم برود، چون يكسري قانوني هم وجود دارد. كاش مي‌گذاشتند مدتي بگذرد و همه چي قانوني مي‌شد بعد پيشنهاد مي‌دادند، ‌اما در اين شرايط كار استقلالي‌ها غيرحرفه‌اي بود.
    الان از نظر مالي تامين هستيد؟ پيشمان نيستيد كه به بهمن نرفتيد؟ 
از لحاظ مالي كه تامين نيستم و هنوز مستاجرم، اما خيلي موقع‌ها پشيمان هستم، چون الان سراغي از پيشكسوتان نمي‌گيرند. باشگاه پرسپوليسي سراغي از ما نمي‌گيرد و احترامي به ما نمي‌گذارد، اما باز هم از ته دلم خوشحالم ‌كه نرفتم.
    درآمدتان چطور است؟ 
درآمدي ندارم اگر تيمي باشد، مربيگري مي‌كنم يا از طريق مدرسه فوتبال زندگي‌ام مي‌چرخد‌.
    اگر بخواهي به بيرانوند حرفي بزنيد چه به او مي‌گوييد؟ 
او اين كار را نمي‌كند به او به ‌عنوان يك همشهري و يك پيشكسوت مي‌گويم اين اشتباه را نكن، چون خيلي‌ها با رفتن به تيم ‌رقيب فوتبال‌شان تمام مي‌شود و‌ ديگر آن آرامش لازم را در كشور خودش ندارد و هميشه بايد درگير حواشي باشد. اين كار را نكند بهتر است!
    يحيي هم از اين وضعيت خيلي ناراحت است.
حق دارد. همه تمرينات‌شان را شروع كردند و به اردو رفتند، اما پرسپوليس هنوز هيچ كاري نكرده. خارجي اگر گران است در ايران بايد بهترين‌ها را جذب كنند. اگر زودتر مشكلات را حل نكنند، فكر نكنم يحيي هم ماندني باشد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون