• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5523 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۳ تير

متهمي كه اقدام به اخاذي با تهيه فيلم مي‌كرد، بازداشت شد

اول خرداد ماه سال جاري، مردي حدودا ۳۰ ساله با حضور در كلانتري ۱۰۸ نواب به ماموران اعلام كرد كه فردي به بهانه اجاره مشترك يك واحد مسكوني با او قرار ملاقات گذاشته، اما او را بيهوش كرده و با تهيه فيلم و با وجود سرقت تمامي اموال در زمان بيهوشي، با تهديد انتشار فيلم در فضاي مجازي به اخاذي از او در چندين نوبت كرده و كماكان تهديد‌هاي خود را ادامه داده است.
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت به شيوه بيهوشي و اقدام به اخاذي و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسيدگي دراختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
شاكي پرونده پس از حضور در پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: «با هدف پيدا كردن يك هم‌اتاقي براي زندگي مشترك در محدوده خيابان جيحون، يك آگهي در فضاي مجازي منتشر كردم. پس از مدتي كوتاه، جواني با من تماس گرفت و در صحبت‌هاي اوليه، شرايط مرا قبول كرد؛ به همين دليل براي آشنايي بيشتر و همچنين رويت خانه از سوي اين شخص، با او قرار ملاقات گذاشته و او نيز به خانه آمد. اين جوان از بنده درخواست مقداري آب و نوشيدني كرد و من نيز شربت آماده كرده، اما در يك لحظه و با سوءاستفاده از عدم حضور بنده در اتاق، اين شخص شربت مرا مسموم كرد به گونه‌اي كه پس از نوشيدن شربت كاملا بيهوش شدم. پس از گذشت ۲۴ ساعت، زماني كه به هوش آمدم متوجه شدم، علاوه بر سرقت تمامي اموال با ارزش داخل خانه نظير گوشي تلفن همراه، پول و... لباس‌هايم نيز از تن درآورده شده است. با گذشت مدت كوتاهي از ماجرا و شروع تماس‌هاي تلفني و همچنين ارسال فيلمي كه در زمان بيهوشي بنده تهيه شده بود، تهديد‌ها درخصوص انتشار اين فيلم در شبكه‌هاي اجتماعي آغاز شد و من نيز مجبور شدم در چندين نوبت مبالغي را به حساب‌هاي اعلامي واريز كنم، اما با ادامه تهديدات تصميم گرفتم تا موضوع را به پليس اطلاع دهم.»
همزمان با آغاز رسيدگي به پرونده، طرح شكايت مشابه ديگري به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد كه در آن سارق با تهديد به انتشار فيلم و همچنين ادعاي بازگرداندن خودروي سرقت شده از مالباخته، اقدام به اخاذي كرده بود. 
مالباخته پس از حضور در پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: «در داخل يك قهوه‌خانه با جواني حدودا 25 الي 30 ساله آشنا شدم. پس از چند جلسه ملاقات، اين شخص مرا به خانه‌اش در محدوده خيابان انقلاب دعوت كرد. زماني كه داخل خانه بودم، اين جوان يك نوشيدني برايم آورد كه بلافاصله پس از نوشيدن آن بيهوش شدم. پس از گذشت دو روز زماني كه به هوش آمدم متوجه سرقت خودرو (يك دستگاه خودرو شاسي‌بلند توسان سفيدرنگ) و همچنين برداشت بيش از ۳۰ ميليون تومان از حساب كارت عابربانك (سارق در زمان مراجعت مالباخته به سوپرماركت و هنگام خريد توسط مالباخته اقدام به سرقت رمز عابربانك كرده بود) شدم.
كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، در تحقيقات اطلاع پيدا كردند كه خانه واقع در خيابان انقلاب به صورت كوتاه‌مدت توسط متهم اجاره شده. همچنين با طرح شكايت تعدادي از زنان از راننده‌ جوان يك دستگاه خودرو توسان سفيدرنگ، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه سارق پس از سرقت خودرو، با طرح دوستي از طريق فضاي مجازي و با معرفي خود به عنوان تاجر و فعال در زمينه خريد و فروش ملك، اعتماد آنها را جلب و در ادامه با تهديد و ضرب و شتم، تعدادي از آنها را مورد آزار و اذيت قرار داده است.
باتوجه به حساسيت ايجاد شده در پرونده و شناسايي تعداد ديگري از شكات، اقدامات ويژه پليسي جهت شناسايي و دستگيري متهم آغاز؛ با انجام اقدامات تخصصي و بهره‌گيري از اظهارات شكات و مالباختگان، سرانجام مخفيگاه متهم در خانه يكي از بستگانش در شهرستان اسلامشهر شناسايي؛ متهم در مورخه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ دستگير و به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
سرهنگ كارآگاه علي وليپور گودرزي، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «متهم ۲۳ ساله پرونده، پس از مواجه حضوري با شكات و مالباختگان و همچنين شواهد و قرائن ارايه شده ازسوي كارآگاهان، به ناچار به سرقت، اخاذي از شكات و همچنين فريب بانوان تحت عنوان تاجر و... اعتراف كرده است. در ادامه، مقاديري از اموال مالباختگان از قبيل كارت‌هاي عابربانك، مقاديري طلاجات و گوشي‌هاي تلفن همراه از داخل مخفيگاه متهم كشف، همچنين خودرو توسان متعلق به يكي از شكات پرونده نيز در يك پاركينگ عمومي در محدوده ميدان امام حسين كشف و به مالك آن مسترد شد.»
رييس پليس آگاهي پايتخت با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم ازسوي بازپرس پرونده عنوان كرد: «باتوجه به اعتراف صريح متهم و شناسايي تعدادي از شكات و مالباختگان و با هدف شناسايي ساير شكات احتمالي و جرايم ارتكابي متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه ۳۴ تهران صادر شده؛ لذا از كليه شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شكايات خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ در ميدان حر خيابان ۱۲ فروردين مراجعه كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون