• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5569 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۸ شهريور

عليرضا اكبرپور در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

در استقلال براي رسيدن به موفقيت از آبدارچي تا مديريت بايد يك دل و هماهنگ باشند

وقتي VAR نمي‌آورند آدم فكر مي‌كند عمدي است تا در زمين حركتي بزنند!

روزبه دلاور

دومين برد استقلال در سومين بازي اين تيم رقم‌ خورد و آبي‌هاي تهراني توانستند در همين ابتداي فصل در كورس قهرماني باقي بمانند. شاگردان جواد نكونام ‌در ورزشگاه آزادي برتري محسوسي مقابل استقلال خوزستان نداشتند اما همين كه پيروز شدند مي‌تواند وضعيت اين تيم را به لحاظ روحي - رواني مطلوب حفظ كند. با عليرضا اكبرپور يكي از‌ مهاجمان سرعتي استقلال در دهه هفتاد گفت‌و‌گو كرديم، اكبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد شرايط استقلال را مثبت ارزيابي كرد و نقدي به داوري‌ها داشت و‌ در رابطه به اختلاف بين نكونام و خطير هم اظهارنظر كرد كه در ادامه‌ مي‌خوانيد.

 

استقلال مقابل استقلال خوزستان به يك برد خانگي دست يافت. بازي چطور بود؟

هردو تيم فوتبال خوبي بازي كردند. استقلال براي اينكه از رقبايش عقب نماند بايد اين بازي را مي‌برد و خدا را شكر توانست با يك گل برنده بازي باشد‌ اما تيم خوزستاني هم ‌يك تيم جوان و دونده بود و به نظرم جلوي استقلال بازي خوبي انجام‌ داد.

بعضي‌ها اعتقاد دارند استقلال خوب بازي نكرد و فقط سه امتياز بازي را گرفت. به نظر شما‌ مهم كسب سه امتياز بود يا اين تيم بايد زيبا هم بازي كند؟

اين تيمي از اولِ شكل گرفتن مشكل مديريتي داشته و وقتي نكونام ‌آمد نفراتي از اين تيم‌ جدا شدند و جايگزين نداشتند. به اضافه اينكه آماده‌سازي قبل از فصل به دليل نداشتن زمان و آن مشكلات مديريتي كه تيم ‌داشت را از دست دادند. طبيعي است اول فصل نتوانند آنچنان فوتبال زيبا را ارايه دهند اما با اين شرايط و با اين كمبودها كه فكر نمي‌كنم ‌تيمي مثل استقلال در ليگ داشته باشد باعث شده يك شرايط نابرابر جلوي بقيه تيم‌ها رقم بخورد. با اين حال توانستند ‌امتيازات خوبي را بگيرند و به جز بازي با سپاهان كه ديديم گل‌شان خطا بود، آن امتيازات لازم را در ابتداي فصل گرفته است. تا مربي جديد با بازيكنان جديد جا بيفتد و آن خواسته‌هاي مربي را اجرا كنند زمان مي‌برد. اين را همه مي‌دانند كه از تيم‌ نكونام هيچ‌كس انتظار معجزه ندارد اما استقلال هميشه استقلال بوده. اسم بزرگش جلوي رقيبان‌ هميشه قدرت‌نمايي كرده و‌ حالا اميدوارم رفته رفته بتوانند آمادگي بدني استقلال را بالا ببرند چون اين تيم در اول فصل دوران بدنسازي نداشته. در حالي كه ديگر تيم‌ها در اردو بودند و خودشان را آماده مسابقات مي‌كردند استقلال در آن زمان درگير مديريت جديد و مربي جديد و نبود پول بود و در شرايط سخت قرار داشت.

در لابه‌لاي صحبت‌تان از داوري به ضرر استقلال گفتيد. برخي كارشناسان گفتند در بازي اخير داوري به سود استقلال شد. قبول داريد؟

كلا داوري‌ها را برويد ببينيد. نه فقط در ليگ برتر. من امسال در ليگ سه يك تيم داشتم. داورها سوت‌هاي اشتباه فراواني زدند و خيلي حق و ناحق شد و حالا نمي‌گويم عمدي يا سهوي بود اما از بس اشتباهات زياد است ‌كه آدم فكر نمي‌كند‌ عمدي نباشد! اشتباه يك بار مي‌شود، دوبار مي‌شود، سه بار مي‌شود‌. پارسال داورهاي ليگ برتر ما هم خيلي اشتباه داشتند. سوت‌هاي اشتباه زيادي زده شد. اينها نشان مي‌دهد كه داوري ما به جاي آنكه به جلو برود به عقب مي‌رود! البته بعضي داوران هستند كه وجدان دارند و با تمام وجود مي‌خواهند بهترين داوري را كنند اما اگر به اشتباهات داوري رسيدگي نشود اگر جريمه نباشد يا اگر بازرسي نباشد يا الكي از داوران حمايت كنيم داوري ما همين مي‌شود. بايد انتقاد كرد، بايد رسيدگي شود. اگر اين بايدها نباشد همه چيز به يك مسير ديگر مي‌رود. كنترل كنند مثلا پاداش بگذارند براي داوران خوب يا داوراني كه اشتباه سوت مي‌زنند بايد جريمه‌هاي سنگين شوند. نبايد راحت از كنار اين مساله عبور كرد. يك تيم وقتي براي انجام مسابقه به شهر ديگر مي‌رود برايش ۴۰۰ تا ۵۰۰ ميليون هزينه مي‌شود و بعد با يك اشتباه داوري چه پيش مي‌آيد.

البته در تمام دنيا اشتباهات داوري وجود دارد و VAR مي‌تواند كمك كند. درست است؟

صد در صد. اگر VAR بود خيلي كمك مي‌كرد اما نمي‌دانم علتش چيست كه اين همه روي آن وسواس نشان مي‌دهند كه نيايد يا چرا نمي‌آوردند، نمي‌دانم! در فوتبال اين همه هزينه مي‌شود، مي‌توانند VAR بياورند و خيلي از مشكلات داوري از بين برود. كل دنيا الان دارند استفاده مي‌كنند و داوري اشتباه كند مي‌تواند اشتباه خودش را تصحيح كند. ما همه آدم هستيم و اشتباه مي‌كنيم. خب داور هم در زمين اشتباه مي‌كند وقتي VAR نمي‌آورند آدم فكر مي‌كند اينها نمي‌خواهند بياورند تا حركت خودشان را در زمين پياده كنند!

بگذريم! ليگ اين هفته تعطيل مي‌شود. فكر مي‌كنيد اين تعطيلي به سود استقلال است يا به ضرر اين تيم؟

خب چون تيم‌ها الان در شرايط بازي هستند تعطيلي مسابقات به ضرر همه تيم‌ها است. براي استقلال هم همينطور. استقلال هفته به هفته تيم را آماده مي‌كند براي مسابقات. البته وقتي نفعي براي تيم ديگري نباشد مشكلي نيست اما ‌همه تيم‌ها ضرر مي‌كنند. فوتبال است و چنين تعطيلي‌هايي پيش مي‌آيد.

سوال آخر، درباره اختلاف‌نظرهاي علني نكونام و خطير مي‌خواهيم‌ نظر شما را بدانيم.

دقيق نمي‌دانم و در روزنامه و نشريات مي‌خوانم اما در كل تمام ‌مجموعه همه با هم بايد‌ هماهنگ باشند. اگر تيمي ‌مي‌خواهد موفق باشد بايد از آبدارچي گرفته تا راس مديريت بايد يك دل باشند و باهم باشند تا نتيجه بگيرند.‌ در اين بين تداخلي صورت بگيرد يا كسي دلش با تيم ‌نباشد تيم به مشكل مي‌خورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون