• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5593 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۲ مهر

تحليل ستاره محبوب برانكو از تقابل پرسپوليس و الدحيل:

زماني كه من جلوي الدحيل بازي مي‌كردم براي ما جوك ساختند!

اين يكي از فوق‌العاده‌ترين بازي‌هايي بود كه از پرسپوليس ديدم

روزبه ‌ دلاور

 

 

 

به گزارش «اعتماد»، پرسپوليس‌ در هفته دوم ‌از بازي‌هاي ليگ‌ قهرمانان آسيا در يك بازي كاملا برتر‌ موفق شد با يك‌‌ گل از سد الدحيل بگذرد. شاگردان گل‌محمدي در بازي اول خود در ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي مقابل النصر عربستان شكست خورده بودند و در قطر فقط براي كسب پيروزي به ميدان رفتند و از همان ابتدا توپ و ميدان را در اختيار گرفتند تا اينكه در نيمه ‌دوم مزد بازي مالكانه و حملات پرتعدادشان را با گل كاپيتان عاليشاه به دست آوردند. پرسپوليس با اين پيروزي سه امتيازي شد و پايين‌تر از النصر در رده دوم جدول قرار گرفت و حالا با اميدواري بيشتري چشم به بازي‌هاي آينده دارد. بازي بعدي سرخپوشان كشورمان در مقابل استقلال تاجيكستان و در تهران و با حضور تماشاگر برگزار مي‌شود. بايد اميدوار باشيم تا آن روز وضعيت چمن ورزشگاه هم بهتر شود تا كيفيت بازيكنان پرسپوليس كه فوتبال را روي زمين بازي مي‌كنند، افت نكند! اما براي بررسي بازي پرسپوليس مقابل الدحيل و در كل شرايط اين تيم در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا با محسن ربيع‌خواه، بازيكن سابق پرسپوليس تماس گرفتيم. ربيع‌خواه يكي از بازيكنان موردعلاقه برانكو‌‌ محسوب مي‌شد كه با پرسپوليس علاوه بر سابقه حضور در فينال ليگ قهرمانان آسيا، چندين قهرماني داخلي را هم در كارنامه دارد. ربيع‌خواه كه چند ماهي است از فوتبال خداحافظي كرده يكي از بازيكنان بي‌حاشيه و زحمتكش پرسپوليس به حساب مي‌آمد‌ .

 

‌آقا محسن! كنار اسم شما بنويسيم پيشكسوت پرسپوليس هستيد يا بازيكن سابق؟

بازيكن سابق پرسپوليس!

‌پس بازي‌هاي پرسپوليس را با جديت دنبال مي‌كنيد؟

صد‌درصد.

‌بازي با الدحيل چطور بود؟

يكي از فوق‌العاده‌ترين بازي‌هايي بود كه از پرسپوليس در چند سال اخير ديده بودم. واقعا بچه‌ها عالي بازي كردند. از همان اول بازي خيلي خوب و خيلي جسور كار را آغاز كردند و توانستند توپ و ميدان را دراختيار خودشان قرار بدهند و اصلا اجازه هنرنمايي به بازيكنان الدحيل ندادند. بچه‌ها كاملا يك بازي مسلط و تماشاگرپسند به نمايش گذاشتند.

‌به نظر مي‌رسيد شكست مقابل النصر باعث نشده بود پرسپوليس روحيه‌اش را ببازد و از ابتدا سوار بازي بود. قبول داري؟

بچه‌ها ماشاءالله آن‌قدر حرفه‌اي هستند و ذهن قوي دارند كه بعد از آن شكست خيلي سريع‌ توانستند برگردند. با وجود آنكه بازي هم ‌در ليگ نداشتند و تقريبا يك‌ ماهي است‌كه بازي نكردند جز بازي دو هفته پيش مقابل النصر اما خوشبختانه با جسارت و هوشمندي آقاي گل‌محمدي و توانمندي بچه‌ها يك بازي خيلي عالي و‌ تماشاگرپسند را از پرسپوليس شاهد بوديم واقعا لذت برديم.

‌سطح هموار زمين مسابقه تا چه حد به خوب بازي كردن پرسپوليس كمك كرد؟

قطعا زمين بازي تاثير مي‌گذارد. بچه‌هاي پرسپوليس هر بار كه صاحب توپ مي‌شدند، ببينيد تعداد پاس‌هاي‌شان به چند مي‌رسيد؟ برويد بازي را نگاه كنيد! اما در آزادي تعداد پاس‌هاي‌مان به ده هم نمي‌رسيد. الدحيل يكي از تيم‌هاي قدرتمند آسياست، اما پرسپوليس مقابل يك تيم قدرتمند اين‌طور بازي كرده يعني ثابت كرد چطور تيم بزرگ و خوبي است. جلوي الدحيل هر تيمي نمي‌تواند اين‌قدر قدرتمندانه بازي كند. به‌طور قطع چمن هموار هم كمك كرد كيفيت واقعي تيم مشخص شود.

‌نكته ديگر از بازي اينكه بازيكنان پرسپوليس همه ايراني بودند و مقابل حريفي كه اكثر بازيكنانش خارجي و درجه يك به حساب مي‌آمدند ترسي به دل‌شان راه ندادند.

من يك چيز به شما بگويم! ما اگر در ايران به لحاظ امكانات سخت‌افزاري رسيدگي‌هاي لازم را نسبت به بازيكنان‌ خودمان بالا ببريم يك كشوري هستيم‌ كه وفور استعداد داريم. اگر امكاناتي كه آنها در اين چند ساله داشتند را ما داشتيم قطعا در سطح جهاني حرف براي گفتن داشتيم. استعدادهايي كه در كشور ماست ‌در كشورهاي ديگر ‌كمتر پيدا مي‌شود و به‌طور حتم در كشورهاي حوزه خليج‌فارس مثل ما بچه‌هاي بااستعداد ندارند.

‌اميد عاليشاه همبازي سابق خودت زننده تك گل بازي بود. درباره بازي عاليشاه چه نظري داري؟

اميد يكي از بهترين بازي‌هاي خودش را انجام داد. خودم طرفدار پر و پا قرص او هستم و فكر مي‌كنم در بازي‌هاي قبل هم مي‌شد بيشتر از اميد استفاده كنند. با اينكه زياد در شرايط بازي نبود مقابل الدحيل نشان داد چه بازيكن مثبت و بزرگي براي تيمش است. اميد و سروش و بقيه بچه‌ها عالي و مسلط بازي كردند.‌

‌البته غيبت يك‌ تمام‌كننده هنوز به چشم مي‌آيد. قبول داري؟

بله، قطعا در خط حمله نياز به تقويت داريم. البته شهاب هم‌ خيلي زحمت مي‌كشد و روي توپي هم كه گل شد اگر او‌ به سمت توپ حمله‌ نمي‌كرد دروازه‌بان راحت آن توپ را مهار مي‌كرد. فكر مي‌كنم بايد يك‌ مقدار بيشتر به او زمان بدهيم و اگر در كنار او مهاجمان ديگري هم‌ داشتيم، كار راحت‌تر مي‌شد.

‌النصر بازي‌ دومش را با پيروزي پشت ‌سر گذاشت. فكر مي‌كني پرسپوليس هنوز شانس صعود به‌ عنوان تيم اول را دارد؟

بله، هنوز چهار تا بازي ديگر باقي مانده و دوازده امتياز مي‌تواند رد و بدل شود. هنوز هيچ چيزي قطعيت پيدا نكرده و هنوز ما شانس صعود هستيم و اميدوارم پرسپوليس در بازي آينده‌اش هم به همين زيبايي بازي كند و پيروز شود. باز هم مي‌گويم پرسپوليس آن‌قدر مقابل الدحيل ‌خوب بود كه غيبت بازيكنان غايب هم به چشم نيامد.

‌مقابل الدحيل بازي كرده بودي؟

هم ‌الدحيل و هم‌ لخويا. بازي معروف سه بر يك مصدوم‌ بودم و بازي نكردم. زمان آقا يحيي هم مقابل الدحيل در قطر بازي كردم‌ كه آن بازي را باختيم. آن زمان تيم خيلي قوي‌تري داشتند و ‌هماهنگ‌تر بودند و يكي از فورواردهاي‌شان مانژوكيچ بود.

‌اين بازي هم كوتينيو را داشتند كه هيچ‌ كاري نتوانست انجام دهد.

بله، ماشاءالله از بس خوب بودند بچه‌ها.

‌الدحيل جلوي پرسپوليس خاطره بدي دارد كه خوشبختانه تكرار هم مي‌شود!

من ‌هم ‌خاطره خوشي از الدحيل يا لخويا دارم. تائه‌هي بازيكن كره‌اي هم بازيكن تيم‌شان بود و بعد از بازي يكسري جوك ‌براي ‌ما ساخته بودند. آن بازي جلوي او عملكرد خوبي داشتم.

‌دوست داشتي مقابل اين الدحيل هم بازي كني؟

ديگر بايد پذيرفت‌ هر فوتباليستي يك دوره‌اي دارد.

‌توقعي براي برگزاري بازي ‌خداحافظي در پرسپوليس نداشتي؟

نه، ان‌شاءالله تمركزشان روي همين ‌تيم و بچه‌ها باشد.

‌نظم سوالات ما به‌هم ريخت. برگرديم به پرسپوليس، اين تيم مي‌تواند تا مراحل بالاتر صعود كند؟

ان‌شاءالله، هيچ چيزي براي پرسپوليس نشدني نيست و‌ اين را در سال‌هاي قبل هم‌ نشان داديم.

‌بين صحبت‌ها گفتي به تعطيلي ليگ اشاره كردي. اين ‌موضوع به سود پرسپوليس بود يا به ضررش؟

فكر ‌مي‌كنم ‌به ضرر همه تيم‌ها شد. النصر بعد از بازي با پرسپوليس دو، سه بازي در ليگ‌ خودش انجام‌ داد ‌و ‌ديديد چقدر آماده بودند.

اما پرسپوليس هم‌ مقابل الدحيل انگار در شرايط مسابقه‌ بود.

اين‌ ديگر به ‌ذكاوت ‌كادرفني پرسپوليس برمي‌گردد ‌كه بچه‌ها را در اين شرايط نگه ‌داشتند ‌وگرنه ‌تيم‌هاي ديگر قطعا آسيب‌پذير هستند. در همه ‌ليگ‌ها مي‌بينيم بازي‌ها در حال برگزاري است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون