• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5593 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۲ مهر

پرافتخارترين مرد ايراني بازي‌هاي آسيايي خداحافظي كرد

با طلا آمد و با طلايي شدن يك ايراني ديگر رفت

به گزارش «اعتماد»، در ادامه بازي‌هاي آسيايي هانگژو و در رقابت‌هاي دووميداني در فينال ماده پرتاب ديسك احسان‌ حدادي قهرمان پرآوازه‌ كشورمان و حسين رسولي با ۹ حريف ديگر به رقابت پرداختند و در پايان رقابت‌ها حسين رسولي با ثبت ركورد ۶۲ و چهار سانتي‌متر نشان ‌طلا را براي كشورمان به ارمغان آورد و احسان ‌حدادي هم با پرتابي با حد نصاب ۶۱.۸۲ متر به مدال نقره دست يافت، اما پس از پايان اين رقابت‌ها شگفتي‌سازي رسولي كه در اولين دوره ‌حضورش در اين بازي‌ها صاحب مدال طلا شده بود زير سايه ‌خداحافظي حدادي قرار گرفت!

حدادي كه پيش از اين‌ و در چهار دوره ‌پياپي از رقابت‌هاي بازي‌هاي آسيايي براي كشورمان مدال طلا كسب كرده بود پس از كسب مدال نقره اين دوره از بازي‌ها اعلام كرد در دوره بعدي بازي‌هاي آسيايي حضور نخواهد داشت و احتمال اينكه در انتخابي المپيك هم شركت نكند و براي هميشه از دنياي قهرماني خداحافظي كند، وجود دارد. جو احساسي و اشك‌هاي اين قهرمان كشورمان توجه بسياري از رسانه‌هاي كشورهاي آسيايي را جلب كرد.

احسان‌ حدادي: هر آمدني، رفتني هم ‌دارد

احسان ‌حدادي در پايان مسابقات به خبرنگاران حاضر گفت: فشاري روي من بود چون چهار بار اين مسير را رفته بودم و اين مسير طلايي هم بود. امروز با كسي به غير از خودم رقابت نكردم، رقيبم خودم بودم و توقع از خودم زياد بود و اگر كمرم اجازه مي‌داد بهتر نتيجه مي‌گرفتم. به هر حال نقره شد و به خود خدا هم گفته بودم كه هر مدالي بگيرم، تقديم خودش مي‌كنم. خودش نقره داد و من هم به خودش تقديم مي‌كنم. وسط مسابقه هم همه اينها را به خودش گفتم. اميدوارم مردم هم راضي باشند و عذرخواهي مي‌كنم كه يك مقدار غمگنانه به پايان رسيد. به هر حال هر آمدني، رفتني هم دارد و بايد از بازي‌هاي آسيايي خداحافظي مي‌كردم.

حدادي در مورد اينكه پس از اين چه فعاليتي خواهد داشت، گفت: اميدوار هستم در هر زمينه‌اي پس از اين فعاليت مي‌كنم چون هنوز مسابقات المپيك در پيش است صحبتي با وزير ورزش و جوانان در تهران داشته باشم و همچنين رييس كميته ملي المپيك، چون مي‌توانم ورودي المپيك را نيز كسب كنم اگر بتوانم مي‌ايستم و ادامه مي‌دهم و اگر نتوانم به دووميداني كمك خواهم كرد.

نايب قهرمان پرتاب ديسك بازي‌هاي آسيايي هانگژو در مورد اينكه خداحافظي او از پرتاب ديسك قطعي است يا خير، توضيح داد: خداحافظي هم از بازي‌هاي آسيايي قطعي است اما به محض بازگشت به تهران تصميم نهايي را اتخاذ خواهم كرد. فرقي نمي‌كند در بازي‌هاي آسيايي باشد يا جاي ديگري، امروز را مي‌توان يك خداحافظي زيبا دانست.

پرافتخارترين مرد در بازي‌هاي آسيايي

احسان ‌حدادي بيش از ۲۲ سال در دنياي قهرماني و در رقابت‌هاي مختلف حضور داشت و با كسب چهار مدال طلا و يك نفره در بازي‌هاي آسيايي پرافتخارترين ‌ورزشكار كشورمان در اين بازي‌ها به حساب مي‌آيد‌. كسب مدال نقره المپيك لندن و برنز رقابت‌هاي قهرماني جهان و همچنين كسب ۶ مدال طلاي رقابت‌هاي قهرماني آسيا و دو‌ مدال نقره و برنز جام بين قاره‌اي از مهم‌ترين افتخارات اين‌ قهرمان باسابقه ‌كشورمان محسوب مي‌شود. وي با حد پرتاب نصاب ۶۹.۳۲ ركوردار پرتاب در آسيا است و اولين دووميداني كار از كشورمان بود كه در المپيك، مدال به دست آورد.

حواس‌مان به رسولي باشد

معمولا ورزش‌هاي انفرادي در كشور ما به اين شكل هستند كه تك ستاره‌اي به صورت اتفاقي ظهور مي‌كند و تا مدتي افتخاراتي كسب مي‌كند و بعد از آن به دليل عدم پشتوانه‌سازي و كار اصولي ديگر خبري از مدال و قهرماني نيست. در مورد احسان حدادي هم هميشه اين نگراني وجود داشت كه بعد از او دوباره دووميداني از ليست مدال‌آوران بازي‌هاي آسيايي و المپيك حذف شود. با اين حال ظهور يك چهره جديد در روز مسابقات پرتاب ديسك بازي‌هاي آسيايي زير پرچم ايران با نام حسين رسولي اين نويد را به علاقه‌مندان داد كه با خداحافظي حدادي عرصه خالي نخواهد شد. حسين رسولي بعد از كسب اين طلاي جذاب گفت: خوشحالم كه اجازه نداديم طلا و نقره پرتاب ديسك به كشور ديگري برسد. براي من فرقي نمي‌كرد كه طلا يا نقره بگيرم، همين كه دو مدال به ايران رسيده كافي است و خوشحالم. اميدوارم مردم هم براي لحظاتي خوشحال شده باشند.

وي در مورد خوشحالي‌اش پس از پرتاب ۶۲ متري گفت: مي‌دانستم كه پرتاب ۶۲ متري مدال طلا است، اما من انتظار بيشتري از خودم داشتم. به دليل آسيب‌ديدگي در سينه نتوانستم پرتاب ششم را به خوبي انجام دهم.

قهرمان پرتاب ديسك بازي‌هاي آسيايي گفت: مي‌دانستم كه مدال طلا مي‌گيرم چون خيلي زحمت كشيده بودم و با مربي‌ام روزهاي سختي را گذرانديم.

بروز يك چهره جديد در پرتاب ديسك كه مي‌تواند در سطح جهان رقابت كند يك خبر بسيار خوب براي ورزش ايران است كه ارزش آن از كسب دو مدال براي ايران در بازي‌هاي آسيايي اگر بيشتر نباشد كمتر هم نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون