• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5607 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۹ مهر

آسيب‌ديدگان از زلزله هرات به پناهگاه‌هاي محكم‌تري نياز دارند

دفتر هماهنگ‌كننده كمك‌هاي بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) روز پنجشنبه تاكيد كرد: «خانواده‌ها و افراد آسيب‌ديده از زمين‌لرزه‌هاي اخير در هرات به پناهگاه‌هاي پايدار و محكم‌تري براي زمستان نياز دارند.»
اين سازمان برآورد كرده است كه براي كمك به ۱۱۴ هزار نفر از آسيب‌ديدگان زمين‌لرزه‌هاي هرات دست‌كم به ۹۳.۶ ميليون دلار بودجه نياز است. دانيل پيتر اندريس، هماهنگ‌كننده كمك‌هاي بشردوستانه سازمان ملل كه به تازگي از مناطق آسيب‌ديده از زلزله هرات بازديد كرده بر حمايت از تلاش‌هاي اوليه براي كمك به اين آسيب‌ديدگان تاكيد كرده است. اوچا گفت كه تيم‌هاي بشردوستانه در محلات آسيب‌ديده حضور دارند.
اوچا همچنين اعلام كرد كه بيش از ۶۶ هزار نفر در چندين استان هرات در زمين‌لرزه آسيب ديده‌اند.
در تازه‌ترين گزارش اوچا آمده است كه شهرستان انجيل، بدترين آسيب را از زمين‌لرزه‌هاي اخير ديده اما با ارزيابي‌ها، شمار تلفات و خسارت‌ها افزايش مي‌يابد.
اين سازمان گفته است: «بازماندگان زمين‌لرزه، خانه، اموال و معيشت خود را از دست داده‌اند. چادرها و ساير اقلام غيرخوراكي از جمله پتو و لباس‌گرم به آنها ارايه مي‌شود تا به‌ عنوان بخشي از واكنش اوليه بشردوستانه از آنها محافظت فوري صورت گيرد.» اوچا همچنين گفته است: «سازمان‌هاي بشردوستانه همچنين آب، تجهيزات و مراقبت‌هاي بهداشتي اضطراري را ارايه مي‌دهند.»
سازمان جهاني بهداشت (WHO) نيز روز پنجشنبه اعلام كرد: «براي فراهم كردن خدمات بهداشتي به آسيب‌ديدگان زمين‌لرزه هرات، به ۷.۹ ميليون دلار بودجه نياز است و اين بودجه براي ارايه خدمات بهداشتي به آسيب‌ديدگان زمين‌لرزه هرات در شش ماه آينده است.»
به گزارش اينديپندنت، اين سازمان اظهار داشت كه زمين‌لرزه‌هاي متعدد روستاها را در هرات كاملا تخريب كرده و هزاران نفر را آواره كرده است. اين سازمان افزود بسياري از خانواده‌هاي آواره به كمك‌هاي فوري بشردوستانه نياز دارند.
بر اساس گزارش اوليه سازمان جهاني بهداشت، دست‌كم ۴۰ مركز بهداشتي در ۹ شهرستان آسيب‌ ديده‌اند.
زمين‌لرزه‌هاي متعدد در استان هرات، افزون بر تلفات جاني، خسارت‌هاي هنگفت مالي نيز برجاي گذاشتند. بيشتر خانه‌ها در استان هرات تخريب شده‌اند و مردم از ترس وقوع زلزله‌، بيرون از خانه‌هاي‌شان و زير چادرها زندگي مي‌كنند.
اوچا اعلام كرد كه ۱۴۸۰ نفر در زمين‌لرزه‌هاي هرات جان باخته‌اند و نيمي از اين كشته‌شدگان، زن بوده‌اند و همچنين دو هزار نفر نيز مجروح شده‌اند. با اين حال برخي رسانه‌هاي خبري در آخرين گزارش‌ها شمار جانباختگان اين زلزله‌ها را حدود ۲۵۰۰ نفر اعلام كرده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون