• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5647 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۵ آذر

كريم قنبري در گفت‌وگو با «اعتماد»:

سرنوشت فوتبالي مرتضي پورعلي‌گنجي را عوض كردم!

به عنوان پيشكسوت سپاهان به رضاييان توصيه مي‌كنم حواسش باشد!

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» در يكي از بازي‌هاي هفته پاياني مرحله گروهي ليگ‌ قهرمانان آسيا تيم فوتبال سپاهان برابر الاتحاد قرار گرفت و با نتيجه ۲ بر ۱ شكست خورد. اين بازي در زمين الاتحاد برگزار شد و سپاهاني‌ها بازي خوبي را به نمايش گذاشتند اما اسير بدشانسي و البته بازي خوب بازيكنان خارجي رقيب شدند. نكته ديگر در خصوص اين بازي قبل از شروع مسابقه رقم خورد، چرا كه با بازي صورت‌گرفته در ديگر مسابقات تا حدود بسيار زيادي تكليف صعود سپاهان مشخص بود و اين تيم تقريبا با هرنتيجه‌اي صعودش به مرحله بعدي پيش از سوت آغاز مسابقه قطعي شده بود.

اما پس از انجام بازي با كريم‌ قنبري يكي از پيشكسوتان با سابقه سپاهان در خصوص بازي گفت‌وگويي ترتيب داديم‌ كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

‌سپاهان مقابل الاتحاد ‌شكست خورد. تحليل فني شما از اين بازي چيست؟

به لحاط فني سپاهان بازي خوبي را ارايه داد فقط به لحاظ نتيجه براي ما خوب نشد، چون ۲ بر ۱ باختيم. در كل به لحاظ ساختار، شكل بازي، ضربه زدن به توپ، تعداد پاس‌ها و خلق موقعيت و حتي موقعيت ندادن به حريف خوب كار كردند. درست كه سپاهان دو گل خورد اما در مجموع حريف سه تا توپ سمت دروازه اين تيم زد. يكي از گل‌ها ضربه ايستگاهي بود و ديگري حمله سريع كه به گل رسيدند.

‌روي گل‌هاي خورده سپاهان بازيكني مقصر بود؟

روي گل دوم اگر تمركز لازم براي كل تيم و نه فقط خط دروازه و دفاع وجود داشت، اين تيم‌ گل نمي‌خورد. اما در كل از عملكرد راضي بودم!

‌نتايج ديگر بازي‌ها جوري رقم ‌خورد كه سپاهاني‌ها مي‌دانستند در صورت شكست‌ هم ‌صعود مي‌كنند. فكر مي‌كنيد اين موضوع روي عملكرد بازيكنان تاثير ‌داشت؟

دقيقا، به نكته ‌خوبي اشاره كرديد و‌ من ‌هم ‌موافق حرف‌هاي شما هستم. اين مساله قبل از بازي روي روند و شكل بازي به خصوص سپاهان تاثير گذاشت و خودش را به آب و‌ آتش نزد. در نيمه اول سرعت لازم را نداشت و بازي بيشتر ساكن بود، اما در نيمه ‌دوم وقتي سپاهان گل را دريافت كرده بود به بازي برگشت و‌ توانست نتيجه را تغيير دهد،‌ اما روي آن حادثه گل خورد. نتايج ساير بازي‌ها روي بازي آنها بي‌تاثير نبود. در مجموع منهاي گل دوم سپاهان تيم سرتر و بهتري نسبت به الاتحاد بود.

‌رامين رضاييان ‌هم ‌عملكرد ‌هجومي خوبي‌ داشت. درباره ‌عملكرد او ‌چه نظري داريد؟‌

در بخش حمله‌ فوق‌العاده است، اما بايد طوري كار كند كه تاثيرش در خط دفاع هم‌ مثل حمله باشد. به‌ عنوان يك بازيكن باتجربه بايد جوري در حمله شركت كند ‌كه ‌بتواند ‌به ‌دفاعش هم برسد. من يك روز مربي او بودم و‌ پيشكسوت‌ اين تيم ‌هستم و به او اين ‌توصيه را دارم.

‌فكر مي‌كنيد در دوره بعد سپاهان با چه تيمي بازي كند، بهتر است؟

از ديد من چون تيم‌هاي عربي كند هستند و ما به لحاظ قدرت بدني به تيم‌هايي كه ريشه روسي دارند مثل ازبك‌ها نزديك هستيم، براي ما بهتر است با تيم‌هاي عربي بازي كنيم.

‌سپاهان پتانسيل اين را دارد تا ‌مراحل بالاتر صعود كند؟

با بازي كه به خصوص در ليگ قهرمانان انجام داد، بله به اين ‌تيم اميدوارم و مطمئنم با كمي تمركز بيشتر و با تقويت شدن در نيم‌فصل مي‌تواند و شانس رسيدن به فينال را دارد.

‌يكي از مسائل حاشيه‌اي كه پيرامون سپاهان بود، نفرات اضافه همراه با كاروان اين تيم بود. در اين خصوص صحبتي ‌داريد؟

نمي‌توانم در اين باره صحبت كنم،‌ اما من اگر به عنوان بازيكن باشم و نفراتي كنارم باشند، فكر مي‌كنم‌ تاثير مثبت دارد. البته نفراتي كه تاثيرگذار باشند قطعا روحيه مي‌دهد. در خارج ‌اگر باشيم به جاي دو نفر، چهار نفر باشيم ‌انگيزه خاصي ‌دارد مخصوصا براي يك بازيكن. نظر‌ من ‌اين است حالا شايد اشتباه باشد!

‌فاصله فوتبال باشگاهي ايران و عربستان نگران‌كننده‌ نيست؟‌

من از صبح تا حالا چند مصاحبه كردم و گفتم سال‌هاي آينده با توجه به امكانات و هزينه‌هايي كه كشورهاي ديگر به خصوص عربستان انجام‌ مي‌دهند قطعا فاصله بيشتر مي‌شود. ‌طبيعي است. قطعا‌ بازيكنان عربستاني در كنار بازيكنان خارجي هر روز درس مي‌گيرند و با تجربه مي‌شوند، اما هنوز مي‌گويم اين فاصله در يكي، دو سال نمي‌تواند تاثير زيادي داشته باشد، اما در سال‌هاي آينده ‌قطعا تاثير بيشتري دارد ولي قويا مي‌گويم به لحاظ استعداد خيلي جلوتر از عرب‌ها هستيم‌. اگر زيرساخت‌هاي‌مان و بحث‌ مديريت و برنامه‌ريزي‌مان درست و با تفكر باشد مطمئنا ما هيچ‌چيز از اين تيم‌ها كم ‌نداريم.

‌درباره حضور محمد قرباني در قلب خط دفاعي سپاهان چه نظري داريد؟

يك مربي با تيمش زندگي مي‌كند و بهتر از همه مي‌تواند درك كند الان شرايط تيمي‌اش چگونه است يا شرايط بازيكنانش چطور است. محمد قرباني نشان ‌داده جزو‌ استعدادهاي ناب فوتبال ماست و در آينده از او بيشتر خواهيم شنيد. مي‌دانيد به لحاظ شرح وظايف اين دو پست به يكديگر نزديك‌ هستند و در روز خاص آقاي مورايس از قرباني در اين پست استفاده‌ كرد. مرتضي پورعلي‌گنجي در نفت بازيكن ما بود، روز اول پشت‌ مهاجم بازي مي‌كرد و من در ارنج‌هاي تمريني از مرتضي به عنوان دفاع وسط استفاده مي‌كردم و او ناراحت بود كه چرا در آنجا از او‌ استفاده مي‌كنم. خلاصه به تيم ‌ملي دعوت شد و آقاي كي روش هم از او در پست دفاع وسط استفاده كرد و اصلا سرنوشت‌ فوتبالي‌اش عوض شد. الان ‌هم ‌محمد قرباني فكر مي‌كنم مي‌تواند در هر دو پست به ‌خوبي بازي كند.

‌صحبت پاياني؟

به اميد موفقيت ايران و ‌تيم‌هاي ايراني. اميدوارم تيم‌هاي ايراني با نتايجي كه كسب مي‌كنند، بتوانند دل هواداران را شاد كنند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون