• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5648 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۶ آذر

تحليل پيشكسوت سرخ‌ها از حذف پرسپوليس در آسيا در گفت‌وگو با «اعتماد»:

هواداران نتايج را به روز مي‌بينند اما نبايد به يحيي توهين شود

سقف قرارداد؟ ده ميليارد دادند و مابقي در تركيه خانه مي‌دهند!

روزبه‌ دلاور

 

پرسپوليس در تهران مقابل الدحيل شكست خورد و در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا حذف شد. شكستي تلخ در حضور ده‌ها هزار هوادار اين تيم كه اتفاقات حاشيه‌اي زيادي را براي اين تيم رقم زد. حواشي پس از اين شكست غيرمنتظره مي‌تواند در دربي هم به ضرر اين تيم تمام شود. پس از بازي سراغ رحيم يوسفي رفتيم. يكي از پيشكسوتان اين باشگاه كه مثل تمام هواداران سرخ از حذف زودهنگام تيمش ناراحت بود اما اعتقاد دارد با برد در دربي شرايط تغيير مي‌كند. گفت‌وگوي اختصاصي خبرنگار اعتماد با يكي از پيشكسوتان دهه شصت پرسپوليس را در زير مي‌خوانيد.

 

بازي به لحاظ فني چطور بود؟

پرسپوليس به لحاظ فني خوب بود اما مشكل گل زدن‌ داشت و‌ موقعيت داشت و‌ استفاده نكرد. مي‌توانستند راحت اين بازي را ببرند.

پرسپوليس بعد از گل زدن بهتر نبود كمي دفاعي كار مي‌كرد تا بازي را اداره كند؟

اين تيم را قبلا برده بودند و فكر نمي‌كردند به مشكل بخورند. فكر مي‌كنم اگر مي‌آمدند عقب بدتر بود و بعد مي‌گفتند چرا عقب كشيدند و بايد حمله مي‌كرديد! اين صحبت‌ها زياد است. در كل كار درستي انجام مي‌دادند اما دفاع‌هاي ما خيلي كند بودند و حريف خيلي راحت تك به تك مي‌شد. به جز گل زدن مشكل ما در دفاع بود.

غيبت پورعلي‌گنجي به چشم ‌آمد؟

صد در صد. پورعلي‌گنجي باتجربه است و مي‌توانست يك تنه مقابل اينجور تيم‌ها بايستد.

گولسياني هم عملكرد ‌خوبي نداشت.

فوتبال همين است. دو رو دارد و اين بنده خدا هم نمي‌خواست توپش گل نشود. روي گل هم مي‌خواست سد راه كند‌ اما فوروارد خودش را كشيد كنار و گولسياني زمين ‌خورد و خطا نبود. تيم ‌به هم ريخته بود وگرنه او به اين راحتي جا نمي‌ماند. بعد از اينكه پنالتي گل نشد به هم ريخته بود.

طرفداران زيادي هم ‌آمده بودند... .

بله. خيلي خوب آمدند و حمايت كردند اما يكي از بدشانس‌ترين روزهاي پرسپوليس بود كه اين اتفاق رخ داد.

شما هم در استاديوم حضور داشتيد؟

نه. من منزل بودم. فوتبال همين است ديگر. البته يك مقدار هم بچه‌ها عجول كار مي‌كردند. حريف جلوي آن همه ‌هوادار خونسرد كار مي‌كرد برخلاف بچه‌هاي ما. وقتي يك - هيچ جلو بوديم بايد با آرامش بيشتري كار مي‌كردند.

بازي كدام بازيكن عصبي‌تان كرد؟

بخواهم اسم ببرم خيلي ناجور مي‌شود! اما اگر جلو گلزن داشتيم، مي‌توانستيم با اختلاف ببريم چون موقعيت ما خيلي بيشتر از آنها بود. آنها موقعيت گلي نداشتند.

قبول داريد اختلاف فوتبال باشگاهي ما با قطري‌هاي ثروتمند هم زياد مي‌شود؟

هزينه مي‌كنند و نتيجه‌اش را هم مي‌گيرند. ما هم به جاي دو بازيكن ضعيف يك بازيكن عالي مي‌آورديم به درد ما نمي‌خورد؟ قطري‌ها بازيكن خوب مي‌آورند ما بازيكن مي‌آوريم اصلا بازي‌اش نمي‌دهيم خب داستان خيلي فرق مي‌كند.

اختلافات آشكار و پنهان مديريت و كادر فني چقدر به تيم آسيب زد؟

اين اختلافات فقط به تيم آسيب مي‌رساند و حالا اين مسائل پيش آمده. اين كارها بچه‌گانه است! هركي بايد به كار خودش برسد. مديريت و كادرفني بايد كار خودشان را كنند. نيمكت تيم‌هاي خارجي را ببينيد، قشنگ نشستند بازي را مي‌بينند نيمكت ما را ببينيد. نمي‌دانم داستان چيست!

روي نيمكت هم پرسپوليس به لحاظ بازيكن قدرت ندارد.

عمري وقتي آمد داخل خوب كار كرد اما نمي‌دانيم داخل تيم چه خبر است و نمي‌دانيم در طول هفته چطور كار كردند. ممكن بود مثلا عمري از اول بازي مي‌كرد اما يك ربع هم نمي‌توانست بازي كند. مربي بايد تصميم بگيرد. سر تمرينات مشخص است كدام افراد مي‌توانند بازي كنند يا نمي‌توانند.

پرتاب بطري عليه يحيي هم پس از بازي عجيب بود. او همين چند ماه قبل سه جام براي اين تيم آورد.

اينها ملاك نيست. مردم همه‌چيز را به‌روز نگاه مي‌كنند و هر قهرماني كه به دست بيايد براي همان فصل است و تمام شد و بس! مردم جلوتر را نگاه مي‌كنند. اما با توهين به آقا يحيي مخالف هستم. از طرفي اگر به دبل فكر مي‌كردند اصلا حرفي نمي‌زدند با اين حال و با نگاه به روز داشتن هم بخواهند توهين كنند را قبول ندارم ايشان زحمت كشيدند و نبايد به او توهين كنند.

نظر شما تغيير كادرفني است؟

دفعه قبل هم به شما گفتم بهتر از اين مربي الان نداريم و اگر بخواهيم مربي بياوريم چه كسي را قرار است جايگزين كنيم؟ بگذاريد راهش را برود تا تصميم را خودش بگيرد.

در اين وضعيت مربي هست كه بتواند اوضاع تيم را درست كند؟

در اين شرايط هيچ‌كس نمي‌تواند به پرسپوليس كمك كند و بهترين كمك همين افرادي هستند كه الان كار مي‌كنند.

دربي نزديك است. نظر شما درباره دربي؟

گفتم مردم روز را نگاه مي‌كنند بازي بعدي هم نتيجه را مي‌بينند و اگر خدا خواست و دربي را پرسپوليس ببرد مطمئن باشيد شرايط زير و رو مي‌شود.

پرسپوليس چطور مي‌تواند بازهم به اوج برگردد؟

دفاع‌هاي كناري خوب مي‌خواهيم. يك فوروارد خوب بياورند تا مشكلات حل شود. تيمي كه گل نزد گل مي‌خورد ما يك گلزن خوب نداريم. شهاب گهگاهي يك كارهايي انجام مي‌دهد اما پرسپوليس يك گلزن شش دانگ مي‌خواهد. پول باهويي را يك مقداري رويش مي‌گذاشتند بازيكن مي‌آوردند. نمي‌دانم چرا او را جذب كردند!

احتمالا به دليل سقف قرارداد!

سقف قرارداد وجود ندارد. شما فكر مي‌كنيد مثلا با يك بازيكن سپاهان ده ميليارد بسته شده همان ده ميليارد را مي‌گيرند؟ آن بازيكن مثلا در تركيه خانه گرفته! نه از اين صحبت‌ها نيست! از كجا معلوم در پرسپوليس هم اين اندازه پول گرفتند؟

صحبت پاياني؟

آرزوي موفقيت مي‌كنم هم براي بچه ها و هم هوادارها و هم اينكه مديريت خودشان را جمع و جور كنند، مشكلات حل خواهد شد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون