• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5653 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر

عليرضا اكبرپور در گفت‌وگو با «اعتماد»:

اگر VAR بيايد پرسپوليس در حسرت قهرماني مي‌ماند!

اشتباهات داوري به سود اين تيم آنقدر واضح است كه آدم شك مي‌كند!

روزبه‌ دلاور

به گزارش «اعتماد»، عليرضا اكبرپور يكي از مهاجمان استقلال در دهه هفتاد بود كه در بازي مقابل پرسپوليس معمولا عملكرد خوبي داشت. او سابقه گلزني در بازي دربي را هم در كارنامه دارد. مهاجم ريزنقش و سرعتي و تكنيكي در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» درخصوص دربي روز پنجشنبه صحبت كرد كه در ادامه چكيده‌اي از اين گپ و گفت را مي‌خوانيد.

اكبرپور در اين گفت‌وگو ادعاي بزرگي عليه پرسپوليسي‌ها و داوران به زبان آورد و گفت سوت‌هاي اشتباه به سود سرخ‌ها آنقدر واضح است كه شك آدم را برمي‌انگيزد!

 

دربي در پيش است. نظر شما درباره اين جدال سنتي چيست؟

بازي حساس است. خب استقلال در صدر جدول است و براي آنكه در صدر بماند بايد دربي را ببرد. هم براي حفظ صدر و هم اينكه برنده اين بازي به لحاظ روحي ورواني شارژ مي‌شود و مي‌رود براي قهرماني.

ارزيابي شما از وضعيت پرسپوليس چيست؟

تيم‌ها در هر وضعيتي باشند دربي شرايط متفاوتي دارد و خودشان را جمع و جور مي‌كنند، چون برد در دربي خيلي باارزش است. هواداران شايد تيم‌شان ‌قهرمان نشود را بپذيرند، اما شكست در دربي را نه! اگر در ليگ تيمي شرايط خوبي نداشته باشد با برد در دربي مي‌تواند دل هوادارانش را به دست بياورد. پرسپوليس هم مي‌آيد تا استقلال را ببرد و حواشي‌هايش را جمع و جور كند.

دربي‌باز استقلال كيست؟

قديم دربي‌باز داشتيم ولي الان نه مي‌شود روي بازيكنان حساب كرد و نه مي‌شود حساب نكرد! اما استقلال در خط حمله دوتا سرزن دارد كه يكي آنها خارجي است و يكي هم رمضاني كه مي‌توانند در ضربات ايستگاهي به پرسپوليس گل بزنند.

خود شما هم يك گل به پرسپوليس زديد. هنوز هم به آن گل فكر مي‌كنيد؟

ما با خاطرات گل‌هاي‌مان زندگي مي‌كنيم. آن گل كه ديگر فراموش نشدني است و از ذهن بيرون نمي‌رود، چون آن سال هم پرسپوليس را برديم و هم قهرمان شديم و هم ركورد ۵ يا ۶ ساله را شكستيم. درباره خودم‌ بگويم شكل بازي‌ام ‌اين‌طور بود و از بس توپ و زمين را دوست داشتم فقط به فوتبال بازي كردن فكر مي‌كردم و نه حواشي ديگر. براي همين استرسي نداشتم.

بعضي از هواداران نگران حواشي روي نيمكت تيم‌شان هستند.

من مي‌دانم منظور شما هاشمي‌نسب است. او خودش دربي‌باز است. قبل از بازي با پرسپوليس در خوزستان براي استقلال حاشيه درست كردند. فوتبالي نتوانستند و تيم را وارد حاشيه كردند. آنقدري كه مهدي روي نيمكت كمك مي‌كند هيچ كسي نمي‌تواند.

سال قبل در فينال جام حذفي مسائل‌ حاشيه‌اي روي نيمكت استقلال به اين تيم ضربه زد.

ساپينتو فرق مي‌كرد و او خارجي و احساسي بود و با جو فوتبال ما آشنا نبود، اما هاشمي‌نسب با فوتبال ما بزرگ شده و جزيي از اين ‌فوتبال است.

در اين دربي احتمال استفاده از VAR وجود دارد.

اين را بدانيد VAR بيايد خيلي از تيم‌ها در حسرت قهرماني هستند. همان تيم‌هايي كه سال‌ها قهرمان شدند!

به پرسپوليس طعنه زديد؟

صددرصد! در همين فصل ببينيد چقدر به آنها كمك شد. شايد در بازي استقلال يا تيم‌هاي ديگر هم اشتباه كنند، اما نه به اين واضحي! وقتي نيت به كمك كردن باشد.

يعني داورها از عمد به سود پرسپوليس سوت زدند؟

بعضي از مواقع آنقدر واضح است كه آدم شك مي‌كند كه واقعا اشتباه سهوي است؟

اين جمله شما اتهام به داورها نيست؟

اتهام نمي‌زنم! مي‌گويم گاهي داوري‌ها يك جور است كه آدم شك مي‌كند! در فوتبال اشتباه مي‌شود اما نه تا اين حد. چه اتهامي؟ همه با داوري‌ها مشكل دارند.

به داوري استقلال و بقيه تيم‌ها هم اعتراض مي‌شود.

داوري كه به نفع استقلال و سپاهان و... مي‌گيرد هم بايد جريمه سنگين شود. من مي‌گويم داوري‌ها مشكل دارد بايد حل شود. قبلا هم ‌اشتباه بود اما ديگر به چشم نمي‌آمد اما الان اشتباهات ديگر عادي شده است!

بگذريم. دربي چند چند مي‌شود؟

نمي‌دانم‌! اميدوارم استقلال برنده شود. هر تيمي از موقعيت‌هايش بهتر استفاده كند، برنده مي‌شود. در استقلال هم ‌روي ضربات ايستگاهي مي‌شود روي توانايي رمضاني و آن مهاجم خارجي (بلانكو) حساب كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون