• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5685 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲ بهمن

زانو‌ زدن كره مقابل تيمي كه رويش حساب نمي‌كرديم!

بچه‌هاي عموته نفس بچه‌هاي كلينزمن را بريدند

هیوا مافی | اينكه تيم‌هاي صعود‌كننده در آسيا همواره قبل از مسابقات قابل پيشگويي و مشخص هستند بر همه مبرهن است و حتي آماتور‌ترين فوتبالي‌ها هم مي‌توانند قادر به انجام اين كار باشند. اما پريروز ژاپن كه مدعي اول جام مي‌شناختيمش با شكست مفتضحانه‌ مقابل تيم درجه دويي مثل عراق، مثال نقضي شد براي اين حرف تا بدانيم پيشرفت تيم‌هاي غرب آسيايي سبب شده سرنوشت اين جام چنان هندوانه در‌ باز نباشد!
پس از سورپرايز مردان عراقي در عصر روز جمعه، عصر شنبه وقت آتش‌بازي اردني‌ها رسيد. كلينزمن سرمربي مغرور و متبختر كره‌اي‌ها در مصاحبه‌اي كه پيش از آغاز جام‌ ملت‌ها داشته ‌بود با خودستايي فراوان در واكنش به آمدن ژاپن به سمتي از جدول كه كره جنوبي در آن قرار دارد و احتمال تقابل دو تيم در يك‌هشتم نهايي گفته‌ بود كه ژاپن در برابر آنها عددي نيست و آنها از حالا جام را به سئول برده‌اند.همچنين او براي شاخه‌وشانه بيشتر گفت كه تمركزش از حالا رسيدن به نيمه‌نهايي جام‌جهاني ۲۰۲۶ است؛ اما ديروز براي آنها روز متفاوتي شد.
شاگردان حسين‌ عموته كه قبل از آغاز جام پشيزي روي آنها حساب نمي‌كرديم و حتي خيال مي‌كرديم كه در راه صعود از گروه هم قافيه را به بحرين ببازند، حالا ديروز با بازي‌اي سراسر هجومي مقابل قدرت سوم آسيا، آنها را تا آستانه زمين زدن بردند تا مرد مغرور آلماني در شوك‌ زيادي فرو برود! يورگن كلينزمن كه در دوران بازي نيز چهره‌اي از خودمتشكر و بعضا لاف‌زن بود، با مِن‌ومِن و بازي دست‌وپا شكسته‌ روز گذشته تيمش مقابل تيم ۸۷‌اُم رنكينگ نشان داد كه سخنان قبل از جامش لافي بيش‌ نبوده و هنوز هزار راه‌وبيراه را براي رسيدن به مراحل بالاتر بايد بپيمايند تا خودش و شاگردانش به مقصود خود برسند.
تيم‌هاي غرب آسيا كه روزگاري هيچ ‌حرفي براي گفتن نداشتند و اندرخم يك كوچه بودند، با روي آوردن به مربي خارجي و فوتبال اروپايي در شيب سنگين پيشرفت قرار دارند و با بازي‌هاي مقتدرانه اين روزهاي‌شان در رقابت‌هاي آسيايي سبب طراوت و حرارت فراوان جام شده‌اند تا ديگر با تورنمنتي خشك و بي‌روح مواجه نباشيم! اين را زماني يافتم كه با اينكه قبل از جام قصد نظاره آنچناني بازي‌ها را نداشتم، دلاوري‌ها و بازي‌هاي درخشان تيم‌هاي غرب قاره كهن سبب شد تا ثانيه آخر به تماشاي بازي‌هاي پر تب‌وتاب‌شان بنشينم و البته حظ فراواني از پوست‌اندازي و ترقي فراوان آنها در اين مدت كوتاه كنم! شما اين‌طور فكر نمي‌كنيد؟!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون