• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5723 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۲ اسفند

نوشتن و آموختن

ماساكو واتانابه يك هنرمند مانگاي ژاپني است. او كار حرفه‌اي خود را به عنوان تصويرگر كتاب در سال 1949 آغاز كرد. او پس از خواندن آثار Osamu Tezuka، به ايجاد مانگا روي آورد و در سال 1952 با Namida no Sanbika شروع به كار كرد. او به سرعت محبوب‌ترين هنرمند زن مانگاي زمان خود شد.
او پس از خواندن آثار اوسامو تزوكا به خلق مانگا روي آورد و در سال 1952 با ناميدا نو سانبيكا شروع به كار كرد. او به سرعت تبديل به محبوب‌ترين هنرمند زن مانگا در زمان خود شد. در كتاب نوشتن براي زيستن واتانابه الگوهاي تبيين انديشه و روش‌هاي متقاعد ساختن مخاطب در ژاپن، امريكا و فرانسه را با هم مقايسه مي‌كند. او با اتخاذ رويكردي فرهنگي به فرآيند آموزش و يادگيري سعي مي‌كند اين تفاوت‌ها را تحليل كند.
چرا سبك‌هاي استدلال، الگوهاي تبيين انديشه و روش‌هاي متقاعد ساختن مخاطب در ژاپن، امريكا و فرانسه متفاوت است؟ ماساكو واتانابه در اين اثرِ پژوهشي خود تلاش كرده است با اتخاذ رويكردي فرهنگي به فرآيند آموزش و يادگيري، همراه با ترويج گفتمان انتقادي «آموختن براي زيستن» به اين پرسش پاسخ بدهد. پژوهش‌هاي مقايسه‌اي او مبتني بر روش‌هاي مردم‌نگارانه و درس‌پژوهي در متن انديشه و عمل تربيتي، يعني كلاس‌هاي درس است. مطالعه اين كتاب به همه كساني كه دغدغه پرورشِ توانايي انديشيدن، مهارت‌هاي بيان مقصود، نوشتن و زيستنِ خود و فرزندان ايران را دارند، توصيه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون