• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5730 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۵ فروردين

سال المپيك رسيد، به اميد درخشش كشتي

يونس هميالي

قاصدك‌ها مژده مي‌دهند و نسيم سحرگاهي نداي آمدنش را با خود به همراه دارد تا بار ديگر تقويم تاريخ ورق زده شود؛ روز به روز، هفته به هفته و ماه به ماه كه سال ديگري از راه رسيده و تصوير تازه بر رخسار اين طبيعت افتاده شده. 

در سال گذشته كه پشت‌سر گذاشتيم تلخ و شيرين، غم و شادي، كابوس و رويا با هم آميخته بودند كه هر كدام از اين واژه‌ها خاطره‌هايي در ذهن همگان تداعي مي‌كند. خاطره‌هايي مانند رنگين‌كمان كه هر يك از آنها رنگي به لحظه‌هاي زندگي ما زده‌اند و مي‌تواند تجربه‌‌هاي ارزشمند همراه بياورد؛ با نگاهي آرزومندانه به سال پيش رو تا داستان زندگي ادامه پيدا كند.
آنچه كه در 1402 براي ورزش كشتي رخ داد در دل تاريخ اين عرصه براي هميشه جاي خواهد گرفت تا به صورت مكتوب براي آيندگان به يادگار باقي بماند. كشتي مانند سال‌هاي گذشته فراز و نشيب‌هاي بسياري پشت سر گذاشت. اين درياي پرتلاطم ورزش اول اين سرزمين را دستخوش امواج خروشان كرد كه گاهي لبخند رضايت روي لب‌ها آورد و گاهي افسوس به جان علاقه‌مندان انداخت. 
اكنون در يك نقطه تلاقي گذشته و آينده ايستاده‌ايم. مي‌توان با مرور رخدادهاي سپري شده درس عبرت گرفت و هم تصويري از جزيیات برنامه‌هاي ترسيم شده براي رسيدن به اهداف را مرور كرد. با فرا‌رسيدن روزگار نو، برگ جديدي بر كتاب كهن كشتي افزوده خواهد شد. تلاش و كوشش دوباره براي رسيدن به جايگاه بالا وجود هر آدمي را فرا خواهد گرفت. اين حس مي‌تواند خانواده‌اي را متحد و همراه خود كند و بهانه‌‌اي براي احياي حس ملي‌گرايي باشد، چراكه چند ماه ديگر علاقه‌مندان به ورزش شاهد هيجان‌انگيزترين رقابت‌هاي چهار سال اخير جهان خواهند بود؛ مسابقات المپيك 2024 پاريس. كارزاري كه نتيجه مثبت آن مي‌تواند به جامعه شادي ببخشد و اندكي موجب فراموشي دردهاي زندگي كه بر مردمان اين سرزمين تحميل شده باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون