• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5759 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت

رستاخيز در ۲۰۴۵

رمان «رستاخيز در ۲۰۴۵ » با موضوع تاثير هوش مصنوعي بر زندگي انسان‌ها و به قلم اميررضا پرحلم منتشر شد.  اين رمان در ۲۲۴ صفحه و با قيمت ۱۸۰ هزارتومان در انتشارات پل عرضه شده است.
در معرفي ناشر از اين كتاب آمده است: «اين اثر ماجراي فردي است كه براي كشف اسرار و رموز هوش مصنوعي با افراد مطلعي وارد رابطه مي‌شود و داستان پس از مواجهه او با چند دانشمند زن و مرد در هتلي دورافتاده در يك كشور عربي و اتفاقاتي كه در آنجا روي مي‌دهد وارد ابعاد تازه‌اي مي‌شود. 
داستان اين اثر از صبح يكي از روزهاي پاييزي سال ۲۰۱۵ شروع مي‌شود كه ايلان ماسك براي يك مشاجره علمي درباره هوش مصنوعي وارد دفتر شركت Open AI مي‌شود و هنگامي كه با دخترجواني از مشاورانش گرم بحث بود، سام آلتمن از راه مي‌رسد و با لحني كنايه‌آميز...». 
در توضيحات پشت جلد كتاب آمده: «با توجه به اتفاقاتي كه تا چند سال آينده رخ خواهد داد ترسيم نقشه راه زندگي در عصر هوش مصنوعي براي هر انساني يك ضرورت انكارناپذير است. اين اثر براي سياستمداران، كارمندان، وكلا، پزشكان، صاحبان شركت‌ها و معلمان حرف‌هاي جالبي دارد و سير داستان اين كتاب به گونه‌اي است كه هر انساني از اقشار مختلف براي آينده شغلي و زندگي خود نياز دارد تا دريابد كه بايد چه مواجه‌هايي با پديده هوش مصنوعي داشته باشد تا زندگي وموجوديتش به خطر نيفتد؛ به خصوص كه با همه‌گيري هوش مصنوعي، مشاغل و رشته‌هاي دانشگاهي زيادي تا چند سال آينده در معرض نابودي كامل قرار خواهد گرفت و به نظر مي‌رسد كساني كه اطلاعات بيشتري درباره ابعاد فني و علمي اين پديده داشته باشند به موقع نجات خواهند يافت». 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون