• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5777 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۳ خرداد

پايان ماراتن سرخابي

پرسپوليس با گل گولسياني قهرمان ليگ برتر شد

گروه ورزش| در هفته پاياني رقابت‌هاي ليگ برتر دو تيم پرسپوليس و استقلال، به مصاف رقباي خود رفتند و در نهايت اين پرسپوليس بود كه موفق شد عنوان قهرماني اين ليگ ماراتن‌گونه را به دست بياورد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، از هفته سي‌ام رقابت‌هاي ليگ برتر پرسپوليس در ورزشگاه آزادي به مصاف مس رفسنجان رفت. كمي دورتر از آزادي و در ورزشگاه دستگردي، استقلال با پيكان روبرو شد. اين دو بازي در شرايطي آغاز شد كه دو تيم در فاصله يك امتيازي هم قرار داشتند و براي كسب عنوان قهرماني مي‌جنگيدند. 
در ورزشگاه دستگردي استقلال خيلي زود كار را براي پيكان سخت كرد و بعد از به دست آوردن چند موقعيت بسيار خوب، در نهايت توسط مهرداد محمدي روي نفوذ عالي ماشاريپوف گل نخست را وارد دروازه حريف كرد. دقايقي بعد محمدي موفق شد در موقعيت تك به تك گل دوم را هم به ثمر برساند تا خيال آبي‌پوشان از كسب سه امتياز راحت شود و تنها دغدغه‌شان بشود نتيجه بازي پرسپوليس. آنها براي كسب عنوان قهرماني تنها نياز داشتند كه مس بتواند از پرسپوليس در آزادي امتياز بگيرد. اتفاقي كه تا دقايق پاياني در حال رقم خوردن بود. 
خيال آبي‌ها زماني از برد راحت شد كه گلر پيكان هم در اوايل نيمه دوم با يك اشتباه عجيب از زمين بازي اخراج شد و تيمش را ده نفره كرد. البته پيكان با اين شرايط كاملا در معرض سقوط قرار گرفت. آنها تنها به لطف تفاضل گل، بالاتر از فولاد ايستادند. شرايطي كه بعد از گل فولاد به نساجي و با توجه به برد فولاد خوزستان برابر هوادار تغيير كرد و پيكان به رتبه 15 سقوط كرد. استقلال در نهايت با همين دو گل برنده بازي شد و با 67 امتياز به كارش پايان داد اما اين برد براي قهرماني آبي‌ها كافي نبود چون پرسپوليس در آزادي با گل گولسياني مس را شكست داد. 
بازي پرسپوليس با مس رفسنجان در ورزشگاه آزادي اصلا طبق انتظار سرخ‌ها پيش نرفت. سبك دفاعي متفاوت محرم نويدكيا در اين بازي و فشرده بودن مدافعين مس شرايط را براي سرخپوشان سخت كرد. فشار برد استقلال و هواداراني كه استاديوم را شبيه به يك ديگ جوشان قرمز كرده بودند بازيكنان پرسپوليس را از بازي هميشگي خود دور كرد و آنها نتوانستند فرصت‌هاي زيادي روي دروازه حامد لك ايجاد كنند. اما در حالي كه هواداران پرسپوليس تا مرز سكته پيش رفته بودند در دقايق پاياني اين گولسياني بود كه موفق شد با ضربه سر دروازه حريف را باز كند تا تمام آنچه سرخپوشان از اين بازي مي‌خواستند، يعني برد ولو با نتيجه حداقلي رقم بخورد. هرچند تصاوير آهسته نشان داد كه گل گولسياني در شرايط مشكوك به آفسايد به ثمر رسيده و اين مساله احتمالا در روزهاي آينده جنجال بزرگ ديگري در فوتبال ايران به وجود خواهد آورد. 
در نهايت بعد از 6 دقيقه وقت اضافه پرسپوليس با برد مقابل مس رفسنجان و كسب 68 امتياز توانست از عنوان قهرماني خود در ليگ دفاع كند. 
در پايين جدول اما با نتايج رقم خورده پيكان با سرمربيگري رضا عنايتي تبديل به دومين تيمي شد كه دست در دست صنعت نفت آبادان راهي ليگ آزادگان مي‌شود. 
به اين ترتيب و با برگزاري ديدارهاي هفته سي‌ام فصل جاري ليگ برتر به پايان رسيد. هرچند سه ديدار جام حذفي هنوز باقي مانده و بعد از اين بازي‌هاست كه فصل فوتبالي ايران به‌طور كامل پايان خواهد يافت. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون