• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5782 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۹ خرداد

بی‌توجهی اعضای کابینه به بخشنامه مخبر و روش شهید رئیسی

در شرایطی که محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، هر گونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر نامزدهای انتخاباتی را ممنوع و مصداق ارتکاب جرم اعلام کرده، نامه‌ای با امضای برخی از وزرا و معاونان رییس‌جمهور کابینه سیزدهم منتشر شده که در آن اعضای کابینه در خصوص تایید صلاحیت محمدمهدی اسماعیلی از شورای نگهبان درخواست هایی را مطرح کرده‌اند. رویکردی که برخلاف سیاست‌های محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری  و رویه‌های شهید ابراهیم رییسی است.
آخرین نمونه عجیب از تنازعات و شکاف‌ها در جریان راست، مربوط به نامه منتشر شده برخی از اعضای کابینه سیزدهم خطاب به شورای نگهبان است تا محمدمهدی اسماعیلی، تایید صلاحیت شود! نامه‌ای که امضای برخی وزرا و معاونان رییس جمهوری از جمله منصوری (معاون اجرایی رئیس جمهوری)، لطفی (رییس سازمان امور استخدامی)، باقری (وزارت خارجه)، خزعلی (معاون امور زنان)، اوجی (وزیر نفت)، نیکبخت (وزیر کشاورزی)، زارع‌پور (ارتباطات)، بهادری جهرمی (سخنگو)، محرابیان (وزیر نیرو) سلاجقه (محیط زیست)، علی‌آبادی ( صمت)، خاندوزی (وزیر اقتصاد) و... را بر تارک خود داشت.
   نامه‌ای که واکنش بسیاری از طیف‌های اصولگرا را برانگیخت و امضا کنندگان آن پس از عمومی شدن آن از نامه تبری جسته و اعلام کردند: «قرار بود این نامه به صورت غیرعلنی و صرفا جهت استحضار اعضای محترم شورای نگهبان استفاده شود و مشخص نیست این نامه چگونه در اختیار چهره‌های رسانه‌ای دارای سابقه در نهادهای امنیتی و همچنین دارای سابقه قضایی قرار گرفته!» نهایتا هم ایرنا به نقل از منابع آگاه در درون دولت از پیگیری قضایی موضوع انتشار شهادت شرعی برخی اعضای هیات دولت  به شورای نگهبان خبر داد.
محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، در بخشنامه‌ای ضمن گرامیداشت یاد رییس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رییسی که همواره بر اجرای قانون و عدم استفاده غیرمجاز از امکانات دولتی تأکید داشت، تصریح کرد: عطف به ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری و اصلاحات بعدی آن هر گونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا به ضرر نامزدهای انتخابات با استفاده از امکانات دولتی ممنوع بوده و دستگاه‌های اجرایی باید ضمن مراقبت لازم در این زمینه با خاطیان احتمالی برخورد قانونی مناسب داشته باشند.
 آن گونه که ایسنا روایت کرده، متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است؛
بسمه‌تعالی 
بخشنامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی
ضمن گرامیداشت یاد رییس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رییسی که همواره بر اجرای قانون و عدم استفاده غیرمجاز از امکانات دولتی تأکید داشت، با توجه به اینکه بر اساس ماده (۶۸) قانون انتخابات ریاست جمهوری، مصوب ۱۳۶۴ با اصلاحات بعدی، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا به ضرر نامزدهای انتخابات به هر وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد و استفاده از امکانات دولتی و دستگاه‌های اجرایی و در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور برای این کار و فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری ممنوعیت داشته و جرم محسوب می‌شود و همچنین با توجه به ممنوعیت فعالیت انتخاباتی دستگاه‌های اجرایی و مدیران و کارکنان آنها با استفاده از جایگاه خود به نفع یا ضرر هر یک از نامزدهای انتخاباتی، مقتضی است تمامی دستگاه‌های اجرایی اقدامات و مراقبت لازم را در جهت پیشگیری از وقوع هرگونه جرم و تخلف به عمل آورند و در صورت بروز آن با خاطیان برخورد قانونی مناسب را انجام بدهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون