بازطراحي آموزش
كتاب «بازطراحي آموزش: درسي از ناكاميهاي امريكا در ارتقاي آموزش عمومي» نوشته مشترك كنِت ويلسون و بِنِت ديويس به تازگي با ترجمه مشترك آرش اردهالي و امين هاشمي توسط نشر اختران منتشر و راهي بازار نشر شده است. نظام آموزشي امريكا تفاوتهاي محتوايي عمدهاي با آموزشوپرورش ايران دارد، اما در مقياس راهبردي و سيستمي، طرحهاي كتاب پيش رو ازجمله شبكه مدارس بازطراحي سيستمها، در ايران نيز قابل استفادهاند. اين كتاب نشان ميدهد يك برنده جايزه نوبل به علل ناكامي تلاشهاي اصلاحاتي در مدارس دولتي جلب شده است. كنت ويلسون به عنوان يك اصلاحگر، خود را موظف دانسته از تاريخچه اصلاحات آموزشي مطلع شود و علل شكستشان را توضيح دهد. نويسندگان كتاب پيش رو با مثالهاي مشخص و متقاعدكننده جوانب اصلي آن فرآيند طراحي كه موجب دستاوردهاي علمي است را شرح ميدهند و پس از توضيح موضوعيت داشتن و اهميت فرآيند طراحي براي آموزش، به قول خودشان دچار اين اشتباه نميشوند كه كاربرد مستقيم اين فرآيند را در آموزش توصيه كنند، بلكه جاي آن، بينش و خرد درك اين مساله را از خود نشان ميدهند كه فرآيند طراحي در علوم بايد با اين حقيقت تطبيق داشته باشد كه مدارس نظامهايي اجتماعي هستند؛ محافظهكار، سنتي، مقاوم در برابر تغيير و فاقد انجمنها يا سازوكارهايي براي تصحيح خود. اين كتاب با ۳۲۰ صفحه و قيمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر شد.