• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3563 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۹ تير

رييس هيات تحقيق و تفحص از بنياد شهيد مطرح كرد

انتقال‌ پول‌هاي ميلياردي بدون ضابطه و چارچوب قانوني در بنياد شهيد

گروه سياسي| سرنوشت پرونده‌اي كه اطلاعاتي از پرداخت‌هاي ميلياردي در آن وجود دارد، هنوز در هاله‌اي از ابهام به سر مي‌برد.
توضيحات ديروز امير خجسته، رييس هيات تحقيق و تفحص از بنياد شهيد در گفت‌وگو با سايت دانا هم مشخص نكرد كه نهايتا گزارش اين تحقيق و تفحص به چه سرنوشتي رسيده است. اما بالاخره صحبت از پرداخت‌هاي ميلياردي در اين مجموعه در دوران رياست م ز مطرح شد. نارضايتي ايثارگران و مديريت نامطلوب در دوره رياست م ز- معاون احمدي‌نژاد در بنياد شهيد- از جمله نكاتي بودند كه بيستم خرداد سال 92 با امضاي 90 نماينده مجلس، پاي بنياد شهيد را به پرونده‌هاي تحقيق و تفحص مجلس كشاند. اما بعد از سه سال، امير خجسته رييس كميته تحقيق و تفحص از اين پرونده در آخرين روزهاي عمر مجلس نهم اعلام كرد كه «فشارهاي سياسي مانع قرائت گزارش تحقيق و تفحص از بنياد شهيد شد».
او ديروز در گفت‌وگويي يك بار ديگر سراغ اطلاعات اين پرونده رفت و در خصوص آخرين وضعيت تحقيقات صورت گرفته از بنياد شهيد، اظهار داشت: مدارك لازم در اختيار هيات رييسه مجلس قرار گرفته و من هم از وقت خودم در مجلس استفاده و گزارش تحقيق و تفحص را در صحن علني قرائت كردم. نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي همچنين خاطرنشان كرد: در شرايطي كه جانبازان و خانواده‌هاي محترم شهدا در شرايط سخت اقتصادي موجود شرايط چندان مساعدي ندارند به خصوص در حوزه‌هاي درماني و بهداشتي، اما متاسفانه مسوولان امر در بنياد شهيد و امور ايثارگران توجهي به اين مساله ندارند و مي‌گويند كه منابع مالي نداريم.
وي افزود: ادعاي كمبود منابع مالي در شرايطي است كه ما امروز مشاهده مي‌كنيم در بانك دي كه وابسته به بنياد شهيد و امور ايثارگران است اتفاقات خاصي روي مي‌دهد. رييس هيات تحقيق و تفحص از بنياد شهيد گفت: در شرايطي كه براي اعطاي يك وام 2، 3 يا 5 ميليون توماني به جانبازان و خانواده‌هاي شهدا، اقدامات سختگيرانه بسياري انجام مي‌شود اما ما اطلاعاتي در اختيار داريم كه نشان مي‌دهد مبالغ ميلياردي بدون ضوابط و چارچوب قانوني به ساير بخش‌ها منتقل شده است.
خجسته در پايان عنوان كرد: بررسي و تفحص از بنياد شهيد انجام شده و پيگيري‌ها در اين خصوص تا حصول نتيجه ادامه مي‌يابد. اين در حالي است كه خجسته سال گذشته در يك نطق ميان‌دستور خود كه روز سوم آذرماه انجام داد، درباره ابعاد اين پرونده پرسيده بود: «آيا اتفاقات بيمه دي، سازمان اقتصادي كوثر و اتفاقات بانك دي، مستندات ندارد؟ آيا بازگرداندن صدها ميليارد تومان از طريق صرافي بانك دي نشان‌دهنده نبود مستندات است؟ آيا پيدا شدن دست سلطان شكر در شركت اقتصادي سبحان و جعل درصد جانبازي با فشارهاي سياسي مبتني بر اعترافات مكتوب آنها در دادگاه‌ها نشان از وجود حب و بغض است؟ پس چرا بدون مدرك حرف مي‌زنيد؟» موضوع مبهم بيش از ابعاد تخلف رخ داده در اين پرونده، آن است كه سرنوشت تحقيق و تفحص از بنياد شهيد در دوره رياست گذشته نهايتا چه خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون