• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3111 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان

گردكان بر گنبد

  سيدعلي ميرفتاح/  سري را كه درد نمي‌كرد چه خوب كردند كه سخت و سفت دستمال بستند تا به ميگرن مبتلا شود. معلوم است كه بيكار نمي‌توان نشستن، بلكه بي‌مساله نمي‌توان ادامه حيات و وكالت بدهند. يعني اگر دولت با همين كابينه به ته چهار سال مي‌رسيد احتمالا خيلي از ارزش‌ها از بين مي‌رفتند و دنيا به ته مي‌رسيد و فاجعه انساني اتفاق مي‌افتاد. زمين به آسمان مي‌رسيد اگر زبانم لال فرجي دانا سر كارش مي‌ماند و به رتق و فتق امور آموزش عالي مي‌پرداخت. واقعا اين دورانديشي و سياست و كياست را بايد قدر شناخت و بابتش تبريك و تهنيت گفت. ضمن اينكه بايد ممنون بود از چشم‌هاي بينا و گوش‌هاي شنوا كه از همه‌چيز و همه جا و همه كس فيلم دارند و به موقع رو مي‌كنند و رو كم مي‌كنند و حسابي هم رو كم مي‌كنند و نقشه‌هاي شوم استعمار را خنثي مي‌كنند. من فقط مانده‌ام چرا دوستان كم كاري مي‌كنند و همين همت والا را در مورد باقي وزارتخانه‌ها به كار نمي‌بندند. واقعا نمي‌دانم چرا دارند اهمال مي‌كنند و پروژه ارشاد را هر چه زودتر كليد نمي‌زنند؟ يعني از علي جنتي فيلمي موجود نيست؟ يعني او هيچ جايي نبوده كه نبايد بوده باشد؟ از معاونينش چطور؟ مديركل‌ها؟ مديران ادارات؟ كارمندان؟ آبدارچي‌ها؟ خدماتي‌ها؟ از ارشاد خطرناك‌تر همين پست و تلگراف و تلفن است كه هم واتس آپ دارند و هم تانگو و هم لاين و هم وايبر و هم... وقتي اينها هست چه نيازي به فيلم؟ بابت كمتر از اينها مي‌شود دولت ساقط كرد چه برسد به وزير. من واقعا دلواپسم كه اگر انرژي را روي وزارت علوم زوم كنند، آن وقت شايد از ارشاد و مخابرات و آموزش و پرورش و خارجه، به خصوص خارجه غافل شوند. ديگر از هركه فيلم نداشته باشند از ظريف كه دارند با آن لبخندهايي كه فرت و فرت تحويل نظام سلطه مي‌دهد. به جاي اينكه به كري و كوري اخم كند و عين برج زهرمار پشتش را به آنها بكند و قهر كند تا بيايند منتش را بكشند و خواهش و تمنايش بكنند عين هندي‌ها به اشتون و پشتون تكريم و تعظيم مي‌كند و دندان‌هاي كلگيت خورده‌اش را نشان مي‌دهد. منتظر چه هستند دوستان غيور؟ قانون كه دست‌تان را نبسته. استيضاحش كنيد و هر چه گفت قانع نشويد و بيندازيدش برود وردست فرجي‌دانا. اگر تهش چيزي اضافه آمد وزير كار را هم بيندازيد. اين يكي، مطمئنم فيلمش را كه داريد هيچ، چيزهاي ديگرش را هم داريد. فقط مصلحت چيست و چرا كاري نمي‌كنيد در عجبم. عجيب هم در عجبم.
تعجب ديگرم مربوط به بعضي اشخاص و روزنامه‌هاي معلوم‌الحال است كه اين دولت را با دولت قبل مقايسه مي‌كنند و في‌المثل مي‌گويند چرا سر دولت قبل كسي از مجلس محترم كاري نكرد و فيلمي نشان نداد؟ چه ساده‌انگارانه؟ وچه هم افق با رسانه‌هاي استكبار؟ اولا كه خود آن دولت آنقدر دستش در اكران عمومي و خصوصي فيلم‌هاي آنچناني و اينچناني باز بود كه ديگر وقت به مجلس نمي‌رسيد، ثانيا آن كابينه عزيز و فخيم و فاخر چه دخلي به اين دولت و اين كابينه دارد؟ بحث چهارتا اختلاس جزيي و اشتباه سهوي و ندانم كاريِ قد ارزن دولت سابق چه دخلي به اقدامات ضد ارزشي دولت لاحق دارد؟
از اينها گذشته چه شده كه حالا اينقدر وزارت علوم مهم شده و اينقدر سرش بحث راه افتاده و اين همه مدعي پيدا كرده؟ مثلا اگر وزارت علوم نباشد چه مي‌شود؟ جدا عرض مي‌كنم. چه خيري از وزارت علوم ديده‌ايم كه بايد با وزير غير همسويش هم راه بياييم؟ به قول معروف از گوشت چه ديديم كه از سه نقطه؟ از اتفاق ما هر چه بدبختي ديده‌ايم از همين فكل‌كراواتي‌هاي فاكولته ديده و كالج رفته ديده‌ايم. همين‌ها بوده‌اند كه ميتينگ گذاشته‌اند و كف و سوت راه انداخته‌اند و شعار ضد ارزشي سر انداخته‌اند. خب اگر اينها ميتينگ نمي‌كردند كه فيلمبرداري هم حضور پيدا نمي‌كرد تا از افراد حاضر در جلسه آنچناني فيلم و عكس بگيرد. همين كنفرانس‌هاي آنچناني را آيا همين دانشگاه‌ها برپا نكردند و الكي و سر هيچ و پوچ هورا نكشيدند؟ آيا همين دانشگاه‌ها نبودند كه هي يار دبستاني خواندند و اقدامات آنچناني كردند؟ بگذاريد زبانم بسته بماند و بيش از اين كارهاي تخريبي دانشگاه را روي دايره نريزم. به نظرم مي‌شود در يك اقدام انقلابي اين وزارتخانه را تعطيل كرد و يك مختصر دانشگاهي با ملاحظات و حساسيت‌هاي لازم را درست كرد و تمام و كمال سپرد به امور تربيتي آموزش و پرورش و خود را براي هميشه از شر آموزش عالي به هر معنايش خلاص كرد. مشكل وزارتخانه وزيرش نيست. اصل بد نيكو نگردد چونكه بنيادش بد است/ تربيت نااهل را چون گردكان بر گنبد است. وزارت علوم و ارشاد و خارجه حكم گردكان بر گنبد دارند. يا مي‌افتند يا بايد اميد معجزه داشت كه نيفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون