• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3111 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان

بازگشت پورمحمدي به رسانه‌يي كه 33 سال مديرش بود

اصغر پورمحمدي دوباره به صدا و سيما برگشت و اين‌بار بر مسند معاونت كليدي مانند سيما نشست. او شايد پرسابقه‌ترين مدير راديو و تلويزيون باشد. مديريت او بر اين رسانه 33 ساله است. ورود او به صدا وسيما به سال 1358 برمي‌گردد.
اصغر پورمحمدي تحصيل در رشته مهندسي صنايع در دانشگاه فردوسي مشهد (۱۳۵۵)، كارشناس ارشد جامعه‌شناسي از دانشگاه شهيد بهشتي، كارشناس ارشد ارتباطات از دانشگاه آزاد اسلامي تهران، دكتراي جامعه‌شناسي دانشگاه اصفهان و سوابق كارگرداني و بازيگري در تئاترهاي مذهبي در مشهد در دوران پيش از انقلاب را داشت.
پورمحمدي در قالب نخستين گروه خبري تلويزيون در زمان جنگ به جبهه رفت. پس از آن او در سمت‌هاي زير فعاليت داشت: سردبيري اخبار بامدادي، اخبار استان و شهرستان، اخبار شبكه ۲ (سال ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲)، مديريت گروه فرهنگي و اجتماعي راديو (۱۳۶۲) - مديريت گروه فرهنگي، اجتماعي شبكه‌هاي يك و سه سيما (۱۳۷۳)، مديريت شبكه ۵ سيما (۱۳۷۹)، مديريت شبكه سه سيما (۱۳۸۲)، مسووليت شوراي سياستگذاري و هماهنگي ورزش صدا و سيما (از تيرماه ۱۳۸۲ تا ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱).
 در طول زمان حضورپورمحمدي در صدا و سيما از او به عنوان يك گزينه‌يي براي رياست كل صدا و سيما نام برده مي‌شد اما در همان زمان كه اين حرف‌ها زده مي‌شد او از صدا و سيما رفت.
 او در شرايطي از سيما رفت كه برنامه‌هاي تلويزيون به لحاظ كيفي تكان محسوسي خورده بود.
شايد بخشي از آن به اين علت بود كه او سال‌هاي زيادي در مديريت دستگاهي بود كه از ابتدا و به عنوان خبرنگار در آن حضور داشته و يكي از معدود آدم‌هاي اين دستگاه عريض و طويل صدا و سيما محسوب مي‌شد كه رسانه‌يي بود.
پس از رفتن او از رسانه ملي، پورمحمدي از سوي حسيني، وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي، به عنوان قائم مقام اين وزارتخانه منصوب شد. پس از روي كارآمدن دولت دهم، از پورمحمدي براي شكل دادن يك سيستم رسانه‌يي در دستگاه قضا دعوت شد و مهرماه سال ۱۳۹۲ با حكم رييس قوه قضاييه به عنوان رييس مركز رسانه قوه قضاييه منصوب شد. حال پس از روي كار آمدن سرافراز در صدا و سيما او بار ديگر به رسانه قبلي خود برگشت و اين‌بار معاونت سيما را در دست گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون