• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4072 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ ارديبهشت

نمايندگان جريان اصلاحات در نشست سران قوا مطرح كردند دردهاي كشور هرگز جداجدا درمان نمي‌شود

قرار بود سران قواي سه‌گانه بنابه عرف معمول، دور ميزي بنشينند و بعد از مذاكره پشت درهاي بسته، كنار هم و به نوبت، چند جمله مقابل دوربين رسانه‌هاي رسمي بگويند اما اتفاق ديگري افتاد. اتفاقي نو كه همان‌طور كه احمد مازني، نماينده اصلاح‌طلب تهران روز گذشته به «اعتماد» خبر داد، به‌گفته رييس‌جمهوري از اين حيث كه همه مديران ارشد قواي سه‌گانه گرد هم آمدند، بي‌سابقه بوده است. رويدادي نويدبخش اما درعين حال، يادآور اين مهم كه وضعيت نه چندان مساعد امروز نيازمند همدلي و همكاري بيش از پيش مسوولان در حوزه‌هاي مختلف است و باز، اميدبخش، از اين حيث كه در اين اوضاع نه چندان مساعد، حالا قواي سه‌گانه بيش از هر زمان ديگري در تعامل و همكاري با يكديگرند.

در كنار تفاوت‌هاي متعدد جلسه اخير، سخنراني نمايندگاني از 3 فراكسيون سياسي مجلس نيز در نوع خود جالب‌توجه و بي‌سابقه بود و درحالي كه حميدرضا حاجي‌بابايي و كاظم جلالي به عنوان روساي دو فراكسيون نمايندگان ولايي و مستقلين ولايي پشت تريبون رفتند، اصلاح‌طلبان مجلس در فراكسيون اميد، نيمي از وقت‌شان را به محمدرضا تابش، نايب‌رييس نخست فراكسيون دادند و نيم ديگر را به يكي از زنان عضو فراكسيون. پروانه سلحشوري، نماينده اصلاح‌طلب تهران كه حالا به‌گفته قاسم ميرزايي نيكو ديگر عضو فراكسيون اميد، در سخنانش تاكيد ويژه بر مساله «رفع حصر» داشته و نيز، آنچنان كه خودش روز گذشته به «اعتماد» گفت، در اين سخنراني كوتاه، سعي كرده مطالبات و مشكلات زنان را مرتفع كند، معتقد است حل مشكل زنان، همچون ديگر معضلات سياسي- اجتماعي، جز با تعامل و همدلي همه دستگاه‌ها و قوا محقق نخواهد شد.

در اين ميان محمدرضا تابش، ديگر نماينده جريان اصلاحات در نشست سران قوا نيز علاوه بر عطف توجه به مسائلي همچون رفع حصر، گشايش‌هاي سياسي و مشكلات زنان، به بسياري ديگر از معضلات جامعه از مشكلات معيشتي و اقتصادي تا وضع نابسامان و افسارگسيخته بازار ارز و نيز لزوم حل چالش‌ها و بحران‌هاي زيست‌محيطي تا آزادي فعالان اين حوزه از زندان را مورد تاكيد و توجه قرار داد و گفت كه كشور، دردهاي زيادي دارد و اين درد مشترك هرگز جدا جدا، درمان نمي‌شود. آنچه اينجا مي‌خوانيد، مشروح سخنان تابش به عنوان نماينده اصلاح‌طلبان در نشست اخير سران قواست كه براي انتشار در اختيار «اعتماد» قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون